Hur är det här relevant till hockeyn? Ska vi som vill engagera oss sitta ner tysta bara för att vänta tills ST och DIF har löst sina problem? Vad är då skillnaden på Abbe som förstörde för Fabriken och det vissa andra tycks vilja (alltså motarbeta en ny tifogrupp)?
Nej, jag länkade bara en video om ST där man uppmanas att stötta dom. I den så kallade "Tifo-tråden".
Tråden heter "Ny tifogrupp?" ... alltså huruvida vi ska egagera oss och ta eget initiativ då ST uttryckt sig som så att de ska fokusera på fotbollen.
(Men klart ska vi stötta ST, men det är inte så relevant kring den här tråden)
Hur är det här relevant till hockeyn? Ska vi som vill engagera oss sitta ner tysta bara för att vänta tills ST och DIF har löst sina problem? Vad är då skillnaden på Abbe som förstörde för Fabriken och det vissa andra tycks vilja (alltså motarbeta en ny tifogrupp)?
Nej, jag länkade bara en video om ST där man uppmanas att stötta dom. I den så kallade "Tifo-tråden".
Fast den är ju inte relevant för den här tråden eftersom vi snackar om hockey här.
Har någon frågat Sofialäktaren tifo hur de ställer sig till en ny tifogrupp inom hockeyn? Hade hellre velat veta vad Fabriken tyckte men det kan vara lite kul att veta om de tycker det är okej eller uppmanar till bojkott. Om det blir en ny tifogrupp hoppas jag iaf att de slåss ihop om ett par år.
Hajduk skrev:Har någon frågat Sofialäktaren tifo hur de ställer sig till en ny tifogrupp inom hockeyn? Hade hellre velat veta vad Fabriken tyckte men det kan vara lite kul att veta om de tycker det är okej eller uppmanar till bojkott. Om det blir en ny tifogrupp hoppas jag iaf att de slåss ihop om ett par år.
Någon har frågat via facebook men inte fått svar, han ska posta här när han får ett.
Hajduk skrev:Har någon frågat Sofialäktaren tifo hur de ställer sig till en ny tifogrupp inom hockeyn? Hade hellre velat veta vad Fabriken tyckte men det kan vara lite kul att veta om de tycker det är okej eller uppmanar till bojkott. Om det blir en ny tifogrupp hoppas jag iaf att de slåss ihop om ett par år.
Någon har frågat via facebook men inte fått svar, han ska posta här när han får ett.
Måste säga att jag fullständigt håller med vad som skrivs på JK forumet. (Blanda för guds skull inte ihop detta med att jag klankar ner på ert engagemang!!). Att starta en ny Tifo-grupp för hockeyn känns i min mening helt fel i just det här läget.
Lägg detta engagemang istället på att dra igång klacken, en högljuddklack under match ger mer effekt än ett Tifo. Gör banderoller, tvåpinnare m.m.
Ett bra lag lockar publik som när det når en viss storlek bildar en klack som börjar dra ramsor och till slut även sjunga sånger. Är klacken stor nog bildas spontant en tifogrupp med hyperengagerade supporters.
Tvärtom låter mer osannolikt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Ett bra lag lockar publik som när det når en viss storlek bildar en klack som börjar dra ramsor och till slut även sjunga sånger. Är klacken stor nog bildas spontant en tifogrupp med hyperengagerade supporters.
Så enligt din logik ska man sluta gå när laget presterar och även då sluta engagera sig i tifoverksamheten?
Jag tycker det är otroligt hur många som är emot nya krafter på DIFs läktare. Allt som inte är JK eller Fabriken är respektlöst osv. Vore ju självklart att man får engagera sig inom hockeyn och t.e.x anordna ett "flagghav" i ordnade former (om man så bestämmer för det).
minalman skrev:Ett bra lag lockar publik som när det når en viss storlek bildar en klack som börjar dra ramsor och till slut även sjunga sånger. Är klacken stor nog bildas spontant en tifogrupp med hyperengagerade supporters.
Så enligt din logik ska man sluta gå när laget presterar och även då sluta engagera sig i tifoverksamheten?
Jag tycker det är otroligt hur många som är emot nya krafter på DIFs läktare. Allt som inte är JK eller Fabriken är respektlöst osv. Vore ju självklart att man får engagera sig inom hockeyn och t.e.x anordna ett "flagghav" i ordnade former (om man så bestämmer för det).
