Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Mattebo »

Jag tror att Dustin skulle kunna vara en bra andrakedjespelare i ES. Men jag är lite skeptiskt såklart. Som några i forumet tidigare sagt - han kan försvinna ur matcherna ibland och inte bidra särskilt mycket i spelet över hela isen.

Men han hänger ju puckfan och gör sällan bort sig. Svårt.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Mattebo skrev:Jag tror att Dustin skulle kunna vara en bra andrakedjespelare i ES. Men jag är lite skeptiskt såklart. Som några i forumet tidigare sagt - han kan försvinna ur matcherna ibland och inte bidra särskilt mycket i spelet över hela isen.

Men han hänger ju puckfan och gör sällan bort sig. Svårt.

40 matcher 17mål 16assist är väl rätt bra ändå ?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Solklart är ju att Johner höjt sig avsevärt, ser riktigt bra ut när han spelar tillsammans med Sörensen och Guter, vår bästa lina just nu tycker jag faktiskt.

Nu är han på ett ungefär den nivån jag hade hoppats...karln ligger ändå typ på 8:e plats i målligan i serien vilket får anses vara i paritet med det man hade förväntat sig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag gillar Johner. Men vi har sett så otroligt många spelare som öst in betydligt mer poäng än honom i Allsvenskan som inte har en chans i Elitserien sen.

Några från i år.
Eric Himelfarb
Jens Jakobs
Linus Persson

Men det finns ju dom som lyckas så visst skulle jag kunna ge Johner en chans.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:Jag gillar Johner. Men vi har sett så otroligt många spelare som öst in betydligt mer poäng än honom i Allsvenskan som inte har en chans i Elitserien sen.

Några från i år.
Eric Himelfarb
Jens Jakobs
Linus Persson

För Himmelfarb och Persson är det ju första året. Man kanske ska ge spelare något år innan de har vant sig vid elitseriespel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag gillar Johner. Men vi har sett så otroligt många spelare som öst in betydligt mer poäng än honom i Allsvenskan som inte har en chans i Elitserien sen.

Några från i år.
Eric Himelfarb
Jens Jakobs
Linus Persson

För Himmelfarb och Persson är det ju första året. Man kanske ska ge spelare något år innan de har vant sig vid elitseriespel.
Jo men det är spelare som är i ungefär samma ålder som Johner.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Jag tror Johner kan passa i ES, men kanske mer som en 2a/3e center. Jobbar hårt över hela banan och bidrar med mycket poäng. Skulle nog kunna ta plats i en del av de "sämre" lagen i ES.
Staten

Inlägg av Staten »

Jag gillar verkligen Johner och tycker för det mesta han jobbar på jävligt bra. Jag vill och tror att Djurgårn ger honom en chans i Elitserien om vi på nåt sätt skulle komma dit. Vi får nog dock ställa in oss på Allsvenskt spel nästa säsong och då är han ju självklart given.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det går inte att jämföra på det där sättet. Linus Klasen har legat på ungefär 1p/match i både AS och ES tidigare. Nu spelar han i tråkluleå och har således bara 23p på 40-talet matcher i år. Det är inte speciellt mycket bättre än Linus P heller för den delen. Ingen spelare kan göra 40 poäng/säsong i Luleå med det spelsystemet man har nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Det går inte att jämföra på det där sättet. Linus Klasen har legat på ungefär 1p/match i både AS och ES tidigare. Nu spelar han i tråkluleå och har således bara 23p på 40-talet matcher i år. Det är inte speciellt mycket bättre än Linus P heller för den delen. Ingen spelare kan göra 40 poäng/säsong i Luleå med det spelsystemet man har nu.
Ironiskt nog så tog ju Arlbrandt steget från allsvenskan till Luleå och gjorde mycket poäng där. Men håller med om att det är en klubb där man inte direkt kan ösa in poäng. Konstigt val av Klasen.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Det går inte att jämföra på det där sättet. Linus Klasen har legat på ungefär 1p/match i både AS och ES tidigare. Nu spelar han i tråkluleå och har således bara 23p på 40-talet matcher i år. Det är inte speciellt mycket bättre än Linus P heller för den delen. Ingen spelare kan göra 40 poäng/säsong i Luleå med det spelsystemet man har nu.
Ironiskt nog så tog ju Arlbrandt steget från allsvenskan till Luleå och gjorde mycket poäng där. Men håller med om att det är en klubb där man inte direkt kan ösa in poäng. Konstigt val av Klasen.
Måste vara så fruktansvärt tråkigt att spela för dom. Inte nog med att dom spelar den mest destruktiva och tråkiga hockeyn så måste man bo i mörka, kalla, deprimerande Luleå. Vad faaaan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Fast i år hade han inte klarat det. Känns som att man bara blir mer och mer tråkiga för varje år som går. Dessutom är Arlbrandt en ruggigt duktig hockeyspelare, vilket jag erkänner nu för första gången i mitt liv. Jag hade nog tagit ut honom till VM om beslutet legat på mig.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Den enda tanke i mitt huvud om nästa års silly här "Om vi inte klarar det här, hur i hela helvete ska man ersätta Otto?"

Att han kör ett år till i HA efter den karusell som blev ser jag som föga troligt...
Säg den glädje som varar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Skulle vi på något mirakulöst sätt når elitserien kommer Johner och ett koppel till spelare få lämna, de duger inte där.

Men ALLT talar trots allt för att vi spelar i allsvenskan även nästa år, där är Johner en pålitlig målskytt och ska då stanna.
Användarvisningsbild
Malto

Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Malto »

DIF_Soldier skrev:Den enda tanke i mitt huvud om nästa års silly här "Om vi inte klarar det här, hur i hela helvete ska man ersätta Otto?"

Att han kör ett år till i HA efter den karusell som blev ser jag som föga troligt...
Bara hoppas att han tycker det är så roligt att dela med sig av sitt kunnande till de yngre att han kör ett år till...
Låst