Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5812
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Vikas »

minalman skrev: Vi kommer vara bäst när det VERKLIGEN gäller.
Åh herregud vilken jinx :shock:
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Staten »

minalman skrev:Fan, lägg ner deppandet. Om var och en i laget höjer sig ett snäpp. De har fanimej den potentialen. Då vinner vi både playoff och kvalserie. Ser ni inte att killarna underpresterar? De kommer komma i form. Vi klarar att gå upp i år. Alla snackar om att vi inte klarar av att vinna när det gäller. Ingen match har gällt ett djävla någe ännu. En fjärdeplats är förstås bättre än en sjunde. Men i vilket fall. Ingen match hittills har gällt något. Vi kommer vara bäst när det VERKLIGEN gäller.
Snälla nån, vad har du rökt? :shock:

Ett tips nu för fan; för ert eget välbefinnande - ställ in er på spel i Allsvenskan nästa år. Det vore inte undergången, vi klarar ett år till i den här skitserien - vi är Djurgårn.
Senast redigerad av Staten den 2013-02-13 22:27:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Erkänn, det är som i ES. Fram till slutspelet är det bara transport!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Charlie
Inlägg: 12
Blev medlem: 2013-02-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Charlie »

Alltså.... DIF + uppehåll = torsk (segt å svårstartat )
DIF + förkval + KS = succé dvs Elitserie platsen säkrad (håller ångan uppe, likt småkronorna förra VM)

Tro mig jag sitter på facit
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Staten »

Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av jensa öhling »

Tror inte det är helt kört att komma topp 3 än, men självklart måste vi slå Karlskoga i nästa match. Torsk där och vi kan lika gärna fisa oss igenom resten av serien för att spara krafter, gå runt på så mycket folk som möjligt. Ja, jag vet att man får extrapoäng efter placering 4-7 men ska vi ha en chans att gå hela vägen kan vi inte börja lira "slutspel" i början av februari med matcher konstant hela vägen igenom en eventuell kvalserie.

Tror även att det psykologiskt vore bra att släppa topp 3 om vi inte slår Karlskoga i nästa. Då blir det inte en förlust att behöva gå in i ett förkval.

Helt klart är att ett förkval blir ett helvete. Ger oss mindre chanser där än i en Kvalserie. I ett förkval har v NOLL att vinna, vi kliver in där med samma psykologi som kvalserien i fjol eller allsvenskan i höstas. I kvalserien skulle vi ha ALLT att vinna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17651
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Erkänn, det är som i ES. Fram till slutspelet är det bara transport!
Grundserien är ju dock mycket viktigare än i ES.

Där spelar det ju typ noll roll om du kommer 1:a eller 8:a egentligen. Bara se på vilka som åkt ur senaste åren.

Här däremot... 1-3:an får vila inför kvalserien och playofflagen ska spela enda fram till kvällen före KS börjar. Samt att i den här serien är det bara sju lag som går vidare och inte åtta som i ES.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12862
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Tror inte det är helt kört att komma topp 3 än, men självklart måste vi slå Karlskoga i nästa match. Torsk där och vi kan lika gärna fisa oss igenom resten av serien för att spara krafter, gå runt på så mycket folk som möjligt. Ja, jag vet att man får extrapoäng efter placering 4-7 men ska vi ha en chans att gå hela vägen kan vi inte börja lira "slutspel" i början av februari med matcher konstant hela vägen igenom en eventuell kvalserie.

Tror även att det psykologiskt vore bra att släppa topp 3 om vi inte slår Karlskoga i nästa. Då blir det inte en förlust att behöva gå in i ett förkval.

Helt klart är att ett förkval blir ett helvete. Ger oss mindre chanser där än i en Kvalserie. I ett förkval har v NOLL att vinna, vi kliver in där med samma psykologi som kvalserien i fjol eller allsvenskan i höstas. I kvalserien skulle vi ha ALLT att vinna.
Just det där håller jag med om, och tror som du att det vore klokt att ta bort alla ambitioner på top 3 då.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Erkänn, det är som i ES. Fram till slutspelet är det bara transport!
Grundserien är ju dock mycket viktigare än i ES.