Jag tycker absolut man ska stötta sitt lag. Man kan göra det på många sätt. Vad jag vänder mig emot i hela denna diskussion är att vissa verkar uppfatta det hela som att tifoverksamheten på något sätt ska vara hela föreningens kärna och syfte. Jag själv skulle fortsätta gå och heja på Djurgården utan tifo, men stanna hemma om det inte fanns öl på arenan. Nej, jag överdriver, men jag vill ta ner alla tifomänniskor från sina höga hästar, när de tror de är så inihelvete viktiga för DIF.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tycker absolut man ska stötta sitt lag. Man kan göra det på många sätt. Vad jag vänder mig emot i hela denna diskussion är att vissa verkar uppfatta det hela som att tifoverksamheten på något sätt ska vara hela föreningens kärna och syfte. Jag själv skulle fortsätta gå och heja på Djurgården utan tifo, men stanna hemma om det inte fanns öl på arenan. Nej, jag överdriver, men jag vill ta ner alla tifomänniskor från sina höga hästar, när de tror de är så inihelvete viktiga för DIF.
Håller med fullständigt. Fd Fabriken och UCS känns som att de tror att laget är till för att tjäna dem och inte tvärtom. De är ju en supporterförening, inte något annat. Känns jävligt konstigt att man bojkottar och har sig då, istället för att fortsätta gå och stötta DIF. Sen får man väl kräva Abbes och styrelsen och hela jävla världens avgång via medlemsmöten och liknande, inte genom att sitta hemma för det hjälper ingenting.
Håller med fullständigt. Fd Fabriken och UCS känns som att de tror att laget är till för att tjäna dem och inte tvärtom. De är ju en supporterförening, inte något annat. Känns jävligt konstigt att man bojkottar och har sig då, istället för att fortsätta gå och stötta DIF. Sen får man väl kräva Abbes och styrelsen och hela jävla världens avgång via medlemsmöten och liknande, inte genom att sitta hemma för det hjälper ingenting.
JIIR du verkar uppenbarligen inte ha en aning om mängden, samt om vad man pratat i efterhand med tex DIF hockey, därför tycker jag inte du ska komma och sprida din dynga. Påverkar bara negativt då den lika oinsatte personen tar efter ditt resonemang.
Sen förstår jag inte varifrån folk tolkat att sofialäktaren tifo enbart är till för fotbollen... Man kan säga att det nästan är exakt samma personer som skulle göra tifon bara att man gjort om det strukturellt och gjort tifoverksamheten mer öppen för alla.
Det sistnämnda hoppas jag folk uppmärksammar eftersom vissa verkar ha det som argument för en ny "tifogrupp".
Dessa grabbar går som vanliga supportrar och inte som grupperingar. Detta pga att DIFhockey behandlat dom jävligt illa. Lyssna på DIFpodden där förklarar dom hur läget är.
Tycker man ska vara jävligt tacksam för det arbete dom har lagt ner för DIFhockey. Att då skapa en ny tifo-grupp känns inte riktigt schysst. Killarna som byggt upp vår supporterkultur inom hockeyn har inte blivit schysst behandlade och hur ska då en ny tifo-grupp lösa dom problem DIFhockey har med sitt beteende mot trogna supportrar. Tror det stjälper mer än vad det hjälper.
Alla vill vi ha grymma tifon och då är det nog bäst att låta läget vara som det är. Förhoppningsvis inser DIFhockey sina misstag och försöker rätta till dom. Vi behöver både USC och fd fabriken på våra hockeyläktare för att skapa en grym stämning och inte något kortvarit substitut.
Ingen här påstår att Fabriken och UCS inte byggt upp supporterkulturen i hockeyn! Viktigt att förstå är varför dem gör det, och uppmanar också folk att lyssna på den podden.
MEN, vi som vill stötta laget med t.ex. organiserade banderoller eller flagg"hav" ska ha all rätt att göra det. Det är inte respektlöst mot någon, utan ska väl uppmuntras att folk i alla fall brinner för LAGET!?
Sen måste jag fråga om ni verkligen tror att om ryggraden i klacken försvinner så kommer DIF bäva efter våra krav om vissa personers avgång.
Är väl mer kraftfullt om Hovet blir tomt en match, endast med några banderoller och sedan fylls det nästa med det värsta tryck mot styrelse osv. Om nu fokus ska vara på styrelse och inte laget.
Nu är det ett mellanting där vissa är på sittplats, vissa går inte alls. Resultatet blir att DIF inte bryr sig alls. Det ända som märks är en allt sämre klack.
Dags att agera, full bojkott och fokus på styrelse eller fullt fokus på laget!