Syndernas förlåtelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Syndernas förlåtelse

Inlägg av pulverapa »

Jag hade fel. Jag dömde ut grabbarna i mitten av november och sa att vi fick sikta in oss på plats 7-11. Jag var hård i mina domar.

Särskilt hård var jag mot Pontus Åberg som jag inte trodde på allas inför säsongen. Jag trodde betydligt mer på Marcus Sörensen. Marcus har förvisso gjort en godkänd säsong, men Pontus! Oj oj oj! Han har ju till och med börjat hitta in i slottet! Wow!

Därför vill jag här offentligt erkänna att jag hade fel.

Jag är av åsikten att man ska skryta när man har rätt, men erkänna när man begått ett misstag!
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Syndernas förlåtelse

Inlägg av Manijock »

pulverapa skrev:Jag hade fel. Jag dömde ut grabbarna i mitten av november och sa att vi fick sikta in oss på plats 7-11. Jag var hård i mina domar.

Särskilt hård var jag mot Pontus Åberg som jag inte trodde på allas inför säsongen. Jag trodde betydligt mer på Marcus Sörensen. Marcus har förvisso gjort en godkänd säsong, men Pontus! Oj oj oj! Han har ju till och med börjat hitta in i slottet! Wow!

Jag är av åsikten att man ska skryta när man har rätt, men erkänna när man begått ett misstag!
Inte ska du be om ursäkt. DIF visade inga som helst tendenser på avancemang under perioden du beskriver. Att erkänna att man inte lyckades med tippningen det köper jag dock och det får även jag medge. Framförallt angående Åberg som exploderade efter JVM-peningen. Helt korrekt dock att han inte togs med där, och det kan vi tacka Rönnberg för.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

pulverapa skrev:Jag hade fel. Jag dömde ut grabbarna i mitten av november och sa att vi fick sikta in oss på plats 7-11. Jag var hård i mina domar.

Errare humanum est, ignoscere divinum
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vänta med hyllningarna tills efter säsongen, pulver. ;)

Men visst ser det hästlängder bättre ut än tidigare, tror dock inte du riktigt är ensam om att förvånas över just det faktumet...
Användarvisningsbild
minalman

Syndernas förlåtelse

Inlägg av minalman »

Signaturen "Minalman" var en av de få som trodde på laget under den delen av säsongen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Vänta med hyllningarna tills efter säsongen, pulver. ;)

Men visst ser det hästlängder bättre ut än tidigare, tror dock inte du riktigt är ensam om att förvånas över just det faktumet...
Eller ensam om att döma ut någon spelare överhuvudtaget här. Att folk kan tippa att en värvning kan vara misslyckad före säsongen är väl rätt normalt. Men det är väl tur att ingen av oss är sportchefer med tanke på alla "Tyvärr kommer aldrig XXXX XXXXX bli en vettig A-lagsspelare för oss" som man har läst och skrivit själv genom åren. Jag var väl inte en av dom som kritiserade honom så men jag tyckte väl också att en Philip Holm var en svag länk i backbesättningen i början på säsongen och kanske något som behövde åtgärdas.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Syndernas förlåtelse

Inlägg av pulverapa »

minalman skrev:Signaturen "Minalman" var en av de få som trodde på laget under den delen av säsongen.
Cred. Hoppas fler personer kliver fram och erkänner att de hade fel. Till exempel han som startade en tråd om att rädda DIF från nedflyttning. :)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Generellt sett så har väl dom flesta nyförvärven inte presterat enligt förutspådd utsago de närmsta säsongerna, så jag tycker inte man ska vara allt för hård mot sig själv bara för att man har tvivlat på enskilda spelare :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Challen

Syndernas förlåtelse

Inlägg av Challen »

Då får väl jag väl örfila mig själv om EG då. Kanske var lite hård mot honom och hans jävla snurrfinter haha.

Han har tagit ett jävla kliv framåt, hoppas det håller i sig, annars åker yxan fram igen.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Staten

Re: Sv: Re: Syndernas förlåtelse

Inlägg av Staten »

pulverapa skrev:
minalman skrev:Signaturen "Minalman" var en av de få som trodde på laget under den delen av säsongen.
Cred. Hoppas fler personer kliver fram och erkänner att de hade fel. Till exempel han som startade en tråd om att rädda DIF från nedflyttning. :)
Menar du mig?

viewtopic.php?f=5&t=4069

Jag vägrar! ;)
Rix

Inlägg av Rix »

Vill passa på att erkänna att min kritik mot Erik G var något överdriven, han har verkligen spelat upp sig i år, tar för sig enormt och gör stora framsteg. Genomgående en av våra bättre backar trots en del mindre svackor, kul Erik!

Sen en ursäkt till Zabel, var inte säker på om han var rätt man att leda DIF efter Challe (som många andra ville jag ha in en utifrån). Snacka om att bevisa mig fel, enormt cred till Zabel/Bäcklin som gjort fantastisk jobb på tränarsidan, dem säger att de inte har ändrat så mycket, men det DIF som spelar nu och spelade de första 20 omgångarna är två helt olika lag!
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Rix skrev:Vill passa på att erkänna att min kritik mot Erik G var något överdriven, han har verkligen spelat upp sig i år, tar för sig enormt och gör stora framsteg. Genomgående en av våra bättre backar trots en del mindre svackor, kul Erik!

Sen en ursäkt till Zabel, var inte säker på om han var rätt man att leda DIF efter Challe (som många andra ville jag ha in en utifrån). Snacka om att bevisa mig fel, enormt cred till Zabel/Bäcklin som gjort fantastisk jobb på tränarsidan, dem säger att de inte har ändrat så mycket, men det DIF som spelar nu och spelade de första 20 omgångarna är två helt olika lag!
Så det var du som jinxade Gustafsson ner i skiten ikväll. Idag agerade han lika nonchalant som när Landeskog var här..
Du är med oss överallt, Stefan.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag kan erkänna att jag hade fel om Sörensen om det nu gör någon gladare.

I övrigt är det lite för tidigt att göra pudlar. Jag är för övrigt fortfarande tveksam, desvärre, att vi har lag som har kapacitet att slå ssk i ett kval.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Syndernas förlåtelse

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Erik Gustafsson, jag förlåter dig...INTE! ;)
Användarvisningsbild
Challen

Re: Sv: Syndernas förlåtelse

Inlägg av Challen »

SkönaDjurgårn skrev:Erik Gustafsson, jag förlåter dig...INTE! ;)
Känner mig som en riktig idiot efter mitt tidigare inlägg, nu hämtar jag yxan.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Skriv svar