Där spelar det ju typ noll roll om du kommer 1:a eller 8:a egentligen. Bara se på vilka som åkt ur senaste åren.

Här däremot... 1-3:an får vila inför kvalserien och playofflagen ska spela enda fram till kvällen före KS börjar. Samt att i den här serien är det bara sju lag som går vidare och inte åtta som i ES.
Jag tycker det märks i spelet att våra killar tänker mer på tabellen än den aktuella matchen när de är på isen. I alla fall första och andra perren sista två matcherna. När förkvalet börjar förutsätter jag att de hittar tillbaka till här och nu. Då blir varje perre som en sistaperre. Därför är jag optimistisk.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
nohman
Inlägg: 7
Blev medlem: 2012-09-30

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av nohman »

Noterbart att alla lag som vann skottstatistiken förlorade matchen..
Full fart framåt, enjävlamassa hål bakåt
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Leksand »

Vikas skrev:Hade behövt göra en Leksand och låna in en målvakt, för Chet har verkligen inte varit bra på sistone. Agerar mer och mer osäkert och hamnar ur position hela tiden.
Byter Chet mot vilken som helst av våra målvakter. Håller med om att han har lite för låg lägstanivå, och kanske befinner sig där lite för ofta, men han känns ändå som en målvakt som kan kliva fram och vinna matcher åt er.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17651
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

Efter en drös halvsvaga matcher är det dags för Chet att kliva fram och vinna ett par matcher åt oss på egen hand när vi inte är tillräckligt bra. Han kan börja mot BIK Karlskoga. Precis som han gjorde borta mot Leksand.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av DIF_Soldier »

Vikas skrev:
minalman skrev: Vi kommer vara bäst när det VERKLIGEN gäller.
Åh herregud vilken jinx :shock:
Jinxar existerar inte, det är en vridning i era hjärnor. Sluta nämna skiten.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:Efter en drös halvsvaga matcher är det dags för Chet att kliva fram och vinna ett par matcher åt oss på egen hand när vi inte är tillräckligt bra. Han kan börja mot BIK Karlskoga. Precis som han gjorde borta mot Leksand.
Jag tror att Chet skulle önskar att han får flera avslut mot sig än vad han har fått i dom senaste matcherna, nu får han våldigt få avslut mot sig, få men svåra avslut, det är ett jobbigt lägen för en målvakt, men däremot om motståndarna bombaderar mot Chet, 30+ skott, då tror jag att han skulle vara betydligt mer skärpt.
Det är inte lätt att få lite avslut på sig, svårare blir det när motståndarne kommer i ett numerärt överläge anfall efter anfall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17651
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:Efter en drös halvsvaga matcher är det dags för Chet att kliva fram och vinna ett par matcher åt oss på egen hand när vi inte är tillräckligt bra. Han kan börja mot BIK Karlskoga. Precis som han gjorde borta mot Leksand.
Jag tror att Chet skulle önskar att han får flera avslut mot sig än vad han har fått i dom senaste matcherna, nu får han våldigt få avslut mot sig, få men svåra avslut, det är ett jobbigt lägen för en målvakt, men däremot om motståndarna bombaderar mot Chet, 30+ skott, då tror jag att han skulle vara betydligt mer skärpt.
Det är inte lätt att få lite avslut på sig, svårare blir det när motståndarne kommer i ett numerärt överläge anfall efter anfall.
Ja, han har lite den spelstilen. Målvakter som har hans spelstil brukar vara som bäst med mycket skott.

Har varit inne på det tidigare. I svårare matcher föredrar jag Chet. Men i matcher när vi vinner skotten med 40-15 och dylikt så känner jag nog mig mer trygg med Adam. Som jobbar mer med att skära av vinklar och bara vara tät. Inte så flaxig som Chet. Men dagens match trodde vi ju alla skulle innehålla fler skott mot vårt mål så kan väl inte direkt lasta tränarna för att man valde Chet. Han är ju vår bästa målvakt.
Expert.
Skriv svar