Ny Tifogrupp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill ni ha en tifogrupp för hockeyn?

Ja
88
68%
Nej
34
26%
Kanske
6
5%
Vet ej
1
1%

Antal röster: 129

Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Oaklund »

MartinDIF51 skrev:Ingen här påstår att Fabriken och UCS inte byggt upp supporterkulturen i hockeyn! Viktigt att förstå är varför dem gör det, och uppmanar också folk att lyssna på den podden.

MEN, vi som vill stötta laget med t.ex. organiserade banderoller eller flagg"hav" ska ha all rätt att göra det. Det är inte respektlöst mot någon, utan ska väl uppmuntras att folk i alla fall brinner för LAGET!?

Sen måste jag fråga om ni verkligen tror att om ryggraden i klacken försvinner så kommer DIF bäva efter våra krav om vissa personers avgång.

Är väl mer kraftfullt om Hovet blir tomt en match, endast med några banderoller och sedan fylls det nästa med det värsta tryck mot styrelse osv. Om nu fokus ska vara på styrelse och inte laget.
Nu är det ett mellanting där vissa är på sittplats, vissa går inte alls. Resultatet blir att DIF inte bryr sig alls. Det ända som märks är en allt sämre klack.

Dags att agera, full bojkott och fokus på styrelse eller fullt fokus på laget!

Tvåpinnare och flaggor är grymma egna initiativ som jag välkomnar. Men USC och fd fabriken finns inte på våra hockeyläktare pga att man vill ha en förändring i hur DIFhockey beter sig mot sina supportrar.

Att då skapa en tifo-grupp är som att man accepterar att DIFhockey kan bete sig så som man gjort mot USC och fabriken. Och jag ser inte heller hur man ska få till en förändring om en ny tifo-grupp tillkommer, varför ska DIFhockey då ta upp samarbetet med USC och fd fabriken? Så tänker jag att det kan bli.
Senast redigerad av Oaklund den 2013-02-12 21:37:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En stor del av problemet mellan UCS/FBR och DIF hockey var ju att DIF hockey ställde sig mer och mer negativa till tifoverksamheten. Glöm inte det.
Expert.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

SirDIFalot skrev:En stor del av problemet mellan UCS/FBR och DIF hockey var ju att DIF hockey ställde sig mer och mer negativa till tifoverksamheten. Glöm inte det.
Hur väl stämmer detta? Finns det något mer än att DIF bara nekade tifot mot gnhiet? Jag har lyssnat på podden och har inte för mig att det var något annat speciellt?

Edit: Alltså något annat speciellt angående att de är negativa till just tifon.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

SirDIFalot skrev:En stor del av problemet mellan UCS/FBR och DIF hockey var ju att DIF hockey ställde sig mer och mer negativa till tifoverksamheten. Glöm inte det.

Det var det jag menade med att DIF hockey beter sig illa. Att man motarbetar och inte kan ha ett gott samarbete med tifo-grupperingarna. Sen är det ju konflikten med DIFsäk och Abbe också.

Att då skapa en tifo-grupp känns inte som att få DIF hockey till insikt och få en lösning på dom problem som finns inom DIF hockey.
Användarvisningsbild
minalman

Ny Tifogrupp?

Inlägg av minalman »

Kan det bero på att, i och med gnagets intåg i ES, tifoverksamheten och kampen mellan tvillingklubbarnas tifon till slut växte sig till något som tog fokus från hockeyn? Jag säger inte att det är eller var på det viset. Men om? Vill DIFHockey i så fall stödja det, att bli en sportslig kuliss till tifogruppernas installationer?
Som jag sagt förut, OK med tifo, men när tifointresset växer över idrottsintresset? När hinkinsamlingen medför att man i tifogänget inte hinner se matchen?När man kanske till och med skiter i matchen eller somnar ifrån pga att man byggt tifo i fyrtioåtta timmar utan sömn. Är det då rätt att stödja detta från DIFs sida? När hockeyn kommer i andra hand för vissa.
Är DIF fryshuset eller en hockeyklubb? Som sagt, jag säger inte att det är så, men tanken slog mig.
Det kanske är rätt. Alla krafter som vill stödja DIF ska välkomnas, eller?
Men om en sponsor som vill stödja DIF kräver att styrelsen skall göra än si, än så. Vad skulle vi tycka då?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Ny Tifogrupp?

