75% innan straffarna. Det var inte direkt så att han var utspelad på de flesta av målen. Skott utifrån med fri sikt. Jag förväntar mig faktiskt att en förstekeeper skall knipa åtminstone två av de puckarna.kaminor skrev:Praetori skrev:Kul att Pickard nyper straffarna när han bränt hyfsat enkla lägen under matchen.
Äh, Chet kunde inte göra mycket åt målen.
Grymt skön seger. Helt otroligt.
Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Sant, detta poängtapp kommer att kosta oss den 3:e direktplatsen till KS i slutändan.captcash skrev:66 skott och 1p förlust.... allt jag tar med mig efter denna match... sorry om det låter neggo men vi var piskade att ta 3p idag!![]()
Gonatt
Vår 1:a period var outtalbart usel, så dålig att jag inte ens hade ork att bli glad vid 5-5.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Så det var därför Sjögren sålde sig på sista, Erik siktade på bortre haha.
Tror att det var samma sak för Chet på första, såg ut som Persson fick upp den på högkant precis i skottögonblicket.
Tror att det var samma sak för Chet på första, såg ut som Persson fick upp den på högkant precis i skottögonblicket.
- Jim Morrison
Men Pontus Åberg... Vilken otrolig utveckling. Att missa JVM var det bästa som kunde hända hans karriär.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alltså nu mår man ju som en jäkla kung här alltså. Vilken fantastisk moral och vilken inställning. Åberg, Gustafsson, Johner, Guter, Sörensen, Jimmie, Timmy, Lidström - vilken jävla match ni gör! Så jävla glad.
Timmy och Lidström har ryckt upp sig något helt otroligt och är tillsammans med Erik våra bästa backar.
Däremot är Lennhammer och Bohman stora, stora akilleshälar i vår defensiv. Fruktansvärt nonchalanta, tröga, svaga, har dåligt spelsinne, seg i vändningarna, dåliga skott, dåliga passningar, dåligt kroppsspråk.
Timmy och Lidström har ryckt upp sig något helt otroligt och är tillsammans med Erik våra bästa backar.
Däremot är Lennhammer och Bohman stora, stora akilleshälar i vår defensiv. Fruktansvärt nonchalanta, tröga, svaga, har dåligt spelsinne, seg i vändningarna, dåliga skott, dåliga passningar, dåligt kroppsspråk.
Senast redigerad av Mäklaren den 2013-02-11 22:01:10, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
hahahah, men det stämmer ju faktiskt.Mäklaren skrev:Alltså nu mår man ju som en jäkla kung här alltså. Vilken fantastisk moral och vilken inställning. Åberg, Gustafsson, Johner, Guter, Sörensen, Jimmie, Timmy, Lidström - vilken jävla match ni gör! Så jävla glad.
Däremot är Lennhammer och Bohman stora, stora akilleshälar i vår defensiv. Fruktansvärt nonchalanta, tröga, svaga, har dåligt spelsinne, seg i vändningarna, dåliga skott, dåliga passningar, dåligt kroppsspråk. Fantastiskt dåliga hockeyspelare.
I övrigt är jag lika glad som dig just nu, känns nästan som vi tagit full pott ikväll, så jävla skön va vändningen!
Spela fult
Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Tycker vi visar grym karaktär i tredje. Vi har vad som krävs för att ta oss till KS. De kämpar för varandra, så underbart att se. Jag hade tagit 2p innan matchen om jag fått.
Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Zabel var rätt tydlig på den punkten. Men snackade om tre mål. Han får titta på reprisen på fyran och femman åxå.Staten skrev:Otrolig upphämtning men vi kan inte komma ifrån vilket totaluruselt backspel vi har visat upp idag. Det håller inte. Nu är jag inte på plats på Hovet, men ser ut att vara långt över 5700 på plats?
Vilken jävla match! En bergodalbana av känslor! Skönt med 2p i alla fall! och vilken snygg straff av #83 Dustin Johner! 

Nu tror jag faktiskt inte den poängen vi förlora idag gör så jätte mkt vi måste ändå vinna lika matcher ändå!
- caps-in-town
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är omöjligt att inte få homoerotiska känslor för Kalus, vilken hjälte!!
- Jim Morrison
Christian Eklund ?@Fimpen20
Tror utvecklingen på denna match betyder mer för Dif i framtiden än om det skulle blivit enkel 3 poängare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Säsongskort: Ja
Väntar med spänning på Ugglans analys ...
Avgå DJ Yes!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vilket skämt till backspel och spel i mittzon det här laget presterar i sina "bästa" stunder...helt ofattbart uselt.
Men offensivt så leker vi hem det här idag. Har DIF någonsin skjutit nästan 70 skott på en match? Aldrig sett ett lag backa hem så kapitalt som Malmö gjorde idag efter att de hade tagit ledningen...värsta jag upplevt tror jag.
Många gör en bra match framåt, jag gillar verkligen Guter. Dock borde han nätat ett par gånger men tycker han känns riktigt spännande.
Men offensivt så leker vi hem det här idag. Har DIF någonsin skjutit nästan 70 skott på en match? Aldrig sett ett lag backa hem så kapitalt som Malmö gjorde idag efter att de hade tagit ledningen...värsta jag upplevt tror jag.
Många gör en bra match framåt, jag gillar verkligen Guter. Dock borde han nätat ett par gånger men tycker han känns riktigt spännande.
- DIF_Soldier
Jag håller inte med. Ja, vår första var usel, men med tanke på hur allting blev så är självförtroendet och känslan att man är kapabel att vända ett tillsynes hopplöst läge till seger något som spelarna kommer att ha i bakhuvudet för resten av säsongen. Det är något oerhört värdefullt och något att värdesätta. Väldigt väldigt viktigt mentalt.Lee Harvey Oswald skrev:
Sant, detta poängtapp kommer att kosta oss den 3:e direktplatsen till KS i slutändan.
Vår 1:a period var outtalbart usel, så dålig att jag inte ens hade ork att bli glad vid 5-5.
Att det är "gamla Djurgården" eller whatever och att det är lönlöst att hoppas är just nu fullständigt skitsnack. Vi ligger under med 4-1 och spelarna som kollektiv fortsätter att köra hela tiden, trots att publiken sviker och målvakten storspelar.
Ingen hängde med huvudet, kollektivet slet som djur. Vet att din image är att vara bitter men efter en upphämtning som denna - trots starten och uselt byte - är inte Djurgården värda att kallas ett dåligt lag ens av den mest bittre.
Klacken var fan värdelös. Att man inte mäktar med den klenaste av strupsång med 40 sek kvar efter en sådan vittring på upphämtning är katastrofuselt. Medgångare!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-02-11 22:19:37, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar