Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tycker inte Challe gjorde rätt om han tycker en forward var viktigare än en back. Men det känns ju definitivt som att han försökte hitta en back. Lyckades inte hitta någon till rätt pris och valde att lägga pengarna på Guter istället då han blev tillgänglig. Ser inget fel i det dock. Men visst fan skulle vi behöva en försvarsgeneral. Men hittade vi ingen så kan man ju inte klandra Challe för att han gick vidare till Guter istället.
Challe kanske vet något som vi inte vet angående Linkan och eller Fimpens varande för kommande säsonger. :?:
Att det är Linkans sista år vet nog Challe lika bra som vi.
Expert.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Mäklaren skrev:
elklingo skrev:Åberg - så jävla alfa.
Ha ha, jaha?
Ja? Åberg dominerade ju. Alfa!
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:
Manijock skrev:Känns dumt att överdriva problemet. Jag tycker Challe gjorde helt rätt. De lag som går upp till elitserien gör det pga fartfylld och offensiv hockey, det är bara ut och köra. Då krävs det offensiva spelare som kan det, vilket vi bör kunna ha i en eventuell kvalserie.

Sedan har flera backar höjt sig avsevärt. Lidström är stabil, Timmy blir bara bättre och bättre, Holm spelar tryggt och är sällan inne på baklängesmål, och Erik är viktig i offensiven. Sen har vi två svagare kort, men Arnesson är inte dålig skulle jag påstå. Lennhammer är en säkerhetsrisk dock, men att ha en risk av 6 backar är ingen katastrof.
Håller fullständigt med. Angående Lennhammer och Bohman så är båda unga/oerfarna men framförallt är de båda egna interna produkter från DIF. Det är ett jävla skrik om att huvuden skall rulla så fort en back gör bort sig men de är offensiva backar vi snackar om och de ligger trots allt på plussidan i statistiken.

Visst kan man inte blunda för misstag i längden men jag tror snarare att de kan behöva matchas med andra backar/formationer precis som man pillar med att få till den perfekta anfallstrion.

Det finns positiva saker med de flesta av backarna och det de behöver är snarare fansens stöd än hån och sågningar, annars lär de aldrig bli bättre. Jag har inte orkat gå igenom statistiken för de båda men jag tror det kan bli bättre istället för sämre om de matchas och coachas lite hårdare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

De flesta på planen gör en riktigt bra insats idag. Som vanligt är det backarna som är en besvikelse. Såvitt jag kunde se blev Lennhammer bänkad efter 1a -bra. Tyvärr hör han inte hemma på denna nivå, bara att inse. Han har fått så många chanser och bränt dom.
Däremot Lidström och Timmy är på rätt väg, speciellt Lidström, kul att se.
Bohman får nog harva i J20 ett tag till.

Matchens höjdpunkt var ändå när Lassen och Kollar satt och höll varandra i handen i
Utvisningsbåset. :D
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Lidström var typ den bästa backen igår, skönt! Timmy var också väldigt bra.
Lennhammer håller inte åå denna nivå och Bohman är tyvärr fortfarande för valpig. Vi skulle lånat ut honom för längesen, han kan bli bra men tyvärr är han ofta felpositionerad nu.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Mycket har man varit med om, men detta var en riktig godbit. Stod och snackade lite i pausen mellan andra och tredje med en av våra kära forummedlemmar och det jag nämnde då var att vi var totalt överlägsna i stort sett hela matchen.

Första målet var Bohmans pinchning som gick helt fel, andra målet var väl Kim som inte fick ut pucken, tredje målet var Holms pinchning som gick helt fel, 4:e målet var ett katastrofalt byte och 5:e målet var ett riktigt snyggt mål av Alvarez. Så utan rejäla misstag hade Malmö haft 1 klockrent mål.

