Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/1 2007
Fy fan vilken match grabbarna gör. Detta är ett konstanterande att vi platsar i Slutspelet. Men hjälp av trogna Djurgårdare på Läktaren som var underbara idag så kommer det att bära vägen.
Djurgården är verkligen på ge igen. På en väg till det forna DIF om några år kanske? Det Storhets DIF som hade respekt i varje ishockeyspelare.
Ett namn som man aldrig kommer att glömma. DIF, Djurgården
Djurgården är verkligen på ge igen. På en väg till det forna DIF om några år kanske? Det Storhets DIF som hade respekt i varje ishockeyspelare.
- Lee Harvey Oswald
Rash skrev:Härliga Djurgårn!
Snacka om rätt tillfälle att börja vinna bortamatcher, när man minst anar det!
Kul för Bäcker att få hänga ett par på sin gamla arbetsgivare, hoppas innerligt att han börjar producera mer nu!
Ja, det får vi hoppas.
Men killen ligger faktiskt redan 2:a i DIF:s interna poängliga, så helt insomnad har han ju inte varit...
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
...fast han spelar ju med Linkan och har väl spelmässigt inte varit så jättelyckad i år enligt mig. Missat chanser flera gånger också, men kul att han fick göra två mål mot sitt gamla lag igår.Lee Harvey Oswald skrev:Rash skrev:Härliga Djurgårn!
Kul för Bäcker att få hänga ett par på sin gamla arbetsgivare, hoppas innerligt att han börjar producera mer nu!
Ja, det får vi hoppas.
Men killen ligger faktiskt redan 2:a i DIF:s interna poängliga, så helt insomnad har han ju inte varit...
En spelare av Bäckers kaliber tycker jag man kan kräva mer av. Han har i mitt tycke fallit bort alltför ofta ur matcherna och ibland sett loj ut. Om han tillsammans med Otto kan vakna till ordentligt så kan vi vara på gång och jag kan (hoppas!) ha tokfel om att vi missar slutspel!Lee Harvey Oswald skrev:Rash skrev:Härliga Djurgårn!
Ja, det får vi hoppas.
Lycka är att vara djurgårdare
skrivet 20060105wExL skrev:Fy fan vilken match grabbarna gör. Detta är ett konstanterande att vi platsar i Slutspelet. Men hjälp av trogna Djurgårdare på Läktaren som var underbara idag så kommer det att bära vägen.
Grabbarna gjorde en kanonmatch idag och Per Eklunds sista mål som innebar ett hattrick var en puck som inte borde gått in men vilken lycka när det gjorde det.
Härligt att det kom så många och särkilt i Klacken. Det är så man gråter.
Djurgården är verkligen på ge igen. På en väg till det forna Dif om några år kanske? Det Storhets Dif som hade respekt i varje ishockeyspelare. Ett namn som man aldrig kommer att glömma. DIF, Djurgården
klipp klipp!!Bautabröl skrev:Fy fan vilken match grabbarna gör. Detta är ett konstanterande att vi platsar i Slutspelet. Men hjälp av trogna Djurgårdare på Läktaren som var underbara idag så kommer det att bära vägen.
-
Grattis
Motivation slår klass. FBK har stora problem mot Malmö, Skelefteå och DIF på hemmaplan. Ska hålla mig ifrån Unibet nu i januari.
MIF-LHC 8-3!!!!!
Hoppas på dif i kvarten :-) Alltid skoj att möta er
MIF-LHC 8-3!!!!!
Hoppas på dif i kvarten :-) Alltid skoj att möta er
Rash skrev:En spelare av Bäckers kaliber tycker jag man kan kräva mer av. Han har i mitt tycke fallit bort alltför ofta ur matcherna och ibland sett loj ut. Om han tillsammans med Otto kan vakna till ordentligt så kan vi vara på gång och jag kan (hoppas!) ha tokfel om att vi missar slutspel!Lee Harvey Oswald skrev:Rash skrev:Härliga Djurgårn!
