Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Ok, är ni newbies eller?

Den ramsan ni pratar om var väldigt vanliga under 80-talet, som ändå måste anses vara bäst hittils.

Att köra den idag tyder alltså på extremt goda klackkunskaper.

Dagens ungdom...
Bara för att en ramsa är gammal behöver inte betyda att den är bra.
Men herregud vad du hackar hela tiden. Det väsentliga i sammanhanget är att den som startade den har koll, till skillnad mot vad som skrivs ovan.
Hackar? Det är så förvirrande att varannan dag bli anklagad för att vara för positiv för att nästa dag vara för negativt.
Så pass.

Ett svar i stil med "ja, det har du ju helt rätt i!" hade vart betydligt mer passande, men enbart i syfte att hacka (?) så finner du en helt irrelevant vinkel på det jag nyss skrev om D.I.F-ramsan.

För övrigt så är jag säker på att jag hörde den på en storsatsning för ett antal år sedan, undrar om inte var under BS/JK-30 år. Till sist kan jag hålla med om att slutet på ramsan är lite "annorlunda", men samtidigt är den så ute att den är inne om du förstår vad jag menar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Ok, är ni newbies eller?

Den ramsan ni pratar om var väldigt vanliga under 80-talet, som ändå måste anses vara bäst hittils.

Att köra den idag tyder alltså på extremt goda klackkunskaper.

Dagens ungdom...
Men herregud vad du hackar hela tiden. Det väsentliga i sammanhanget är att den som startade den har koll, till skillnad mot vad som skrivs ovan.
Hackar? Det är så förvirrande att varannan dag bli anklagad för att vara för positiv för att nästa dag vara för negativt.
Så pass.

Ett svar i stil med "ja, det har du ju helt rätt i!" hade vart betydligt mer passande, men enbart i syfte att hacka (?) så finner du en helt irrelevant vinkel på det jag nyss skrev om D.I.F-ramsan.

För övrigt så är jag säker på att jag hörde den på en storsatsning för ett antal år sedan, undrar om inte var under BS/JK-30 år. Till sist kan jag hålla med om att slutet på ramsan är lite "annorlunda", men samtidigt är den så ute att den är inne om du förstår vad jag menar.
Jag tyckte inte att du hade rätt. Och jag tycker inte det är att "ha koll" att köra den ramsan. Har man "koll" så vet man att den är impopulär hos 99% av alla klackmänniskor. Inklusive de äldre.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev: Dagens ungdom...

Jag måste äta middag. Vi får återuppta den här diskussionen en annan gång.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Hörde jag igår någon som drog igång:

"Ge mig ett G, ge mig ett R, ge mig ett I, ge mig ett S"?

Otroligt larvigt.

Nivån på klacken har sjunkit de senaste månaderna. Hora hit och hora dit. Fan, visa lite finess! Kärnan - kom tillbaka!
Oh, the irony...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:

Otroligt larvigt.

Nivån på klacken har sjunkit de senaste månaderna. Hora hit och hora dit. Fan, visa lite finess! Kärnan - kom tillbaka!
Oh, the irony...
Visa var jag säger emot mig själv?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
-daniel- skrev:

Otroligt larvigt.

Oh, the irony...
Men herregud.

Du vägrar ju att inse problematiken överhuvudtaget i konflikten mellan DIF och JK. Att sen vädja om att "kärnan" i klacken skall komma tillbaka blir bara skrattretande.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:
-daniel- skrev:

Otroligt larvigt.

Oh, the irony...
Men herregud.

Du vägrar ju att inse problematiken överhuvudtaget i konflikten mellan DIF och JK. Att sen vädja om att "kärnan" i klacken skall komma tillbaka blir bara skrattretande.
Nej, jag vägrar inte att inse problematiken. Jag hoppas på en lösning så snart som möjligt.

Jag brukar inte skriva så mycket om klacken men på senare tid har det varit fruktansvärt låg nivå med alldeles för mycket hor-ramsor. Fan, tragiskt när ett tiotal personer försöker få igång "Hujeda mig" men inte en jävel kan sången.

