Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Isabo »

Buford skrev:Om det nu blir en Play off-serie, finns det någon möjlighet att DIF kan gå genom den och sedan klara av en kvalserie? DIF måste i stort sett spela på topp i kanske sexton matcher, i en del utav dessa förmodligen över sin kapacitet. Vad tror ni, kan DIF hålla den nivån och fokusen under så lång tid, utan plattmatcher?
Förkvalet är fyra lag och bara en Kvalserieplats. Där har man inte råd med någon enda plump i princip. Kvalserien räcker en andraplats för Elitserieplats, och det är fler matcher. Där finns alltså plats för någon enstaka plump...

Det jobbiga är ju att vi har bättre statistik mot både Leksand, BIK och kanske även SSK än mot VIK och Örebro. Så för mig är den absolut svåra biten förkvalet, med sex stycken matcher som gäller precis ALLT!, väl igenom där kan det gå vägen...
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Finns inte en chans att detta lag har det i sig mentalt att först kämpa sig genom en förkvalserie för att sedan klara kvalserien. Jag har redan omfamnat det faktum att vi kommer spela Allsvensk hockey nästa säsong. Så jävla bittert.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Isabo skrev: Det jobbiga är ju att vi har bättre statistik mot både Leksand, BIK och kanske även SSK än mot VIK och Örebro. Så för mig är den absolut svåra biten förkvalet, med sex stycken matcher som gäller precis ALLT!, väl igenom där kan det gå vägen...
Jag tror att vid ett förkval så är det ett helt nytt kapitel. Kommer ihåg brynäs 2009/2010 samt timrå förra året. Både gångerna spelade tvärtemot vad vi gjort den tidigare delen av säsongen så..ja hopp att vi går till kval finns ju kanske iaf...fan jag vill ju så mycket
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Chet är en typisk bortamålvakt, utan tvekan är det så. Dvs när det spelförande laget skjuter mycket skott så är han bättre, och har lättare att "get in the zone". Möjligtvis skulle Adam få stå lite fler hemmamatcher.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Smått ironiskt att svenska ishockeyförbundet röstade nej till 75% nedskrivning samt att de motsätter sig rekonstruktionen. Vågar förbundet agera nu eller låter man det rinna undan som men allt annat?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jepe skrev:Smått ironiskt att svenska ishockeyförbundet röstade nej till 75% nedskrivning samt att de motsätter sig rekonstruktionen. Vågar förbundet agera nu eller låter man det rinna undan som men allt annat?

Spel för galleriet. Hade de haft för avsikt att göra något åt det här hade de redan gjort det.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kul. Undrar om vi kommer undan med att spendera tokmycket mer än vi någonsin har råd att betala om vi gör en leksand nästa säsong.

Att med uppsåt spräcka sin egen budget och skaffa laget fördelar gentemot andra klubbar är enkom vidrigt och om rätt ska vara rätt bör då HA kompensera samtliga lag med motsvarande summor?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Men skulle DIF tacka nej om Stockholms stad langa in hundra mille på kontot eftersom vi gör ett bra jobb för staden och dess invånare och företag?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:Men skulle DIF tacka nej om Stockholms stad langa in hundra mille på kontot eftersom vi gör ett bra jobb för staden och dess invånare och företag?
1) Skulle aldrig hända

2) Hela sverige skulle explodera och kräva alla stockholmslags uteslutande ur ligan

3) Alla politiker bakom beslutet skulle tvingas avgå
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nu tycker jag förövrigt att ni tredjeplatsrunkare kan lugna ner er lite för se nu att Örebro vid vinst idag på allvar ger sig in i kampen om fjärdeplatsen. Usch usch, Västerås har målvakten och försvarsspelet, Örebro har fylle-Conny. Djurgården behöver Linkan mer än någonsin!

Vet att ni anser att jag är pessimistisk men faktum är att DIF är det jagade laget. Det kommer bli oerhört tufft och min magkänsla säger att Djurgården kommer börja tappa nu. Det vill säga att detta blir sluttabellen:

Leksand
Södertälje
Karlskoga
-------------
Örebro
Västerås
Djurgården
Oskarshamn
-------------
Mora
Malmö

Med denna sluttabell är säsongen över.... Har sagt förrut att det är tredjeplats eller inget alls för DIF, då snusklagen i playoff skrämmer mig mer än Kvalserien.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Jepe skrev:Smått ironiskt att svenska ishockeyförbundet röstade nej till 75% nedskrivning samt att de motsätter sig rekonstruktionen. Vågar förbundet agera nu eller låter man det rinna undan som men allt annat?
De kan knappast agera nu, när de har låtit Malmö och andra klubba komma undan med rekonstruktioner.

SIF är ett förbund helt utan ryggrad. Nu har det stått i tidningarna att Leksand borde gå åt helvete och då törs inte SIF tycka annat. Hade det stått i tidningarna att det är viktigt att Leksand räddas, hade de tyckte det.
Användarvisningsbild
Malto

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Malto »

Manijock skrev:Nu tycker jag förövrigt att ni tredjeplatsrunkare kan lugna ner er lite för se nu att Örebro vid vinst idag på allvar ger sig in i kampen om fjärdeplatsen. Usch usch, Västerås har målvakten och försvarsspelet, Örebro har fylle-Conny. Djurgården behöver Linkan mer än någonsin!

Vet att ni anser att jag är pessimistisk men faktum är att DIF är det jagade laget. Det kommer bli oerhört tufft och min magkänsla säger att Djurgården kommer börja tappa nu. Det vill säga att detta blir sluttabellen:

Leksand
Södertälje
Karlskoga
-------------
Örebro
Västerås
Djurgården
Oskarshamn
-------------
Mora
Malmö

Med denna sluttabell är säsongen över.... Har sagt förrut att det är tredjeplats eller inget alls för DIF, då snusklagen i playoff skrämmer mig mer än Kvalserien.
Tror Malmö tar sjunde. Då blir det getingbo...
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:
minalman skrev:Men skulle DIF tacka nej om Stockholms stad langa in hundra mille på kontot eftersom vi gör ett bra jobb för staden och dess invånare och företag?
1) Skulle aldrig hända

2) Hela sverige skulle explodera och kräva alla stockholmslags uteslutande ur ligan

3) Alla politiker bakom beslutet skulle tvingas avgå
Jomen det var ju inte det jag frågade. Min fråga är om vi är så mycket bättre? Ponera att Leksands kommun skickar pengarna till oss (och att det var lagligt och att de flesta leksänningar tyckte det var OK) skulle vi tacka nej, eller ta emot utan att skämmas? Sensmoralen jag vill komma fram till är att jag tror vi och leksand är likadana. Vi skulle bägge ta emot pengarna och skämmas. Så antagligen skäms leksand, de vet att de är djävligt illa omtyckta utanför sin egen inavlade familj, men de försöker att inte låtsas om det och försöker ursäkta sig med att de följer konkurslagstiftningen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle det bli Örebro, VSK, MIF och oss i kvalet till kvalserien borde vi kunna snitta 7k per match där.

Snacka om getinbo alltså.

Tyvärr tror jag som en del andra att vi inte har en chans i en kvalserie av den typen för vi kommer skiter ner oss när det gäller precis som vanligt. Dessutom verkar VIK passa oss oerhört illa rent spelmässigt. Dessutom är jag oroad över Örebros offensiva styrka.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Heja Oskarshamn! Och ssk mot Örebro antar jag... Rädd för Örebro.
Skriv svar