Ja, det får vi hoppas.
Jätteviktigt och skönt för Bäcker och Otto att dom fick göra mål..
Självförtroendet blir starkare och starkare
Rocker skrev:Hur kommer det sig att Bengan, Engqvist och Sjögren knappt hade någon istid? Skönt med Marusak som fortsätter producera och att Bäcker än en gång får sätta dit ett par mot sitt fd lag!
Källa: http://blogg.expressen.se/cityhockey/Marie Hallmans blogg på City skrev:Patric Hörnqvist försvann efter två byten - till sjukhuset i Karlstad. Det"ta då han fått en puck på ena örat, så att det blev hål på brosket mitt på örat, berättade Challe Berglund när jag ringde och kollade.
Färjestads läkare vågade tydligen inte sy i brosket själv utan skickade "Bengan" till Centralsjukhuset i Karlstad. Där blev Djurgårdens målmakare sittandes. När han väl var tillbaka i kaffepaketet återstod bara tio minuter av matchen.
Trist förstås men å andra sidan är han säkert glad att pucken inte tog värre än så. Och att det är öronskydd på hjälmen
- Jack Daniel
Madferit skrev:Rocker skrev:Hur kommer det sig att Bengan, Engqvist och Sjögren knappt hade någon istid? Skönt med Marusak som fortsätter producera och att Bäcker än en gång får sätta dit ett par mot sitt fd lag!Källa: http://blogg.expressen.se/cityhockey/Marie Hallmans blogg på City skrev:Patric Hörnqvist försvann efter två byten - till sjukhuset i Karlstad. Det"ta då han fått en puck på ena örat, så att det blev hål på brosket mitt på örat, berättade Challe Berglund när jag ringde och kollade.
Färjestads läkare vågade tydligen inte sy i brosket själv utan skickade "Bengan" till Centralsjukhuset i Karlstad. Där blev Djurgårdens målmakare sittandes. När han väl var tillbaka i kaffepaketet återstod bara tio minuter av matchen.
Trist förstås men å andra sidan är han säkert glad att pucken inte tog värre än så. Och att det är öronskydd på hjälmen
Pajasläkare i Karlstad.

Äntligen
Äntligen!!
Så Här ska ni spela hela tiden. Den 9/1 var det första gången jag och min familj, med barn och barnbarn på Löfbergs lila arena och såg på hockey, vi har aldrig varit där förut men nu ville vi gå och titta. Min son hade köpt biljetter till både sin familj och till mig och min man, det var en födelsedags present till mig sa han och även till min man, som hade fyllt år i december. Så vilken trevlig överaskning och vilken glädje då ni äntligen vann över färgestad.
Så hela min familj önskar och hoppas att ni inte tappar greppet nu. Ska även hälsa från mina barnbarn Sara och Marcus Andersson och säga att dom älskar er och undrar om dom kan få autografer från er alla i laget, det skulle resten av familjen Andersson också vilja ha om det går. :D
Mvh
Yvonne Andersson med familj
Våran adress är
Rinmansgatan 4
66930 Deje
Så Här ska ni spela hela tiden. Den 9/1 var det första gången jag och min familj, med barn och barnbarn på Löfbergs lila arena och såg på hockey, vi har aldrig varit där förut men nu ville vi gå och titta. Min son hade köpt biljetter till både sin familj och till mig och min man, det var en födelsedags present till mig sa han och även till min man, som hade fyllt år i december. Så vilken trevlig överaskning och vilken glädje då ni äntligen vann över färgestad.
Så hela min familj önskar och hoppas att ni inte tappar greppet nu. Ska även hälsa från mina barnbarn Sara och Marcus Andersson och säga att dom älskar er och undrar om dom kan få autografer från er alla i laget, det skulle resten av familjen Andersson också vilja ha om det går. :D
Mvh
Yvonne Andersson med familj
Våran adress är
Rinmansgatan 4
66930 Deje