Challes och Mickes tröja i taket?!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
espen21

Inlägg av espen21 »

Har ordnat biljetter redan nu till Den 15/2. Kommer bli en av de största matcherna någonsin för mig. Jag ska sitta med med min äkta matchtröja från guldåren 00 med Johansson #25 på ryggen.

Se nu till Dammbro att marknadsföra detta ordetnligt och gör kvällen till något att minnas!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

DIF pensionerar väl inga nummer? Man hedrar numren och spelarna med att hänga upp tröjorna, men låter numren vara kvar i cirkulation. Så gör även Toronto i NHL. Jag tycker att det är bra, visst ska man vara konservativ med att hänga upp tröjorna men det är ju kul att en spelare som t.ex växte upp med Micke Johansson som idol kan få bära hans nummer i framtiden, även om tröjan hänger i taket.
espen21

Inlägg av espen21 »

Tycker inte det spelar någon roll om tröjan får användas eller inte. Det viktiga är hyllningen till spelaren som i det här fallet är kungen av kungarna.
espen21

Inlägg av espen21 »

Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Att #2, #5 och #12 finns som uppe i taket på Golfbollen är för att hedra de tre största profilerna i DIF-hockeys långa historia. Dvs Rolle, Tumba och Lasse. Då dessa nummer sedan har används av andra spelare är en bisak.

När det gäller #11, #22 och #27 dessa nummer aldrig mer att bäras av någon i DIF. Detta kommer även ske med #25 nu efter matchen mot Timrå.

Skulle även tippa på att ingen annan kommer att bära nummer 2 igen, oavsett vad som händer.
Skulle det bli aktuellt att hedra Challe så tippar jag på att dagens flagga kommer att bytas ut mot en ny med både Rolle och Challes namn på.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Royen

Challe

Inlägg av Royen »

_Skogis skrev:Skulle även tippa på att ingen annan kommer att bära nummer 2 igen, oavsett vad som händer.
Skulle det bli aktuellt att hedra Challe så tippar jag på att dagens flagga kommer att bytas ut mot en ny med både Rolle och Challes namn på.
Uansett hvilken løsning man velger, så må det skje noe, og det bør skje snart. Challe er - i hvert fall i mine øyne - like så stor som de andre som er nevnt her, og noe må vi bare få gjort med det.

Det er for dumt å overse Challe bare fordi Rolle også var nummer 2.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Här kommer en annan länk om att Mikael Johansson tröja skall upp i taket. http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=157158

Det förtjänar han!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Niklas Wikegård skrev:Jag arbetade som ishockeytränare i 21 år. Under alla åren som tränare hade jag förmånen att ha många namnkunniga spelare i mina lag. Men ingen av de spelare jag haft i mina lag har varit lika skicklig som Djurgårdens Mikael Johansson. Ingen har varit lika spelbegåvad som Micke. Ingen svensk spelare har förresten vunnit lika många titlar som han. 2 VM-guld, 2 Europacuper för klubblag, 5 SM-guld, 4 schweiziska mästerskap, 1 EM-guld. Och i samtliga erövrade titlar har han spelat en stor roll för att msästerskapet hamnade där de gjorde. Den 15 februari kommer Djurgården kommer att hylla Micke Johansson i samband med hemmamatchen mot Timrå. Då åker tröja # 25 upp i Globens väldiga tak. Då gör han sällskap med Sven Tumba, Rolle Stoltz, Lasse Björn, Håkan Södergren, Jens Öhling och Thomas Eriksson. Hjältar hela bunten.

Hoppas innerligt att Micke får en hyllning värdig den som New York Rangers gav Mark Messier i fjol. Jag satt själv på plats i Madison Square Garden och det var en kväll jag aldrig kommer att glömma. Allt, precis allt den kvällen andades kaptenernas kapten-Mark Messier.

Jag hoppas Djurgården gör något alldeles speciellt den kvällen. Ta fram speciella t-shirts och kepsar kvällen till ära. Bjud dit Mickes släkt och vänner. Brorsan Kenta är ju redan på plats med sitt lag. Bjud dit gamla spelare som Micke vunnit med. En lång härlig kavalkad av härliga mål och vinster som bär hans signatur. Varför inte döpa om Globen en vecka till Micke Johansson Arena för en vecka? Se till att det är stora affischer på Micke i och runt Globen den veckan.

Sälj evenemanget, och jag uppmanar alla Järnkaminer och andra supporters att denna kväll verkligen visa att ni är Djurgårdare. Ta er mangrannt till Globen och ge Micke Johansson en hyllning som saknar motstycke i Sverige. Det förtjänar Micke Johansson. Den störste liraren jag skådat på svensk is.
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Den som kallar sig djurgårdare och inte går på den här matchen, ljuger.
Ingen djurgårdare kan missa den här matchen! Säg till att du är där!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Klart man är där. Det här handlar inte om man gillar hockey eller inte, det handlar om att vi ska hylla en av våra största hjältar någonsin.

Många klagar som fan - berättigat visserligen - över ett alldeles för stort horande mellan klubbarna. Här har vi en kille som visar raka motsatsen. Precis som att vi ska häckla och hata idrottshoror ska vi även credda de som bevisar (i det här fallet bevisade) att klubbkänsla fortfarande finns ute bland alla professionella idrottsutövare.

HYLLA DE SOM HYLLAS BÖR - MICKE JOHANSSON!
Användarvisningsbild
Royen

Smerte

Inlägg av Royen »

Det gjør meg vondt, langt inn i hjertet at jeg ikke kan være der denne kvelden.

Jeg misunner alle dere som kan komme.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Skriv svar