Vi hade över 20 minuter puck i offensiv zon mot deras c:a 9 minuter. Vi hade överlägsen skottstatistik. Jag menade i samtalet ovan att om vi bara hade lite flyt så hade vi kört över Malmö, så när vi väl vände och vann var jag såklart lättad men egentligen kändes det bara som att rättvisa hade skipats.

Bohman, Hari, Lennhammer hade riktigt dåliga dagar idag. Kanske kan vara värt att inte spela dessa om det inte är nödvändigt nu när vi är i det läget vi är i idag.

Lidström och Gustafsson var klockrent bästa backar, Lidström var dominant i mycket och det lättar upp en som tusan då han varit så under isen länge nu. Timmy var mycket bra och resterande backar var helt ok.

På forwardssidan är det kul att se att vi för en gångs skull har 3 kedjor som är offensivt farliga och det ska mycket till att slå oss i den formen vi är i nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

För den som inte sett.

Bild

Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Praetori skrev:
Salas skrev:
Manijock skrev:Känns dumt att överdriva problemet. Jag tycker Challe gjorde helt rätt. De lag som går upp till elitserien gör det pga fartfylld och offensiv hockey, det är bara ut och köra. Då krävs det offensiva spelare som kan det, vilket vi bör kunna ha i en eventuell kvalserie.

Sedan har flera backar höjt sig avsevärt. Lidström är stabil, Timmy blir bara bättre och bättre, Holm spelar tryggt och är sällan inne på baklängesmål, och Erik är viktig i offensiven. Sen har vi två svagare kort, men Arnesson är inte dålig skulle jag påstå. Lennhammer är en säkerhetsrisk dock, men att ha en risk av 6 backar är ingen katastrof.
Håller fullständigt med. Angående Lennhammer och Bohman så är båda unga/oerfarna men framförallt är de båda egna interna produkter från DIF. Det är ett jävla skrik om att huvuden skall rulla så fort en back gör bort sig men de är offensiva backar vi snackar om och de ligger trots allt på plussidan i statistiken.

Visst kan man inte blunda för misstag i längden men jag tror snarare att de kan behöva matchas med andra backar/formationer precis som man pillar med att få till den perfekta anfallstrion.

Det finns positiva saker med de flesta av backarna och det de behöver är snarare fansens stöd än hån och sågningar, annars lär de aldrig bli bättre. Jag har inte orkat gå igenom statistiken för de båda men jag tror det kan bli bättre istället för sämre om de matchas och coachas lite hårdare.
Fint med ''offensiva backar'' som har 0+0 på 16 matcher respektive 0+7 på 37 matcher. Båda har dessutom spelat powerplay. Det måste vara ett slut på daltandet med spelare bara för att de kommer från de egna leden. Båda är odugliga för spel i Djurgården - ett lag som siktar på att ta sig tillbaka till Elitserien. Bohman tror jag kan bli en bra offensiv back på allsvensk/elitserienivå om fyra-fem år, men han behöver spela i Superelit eller division 1 under en period först.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag måste lyfta fram en spelare som jag tycker har höjt sig något helt otroligt på slutet och det är Markus Ljungh. Nog för att han inte gör poäng, men nu har han riktigt bra fart, tar initiativ och tar fler avslut. Han hade bland annat sju skott på mål igår. I nuläget är han given i laget tycker jag och går långt före Hari som åker runt och tror att han är Linkan.
Göran

Inlägg av Göran »

