MartinDIF51 skrev:Ingen här påstår att Fabriken och UCS inte byggt upp supporterkulturen i hockeyn! Viktigt att förstå är varför dem gör det, och uppmanar också folk att lyssna på den podden.
MEN, vi som vill stötta laget med t.ex. organiserade banderoller eller flagg"hav" ska ha all rätt att göra det. Det är inte respektlöst mot någon, utan ska väl uppmuntras att folk i alla fall brinner för LAGET!?
Sen måste jag fråga om ni verkligen tror att om ryggraden i klacken försvinner så kommer DIF bäva efter våra krav om vissa personers avgång.
Är väl mer kraftfullt om Hovet blir tomt en match, endast med några banderoller och sedan fylls det nästa med det värsta tryck mot styrelse osv. Om nu fokus ska vara på styrelse och inte laget.
Nu är det ett mellanting där vissa är på sittplats, vissa går inte alls. Resultatet blir att DIF inte bryr sig alls. Det ända som märks är en allt sämre klack.
Dags att agera, full bojkott och fokus på styrelse eller fullt fokus på laget!
Tvåpinnare och flaggor är grymma egna initiativ som jag välkomnar. Men USC och fd fabriken finns inte på våra hockeyläktare pga att man vill ha en förändring i hur DIFhockey beter sig mot sina supportrar.
Att då skapa en tifo-grupp är som att man accepterar att DIFhockey kan bete sig så som man gjort mot USC och fabriken. Och jag ser inte heller hur man ska få till en förändring om en ny tifo-grupp tillkommer, varför ska DIFhockey då ta upp samarbetet med USC och fd fabriken? Så tänker jag att det kan bli.