Inlägg av pulverapa »

DIF Hockey kanske inte vill vara tillmötesgående mot grupperingar som sysslar med olagliga aktiviteter, t.ex. klotter?

Mer troligt är kanske att man inte märkt av något ekonomiskt bakslag, sittplatspubliken har gått till hovet som förväntat.

Hursomhelst, tråkigt att det inte verkar lösa sig. Det börjar likna en olöslig Palestina-konflikt där stolthet står på spel. :(
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Återigen blandas DIF Hockey och styrelsen ihop. Gör saker som drabbar styrelsen (tex rösta bort dem) och inte klubben som vi inte kan leva utan.

Jag stöttade Fabriken i sak men inte i sitt agerande. En tydligare bojkott/markering hade varit svarta banderoller eller total tystnad varje andra period. Det tror jag hade haft större inverkan och styrelsen hade fått skämmas varje match. Alla på sittplatss hade ju frågat sig vad som är fel och frågan hade varit mer aktuell idag. Det är väl få bland sittplats som ens vet något om konfllikten nu? Tänk er så mycket fiffigt Fabriken kunde gjort med en OH-flagga och en bild på Abbes fejs. Hahaha
Viktory

Inlägg av Viktory »

Ska säga till att börja med att den här åsikten är personlig, men jag hoppas att jag har resten av JK-styrelsen med mig:

Vårt tifosamarbete är med Sofialäktaren Tifo, inga andra. Vill folk göra egna flaggor och banderoller är det ju fritt fram, men när DIF gör organiserade tifon ska det vara via ST, oavsett sport.
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Viktory skrev:Ska säga till att börja med att den här åsikten är personlig, men jag hoppas att jag har resten av JK-styrelsen med mig:

Vårt tifosamarbete är med Sofialäktaren Tifo, inga andra. Vill folk göra egna flaggor och banderoller är det ju fritt fram, men när DIF gör organiserade tifon ska det vara via ST, oavsett sport.
Va? Nu när ST inte gör tifon åt hockeyn, så skulle ni inte samarbeta med en eventuell ny grupp alltså?
brsk

Inlägg av brsk »

Viktory skrev:Ska säga till att börja med att den här åsikten är personlig, men jag hoppas att jag har resten av JK-styrelsen med mig:

Oj vad jag måste överväga mitt medlemskap i JK om detta är styrelsens ståndpunkt.

Ditt sätt är dessutom direkt oprofessionellt för en styrelseledamot oavsett vilken förening du representerar. Som styrelseledamot skall man hålla sina personliga åsikter för sig själv.
12139

Inlägg av 12139 »

brsk skrev:

Oj vad jag måste överväga mitt medlemskap i JK om detta är styrelsens ståndpunkt.

Ditt sätt är dessutom direkt oprofessionellt för en styrelseledamot oavsett vilken förening du representerar. Som styrelseledamot skall man hålla sina personliga åsikter för sig själv.
Jag instämmer.
Men att fokus ligger på fotbollen från järnkaminernas sida är knappast någon nyhet och det får vi acceptera. Supportrarna får helt enkelt ta egna initiativ för att göra stämmningen på hockeyn bättre.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

brsk skrev:

+1 på det fetmarkerade.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Eftersom inga andra kommer göra stora tifon så är diskussionen rätt meningslös, men åsikten i sig talar dock för sig. Jag behöver inte upprepa mina åsikter om saken än en gång, men hela attityden inom JK vad gäller hockeyn är att den alltid har och kommer alltid att vara underprioriterad fotbollen, vilket är trist eftersom man trots det anser sig ha absolut ensamrätt i hockeyn, trots att arbetet som läggs ner inte är helhjärtat som det är inom fotbollen.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Ny Tifogrupp?

Inlägg av minalman »

Överväger att som hockeysupporter bojkotta ST:s hinkar på Stadion och Tele2.
Senast redigerad av minalman den 2013-02-13 18:50:24, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

brsk skrev:

Vad är problemet, killen uttrycker sig fullständigt korrekt.

Han verkar inte säker på hur JK ställer sig i denna fråga så därför talar han om sin egen syn på saken samtidigt som han tror att densamma gäller även för JKs styrelse.

Ditt inlägg lämnar däremot en hel del i övrigt att önska.
Låst