Konstigt match igår , men det slutade ju bra denna gång .Så här dagen efter tycker jag att vi borde ha haft alla 3 poängen .
Jag varnade för vissa spelare igår och det visade sig att det var just dom som inte höll sig inom ramen den här kvällen.
Jag tror att Zabel måste inse att hans juniorer inte håller hög allsvensk klass än . men kommer att göra med bra skolning.Vi har ett problem med bra backar men igår var det några som klev fram när det behövdes.
Erik G ,Holm och Lidström bästa backar denna afton .Lidström kanske bäst när man ser det över hela matchen. Han har lyft från -11 till + 1 på kort tid och det är strongt gjort . Kanske värt en klapp på axeln från tränarparet? Han fick inte ens uppskattning från dom när han räddade ett givet friläge till 3-0 i går , men det fick han av kommentatorer på Viasat så han får väl kolla in det i stället .Han borde ha fått mer speltid än Timmy , men som sagt ........
Mycket bra match av Åberg och Dustin ,Ottosson och även av Ljung som jag tycker börjar visa lite mer ! Alla forwards var egentligen bra !
Kritik : Varför passar inte Åberg någon gång när dom kommer två mot en ?Lite ego är han allt i dessa lägen .Man kan förvänta sig mer Guter faktiskt.
Chet ? Konstig match för hans del , men han klarade det ganska bra ändå
Mycket kladd i uppspels fasen där måste det bli mycket bättre till nästa matchen!
Positivt : Alla jobbar stenhårt och månag smäller på riktigt bra just nu !!
Det kommer att bli bra det här innan serien är över !!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag tycker också att Åberg kan passa pucken ibland när han kommer två mot en, men att gnälla på honom när han gör två-tre poäng varje match känns helt befängt. Helt klart vår bästa spelare de senaste tio matcherna och riktigt bra i tio matcher innan det också.

Helt oförstående till hur man kan gnälla på Guter. Nog för att han inte är någon jättenaturlig målskytt, det märker man i vissa lägen, men han har riktigt bra spelsinne, bra passningar och jobbar stenhårt. Dessutom är han något så sällsynt som riktigt riktigt snabb på skridskorna. Tror att han kan bli vår joker i en eventuell kvalserie.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tycker inte det är en spelartyp vi behöver, That's all..

Sen är det ju tydligt att han lägger 90% av sina tankar på att göra mål själv och kanske 10% på att göra något obekvämt när motståndaren har pucken.

Det förvånar mig alltid att sådana spelare är så uppskattade av publiken. Som många vet är jag betydligt mer förtjust i Scott Hartnell-typer som jobbar över hela banan och med ett komplett register. Det spretar inte ut så förbannat på ett visst område. Visst, det är svårt hitta sådana spelare för allsvenskan. Men med exempelvis Kalus har vi ju lyckats.

Sen behövde vi en back och hela den visan.

Det jag dock gillar med Guter är att han inte tycks vara så rädd att gå in på mål som vissa andra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag tycker att Åberg ska ta allting mot mål, han är helt dominant just nu, han ska bara fortsätta spela som han gör.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mäklaren skrev:Jag måste lyfta fram en spelare som jag tycker har höjt sig något helt otroligt på slutet och det är Markus Ljungh. Nog för att han inte gör poäng, men nu har han riktigt bra fart, tar initiativ och tar fler avslut. Han hade bland annat sju skott på mål igår. I nuläget är han given i laget tycker jag och går långt före Hari som åker runt och tror att han är Linkan.
Håller med till viss del. Såg inte matchen igår så den kan jag inte uttala mig om. Men jag tycker också att Ljungh har börjat se bättre och bättre ut.

Det bådar gott inför en eventuell kvalserie att "floppspelarna" kommer igång. Om spelare som Timmy, Ljungh och Lidström spelar på sin högsta nivå när det väl gäller så lär vi vara farliga.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mäklaren skrev:Jag måste lyfta fram en spelare som jag tycker har höjt sig något helt otroligt på slutet och det är Markus Ljungh. Nog för att han inte gör poäng, men nu har han riktigt bra fart, tar initiativ och tar fler avslut. Han hade bland annat sju skott på mål igår. I nuläget är han given i laget tycker jag och går långt före Hari som åker runt och tror att han är Linkan.
Ja, du har rätt i det att han har mycket fart och hittar lägen. Men han gör ju inga mål! Höll på att bli tokig igår av alla brända lägen, speciellt av honom.
Skriv svar