Situationen med DIF måste ju fan gå att lösa. Släpp lite på tyglarna!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
-daniel- skrev:
pulverapa skrev:
-daniel- skrev:

Otroligt larvigt.

Oh, the irony...
Men herregud.

Nej, jag vägrar inte att inse problematiken. Jag hoppas på en lösning så snart som möjligt.

Jag brukar inte skriva så mycket om klacken men på senare tid har det varit fruktansvärt låg nivå med alldeles för mycket hor-ramsor. Fan, tragiskt när ett tiotal personer försöker få igång "Hujeda mig" men inte en jävel kan sången.
Jag tycker du vägrar inse problematiken eftersom du inte verkar ha någon förståelse för den andra sidan (dvs de som inte står på Djurgården Hockeys sida), och vägrar inse det faktiskt finns en konflikt. En konflikt måste diskuteras för att lösas. Punkt. Men jag orkar faktiskt inte dra det här i ytterligare en tråd.

Helt enig om att klacken har varit bedrövlig på senaste...men det är nog just en följd till ovanstående ursprungsproblem.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Kan inte vi fans sätta mer press på DIF för att konflikten ska lösas då? Alltså vi som inte bojkottar, men ändå vill att en lösning kommer till stånd så snabbt som möjligt. Idéer?
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Metal Machine skrev:Kan inte vi fans sätta mer press på DIF för att konflikten ska lösas då? Alltså vi som inte bojkottar, men ändå vill att en lösning kommer till stånd så snabbt som möjligt. Idéer?
Tänkte samma sak. DIF styrelse har ett större ansvar att lösa detta än vad JK har. DIF styrelse skall värna om hockeyn. Hockeyn tjänar på en skön läktarkultur av världsklass. För det krävs lyckliga supportrar.
JK däremot gör redan sin uppgift som supporterorganisation. Det vill säga, värnar sina supportrar.
Initiativet ligger alltså hos DIF styrelse.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Metal Machine skrev:Kan inte vi fans sätta mer press på DIF för att konflikten ska lösas då? Alltså vi som inte bojkottar, men ändå vill att en lösning kommer till stånd så snabbt som möjligt. Idéer?
ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN någon som kom fram till det enda sättet att lösa det här på.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

minalman skrev:
Tänkte samma sak. DIF styrelse har ett större ansvar att lösa detta än vad JK har. DIF styrelse skall värna om hockeyn. Hockeyn tjänar på en skön läktarkultur av världsklass. För det krävs lyckliga supportrar.
JK däremot gör redan sin uppgift som supporterorganisation. Det vill säga, värnar sina supportrar.
Initiativet ligger alltså hos DIF styrelse.
Jag vill dessutom sända en signal till styrelsen att det finns fler som står bakom supportrarna i den här frågan, även om vi fortfarande (än så länge) går på matcherna. De ska inte tro att det handlar om en marginaliserad grupp, som man kan vifta bort utan vidare.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Avgå styrelsen ramsor och banderoller borde sätta lite press. Inget jag ser kommer hända på våra läktare just nu dock. Jag står i alla fall bakom de drabbade supportrarna till 100% och hoppas DIF gör allt i sin makt för att få tillbaka dem.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

FFFHTB skrev:Avgå styrelsen ramsor och banderoller borde sätta lite press. Inget jag ser kommer hända på våra läktare just nu dock. Jag står i alla fall bakom de drabbade supportrarna till 100% och hoppas DIF gör allt i sin makt för att få tillbaka dem.
Lönlöst.
Vi pratar om en förening med normala föreningsstadgar, inget politiskt parti som är känsliga för någon slags opinionsuttryck.
En motion till årsmötet med flera hundra namnunderskrifter är rätt väg att gå.

Ge fan i att blanda in den här fajten i vårt lags matcher!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

FFFHTB skrev:Avgå styrelsen ramsor och banderoller borde sätta lite press. Inget jag ser kommer hända på våra läktare just nu dock. Jag står i alla fall bakom de drabbade supportrarna till 100% och hoppas DIF gör allt i sin makt för att få tillbaka dem.
Vi skulle ju lösa en konflikt, inte starta en ny eller?
Skriv svar