Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
ganska lyckat 29-8 i andra perioden och malmö gör målet :O 42-16 skott totalt
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Det blir så när anfallet funkar och backsidan är ihålig. Tyvärr. Enkel matematik.Morwin skrev:ganska lyckat 29-8 i andra perioden och malmö gör målet :O 42-16 skott totalt
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jo tyvärr. Fattar fortfarande inte varför vi inte gav HolmQ och Kung Printz Kontrakt.. Fy fan vad dem saknas iaf 2 backar som vet vad dem görMagnutz skrev:Det blir så när anfallet funkar och backsidan är ihålig. Tyvärr. Enkel matematik.Morwin skrev:ganska lyckat 29-8 i andra perioden och malmö gör målet :O 42-16 skott totalt
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kolla då på tex Ljungh, tar i för kung och fosterland med sitt dragskott och den sitter i magplattan 9 av 10 ggr, kanske vi måste prova nåt annat om han alltid är rätt placerad, skottfint och passa till killen 2 meter brevid är ett hett tips från mig!Praetori skrev:De flesta skott går ändå på buren även om det är väldigt många utanför. Sen vet jag inte vad du räknar med mage men de flesta skotten tar mellan knäna och axlarna vilket visar på att han står rätt placerad och rör sig bra. Att det är mitt i magen håller jag dock inte med om.#10 skrev:90% av våra skott går i magen, kolla får du se.Praetori skrev:Lite orättvist tycker jag. Deras burväktare har gjort en hel del riktigt svettiga räddningar, sen släpper han inte överdrivet många returer att jobba på heller.#10 skrev:Konstigt att alla målvakter är i zonen när vi möter dom, vi skjuter ju allt vad vi kan i magen på dom.
Dessutom i det här skedet utav serien.kaminor skrev:42-16 i skott och 40-16 i tekningar.
VARFÖR har vi gett bort den här skitmatchen. Blir tokig.
Visst är deras målvakt bra, men inte omöjlig. Han behöver inte anstränga sig på att rädda de avslut han får på sig, de som inte går i magen har han hunnit läst redan.
- Lee Harvey Oswald
Man är ju så sagolikt efterbliven som fortfarande bryr sig om detta.
Precis när jag bankat in lite fånigt naiv otroligt konstlad optimism i sinnet så rinner livslusten ur en direkt.
Förstod innerst inne att "den historiska upphämtningen" till topp 3 inte skulle räcka hela vägen.
Trodde dock inte att det var ikväll hemma mot piss-miff som det skulle ta slut.
Men det är väldigt talande för denna säsong, vi vinner i princip aldrig matcher på beställning & är av tradition alltid otroligt värdelösa efter uppehåll.
Denna matchen är ju stekt direkt i 1:a perioden
Precis när jag bankat in lite fånigt naiv otroligt konstlad optimism i sinnet så rinner livslusten ur en direkt.
Förstod innerst inne att "den historiska upphämtningen" till topp 3 inte skulle räcka hela vägen.
Men det är väldigt talande för denna säsong, vi vinner i princip aldrig matcher på beställning & är av tradition alltid otroligt värdelösa efter uppehåll.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-02-11 20:45:49, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Proppen ur nu....
Nu gör vi en Karlskoga i sista perioden!
Kämpa DIF!!!
Kämpa DIF!!!
Äh upp med hakan. Vi vet att grabbarna på isen kan producera framåt. 5 mål på en period har ju hänt förr, och för inte så länge sedan heller.Lee Harvey Oswald skrev:Man är ju så sagolikt efterbliven som fortfarande bryr sig om detta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är så oerhört enkelt att spela mot Djurgården egentligen. Bara att ställa upp försvar och vänta på slarv. Tjeckien-hockey är perfekt mot oss.
När motståndarlagen försöker spela hockey brukar vi vinna ganska enkelt dock.
När motståndarlagen försöker spela hockey brukar vi vinna ganska enkelt dock.
Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Tydligen är vi det enda laget som gjort 0 mål på 29 skott i en period någonsin eller nåt. En snubbe hade gått igenom 33000 perioder i sin databas...
Senast redigerad av pulverapa den 2013-02-11 20:49:14, redigerad totalt 1 gånger.
Det är aldrig fel att skjuta. Och spelar man som krattor skall man inte börja försöka göra det svårare än det är. Vi behöver in med lite folk på mål som skymmer och kniper de få returer som han släpper. Stöka in en eller två puckar så släpper det.#10 skrev: Kolla då på tex Ljungh, tar i för kung och fosterland med sitt dragskott och den sitter i magplattan 9 av 10 ggr, kanske vi måste prova nåt annat om han alltid är rätt placerad, skottfint och passa till killen 2 meter brevid är ett hett tips från mig!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sådärja H!
Liket lever... 

Men gör mål då....