Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Manijock »

Var tvungen att lämna inför tredje perioden då jag hade en innebandyträning att delta i. Var fantastiskt skönt att slippa se skiten och ta ut det på mina lagkramrater för så arg som jag var efter halva matchen har jag nog aldrig varit på ett Djurgårdslag NÅGONSIN. Skojar inte, inte ens efter degraderingen som jag hade en jävla massa månader på mig att smälta, var jag så in i helvete, näven i bordet, förbannad. Kulmen var naturligtvis 1-3 målet som kan vara det allra sämsta jag sett i hela mitt liv. Satt som en fågelholk när fyra gamla kärringar åker och byter samtidigt i en andra period? Undrade förvirrat om de ens övat bollsport under uppehållet, eller om de med tre pass om dagen menade tre fester hos Ölvestad.

Bohman, Hari och Lennhammer är tre jävla skämt på skridskor. Aldrig sett på maken så jävla tafatta och nonchalanta att jag fan i helvete hade satt kört upp Järlan i arslet på dem om jag var tränare. Chet gör ingen dålig match men kan tycka att ett lag som ska spela i kvalserien måste ha en keeper som åtminstone tar ett av de där målen. Välplacerade skott i bra lägen men jaa, åtminstone en riktigt bra räddning måste han kunna kräma ur sig när det verkligen gäller.

Men när jag sedan under träningspasset fick höra att det stod 5-5 så satte jag mig ner på knä och vrålade ut en euforisk glädje. Som minuterna senare byttes ut mot en konstig tomhet. Vi fick bara två poäng? Två poäng mot ett bedrövligt Malmö? Västerås viker inte ner sig i sin match, Karlskoga kommer inte vika ner sig i sin det kan undertecknad garantera. Weners gossar i Mora är bland allsvenskans absolut sämsta lag. Inte så konstigt med tanke på den där inavlade gåsen till coach.

Nu blir det 5 poäng upp. En svårintaglig jakt blir om än ännu mera svårintaglig. Mm, åker upp till Hovet på onsdag med en tudelad känsla. Å ena sidan genomför vi en makalös vändning mot Malmö, men å andra sidan så tappar vi en poäng mot MALMÖ...
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

sensei skrev:Millimeter hit eller dit.. Viktigast var att målet ändå gav någon form av rättvisa sett till helheten.

-daniel-, kamma dig. Guter är inte speciellt spännande alls. Han ser mest målkåt ut och är en livsfara i sitt nonchalanta spel utan puck. Bland de sämre idag. Den värvningen ser märkligare ut för varje match.
Haha...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev: -daniel-, kamma dig. Guter är inte speciellt spännande alls. Han ser mest målkåt ut och är en livsfara i sitt nonchalanta spel utan puck. Bland de sämre idag. Den värvningen ser märkligare ut för varje match.
Nu får du ju skärpa dig, Guter är delaktig hela tiden i spelet...kanske därför han får så stort förtroende i de kritiska momenten, eller vad tror du?
Nja nu tar du väl i min nyfunna vän. I det KRITISKA momentet med 1 min kvar så spelades ölve-otto-kalus, vilket enligt mig var helt korrekt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev: -daniel-, kamma dig. Guter är inte speciellt spännande alls. Han ser mest målkåt ut och är en livsfara i sitt nonchalanta spel utan puck. Bland de sämre idag. Den värvningen ser märkligare ut för varje match.
Nu får du ju skärpa dig, Guter är delaktig hela tiden i spelet...kanske därför han får så stort förtroende i de kritiska momenten, eller vad tror du?
Nja nu tar du väl i min nyfunna vän. I det KRITISKA momentet med 1 min kvar så spelades ölve-otto-kalus, vilket enligt mig var helt korrekt.
Kan inte du någonsin öppna dina korpgluggar och försöka följa det som händer på isen, istället för att värdera spelare efter hur-många-tacklingar-man-kan-göra-per-byte? Det fanns mer än 1 kritiskt moment den här matchen.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Manijock skrev:Undrade förvirrat om de ens övat bollsport under uppehållet, eller om de med tre pass om dagen menade tre fester hos Ölvestad.
Hahaha :)
Manijock skrev:Bohman, Hari och Lennhammer är tre jävla skämt på skridskor.
Blev Hari bänkad efter första perioden? Såg honom inte något efter halva första, iofs så ser man knappt nummrena på viaplays sändningar allt som oftast.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Vilken jävla pissmatch, på alla sätt och vis. Förutom i korta stunder i tredje, då vi spelade rätt ok. Det enda positiva är att vi på något sätt lyckades få 2 poäng, oerhört jäkla viktigt.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Alberget4A skrev:
Manijock skrev:Undrade förvirrat om de ens övat bollsport under uppehållet, eller om de med tre pass om dagen menade tre fester hos Ölvestad.
Blev Hari bänkad efter första perioden? Såg honom inte något efter halva första, iofs så ser man knappt nummrena på viaplays sändningar allt som oftast.
har du mer än 3 mbs/s så streamar du i HD
Manijock

Inlägg av Manijock »

Guter kan absolut komma att bli viktig. Till skillnad från Hari så är Mattias ett plus på Challes konto.

Men är verkligen livrädd om Granath fortsätter att vara borta. Han har varit väl mycket sjuk och skadad denna säsong och våra ersättare är allt annat än okej. Vi är verkligen extremt beroende av alla våra "riktiga backar"...

Holm
Lidström
Pettersson
Granath
Gustafsson
Arnesson

.... Är friska. En skada kan bli extremt ödestigert. Skrämmade om vi ska behöva se Bohman och Lennhammer ens en minut till i den här serien.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: .... Är friska. En skada kan bli extremt ödestigert. Skrämmade om vi ska behöva se Bohman och Lennhammer ens en minut till i den här serien.
Det som är jobbigt är att vi framåt har killar som Otto, Jimmie, Linkan, Wennberg, Åberg mfl som är kapabla att spela i ett högt tempo och har förmågan att vrida upp tempot i matchen. Vissa av våra backar ligger kvar i nivån under och hamnar helt i osynk i det höga tempo som spelet ibland förs i, som vi själva driver fram. När säsongen började kändes det rätt lugnt på backsidan men nu känns det som om minst ett till stabilt backpar med riktigt iskalla slitvargar borde stå högst upp på Challes lista. Det eller en Ragnarsson som kan ta de andra i kragen.
Senast redigerad av Praetori den 2013-02-11 22:56:58, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

AdamPickard skrev:
Alberget4A skrev:
Tar det som att du inte använder dig av Viaplay alls för att se HA? :lol:
Praetori

Inlägg av Praetori »

Alberget4A skrev:
AdamPickard skrev:
Alberget4A skrev:
Bilderna jag postade nån/några sidor innan är från samma stream och brutalt inzoomade och nog kan man se både puck och tröjnummer rätt skarp i normalfallet. Inte är det äkta HD inte men det slår i alla fall vanliga TV sändningar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Timmy Pettersson börjar komma igång mer och mer alltså. Gubben kan än...

För övrigt så tycker jag att Viaplays sändningar fungerar riktigt bra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Praetori skrev:
Alberget4A skrev:
AdamPickard skrev:
Alberget4A skrev:
Bilderna jag postade nån/några sidor innan är från samma stream och brutalt inzoomade och nog kan man se både puck och tröjnummer rätt skarp i normalfallet. Inte är det äkta HD inte men det slår i alla fall vanliga TV sändningar.
Grejjen med Viaplay är att de snålar med utdelningen av bandbredd, speciellt på HA-sändningarna. Champions League och Premier Leauge då kan jag ligga på 1,9 Mbit/s och ibland även 2,9 Mbit/s. Men när det är HA så ligger jag på 0,2-0,5 Mbit/s. Att man inte kan kvalitésäkra en sån här produktion är dåligt enligt mig.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Nyss hemkommen...

Bra:
Vändning! Vändning! Vändning!
Två poäng
Inte förlust

Dåligt:
Vad fan hände de första 50?
Två poäng och inte tre.
Rykten om att spelarna festat i helgen
Skänka bort en poäng till MIF?! Oacceptabelt!

Skönt med en seger, men vi kunde ju faktiskt börjat loite tidigare så hade det blivit en trea.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Men hallå här har vi gjort säsongens vändning och jag tror den här 2 poängaren kan bli oerhört viktig för moralen visst vill man fokusera på en förlorad pinne så gör det då jag ser det mer som en stark vändning som till slut välförtjänt gav oss 2 poäng fortsatt 4 plats och fortfarande chans på 3 platsen
Skriv svar