Ny Tifogrupp?
- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Ny Tifogrupp?
Först vill jag bara säga att jag förstår ilskan hos UCS och Fabriken och jag håller med dem i sak. Dock tycker jag att bojkotter är ett mycket dåligt sätt att gå tillväga. Fabriken kunde ha genomfört ett helsvart tifo varje stor-match och typ varit tysta hela andra perioden, tex. Det hade ju verkligen fått effekt. Fatta vilken exponering de hade fått hos publik och i media. Det hade ju kanske satt lite press på styrelsen istället för att de nu blir bortglömda.
Under säsongen har jag snackat med polarna flera gånger om att fixa en stor banderoll med texten: "Vi saknar Fabriken - Be om ursäkt NU, styrelsen!". Jag vet inte allt groll som ligger bakom bojkotten och det verkar svårt att få en helhetssyn på det. Det ska dock inte förminska grabbarnas insats. Jag vill ge Fabriken all cred, hyll och respekt. De har förgyllt min tillvaro på Stadion, Hovet, råttsunda och i Globen.
Jag har dock valt att engagera mig mer än någonsin just pga katastrofen i våras. Det betyder inte att jag tycker att styrelsen gör ett bra jobb (det är uselt att så många som drog ner oss är kvar) men jag kommer aldrig sluta älska klubben. Precis som Heaty skrev gör jag skillnad på klubben (laget i mitt hjärta och som jag inte skulle kunna leva utan om den försvann) och styrelsen. Styrelsen förvaltar bara klubben eftersom vi medlemmar röstat fram dem eller valt att inte bry sig i att gå och rösta. Klubben däremot är vi supportrar. Utan supportrar så finns inte DIF. Jag hoppas fler kan se denna skillnad och fattar att det inte är DIF Hockey som behandlar fansen illa utan styrelsen vi medlemmar låtit vara kvar alldeles för länge. Vill man ha någon förändring är enda sättet att presentera ett nytt alternativ till styrelse och sedan få folk att rösta på dem. Hur skulle styrelsen må om hela UCS dök upp på medlemsmötet tex?
Åter igen till sakfrågan. Efter att ha läst tidigare inlägg tycker jag till 100% att hockeyn behöver få en tifo-grupp och jag ställer gärna upp med det lilla jag kan. Låt nya Sofialäktaren fokusera på fotbollen och man kan väl bara hoppas att det kan ske något form av samarbete och att grupperna en underbart vacker dag slår ihop sig.
Dessutom tycker jag att första tifot ska vara en hyllning till Fabriken som nu gått i graven och fattar inte folk i UCS att det görs med största beundran och respekt då spelar det ju ändå ingen roll att det bildas en ny tifo-grupp.
Under säsongen har jag snackat med polarna flera gånger om att fixa en stor banderoll med texten: "Vi saknar Fabriken - Be om ursäkt NU, styrelsen!". Jag vet inte allt groll som ligger bakom bojkotten och det verkar svårt att få en helhetssyn på det. Det ska dock inte förminska grabbarnas insats. Jag vill ge Fabriken all cred, hyll och respekt. De har förgyllt min tillvaro på Stadion, Hovet, råttsunda och i Globen.
Jag har dock valt att engagera mig mer än någonsin just pga katastrofen i våras. Det betyder inte att jag tycker att styrelsen gör ett bra jobb (det är uselt att så många som drog ner oss är kvar) men jag kommer aldrig sluta älska klubben. Precis som Heaty skrev gör jag skillnad på klubben (laget i mitt hjärta och som jag inte skulle kunna leva utan om den försvann) och styrelsen. Styrelsen förvaltar bara klubben eftersom vi medlemmar röstat fram dem eller valt att inte bry sig i att gå och rösta. Klubben däremot är vi supportrar. Utan supportrar så finns inte DIF. Jag hoppas fler kan se denna skillnad och fattar att det inte är DIF Hockey som behandlar fansen illa utan styrelsen vi medlemmar låtit vara kvar alldeles för länge. Vill man ha någon förändring är enda sättet att presentera ett nytt alternativ till styrelse och sedan få folk att rösta på dem. Hur skulle styrelsen må om hela UCS dök upp på medlemsmötet tex?
Åter igen till sakfrågan. Efter att ha läst tidigare inlägg tycker jag till 100% att hockeyn behöver få en tifo-grupp och jag ställer gärna upp med det lilla jag kan. Låt nya Sofialäktaren fokusera på fotbollen och man kan väl bara hoppas att det kan ske något form av samarbete och att grupperna en underbart vacker dag slår ihop sig.
Dessutom tycker jag att första tifot ska vara en hyllning till Fabriken som nu gått i graven och fattar inte folk i UCS att det görs med största beundran och respekt då spelar det ju ändå ingen roll att det bildas en ny tifo-grupp.
- MartinDIF51
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Utan att ha läst igenom 10 sidor med kommenterar så vill jag bara få uttrycka min egen åsikt.
Att UCS inte är en samlad kärna i klacken förstår jag helt och att ST lägger 100% fokus på fotbollen. Men bara för att dem har gjort ett val, betyder det inte att vi andra måste följa det. Om vi vill gå på matcher, sjunga för DIF och i alla fall ge en temporär tifo-grupp i hockeyn en chans ... så ska vi få göra det. De som är skeptiska eller tycker vi motarbetar det Fabriken ville och det UCS vill, har all rätt att tycka så.
Men vi andra har lika stor rätt att få engagera oss och stötta DIF så bra vi kan. Aldrig kan vi slå de helt otroliga tifon som Fabriken gjort under åren (bäst i världen, verkligen). Men såklart ska vi försöka prestera!
Jag har allt som oftast ingen tid men lägger gärna ut mängder med pengar för att stötta ett sådant här projekt.
Grymt initiativ!
Att UCS inte är en samlad kärna i klacken förstår jag helt och att ST lägger 100% fokus på fotbollen. Men bara för att dem har gjort ett val, betyder det inte att vi andra måste följa det. Om vi vill gå på matcher, sjunga för DIF och i alla fall ge en temporär tifo-grupp i hockeyn en chans ... så ska vi få göra det. De som är skeptiska eller tycker vi motarbetar det Fabriken ville och det UCS vill, har all rätt att tycka så.
Men vi andra har lika stor rätt att få engagera oss och stötta DIF så bra vi kan. Aldrig kan vi slå de helt otroliga tifon som Fabriken gjort under åren (bäst i världen, verkligen). Men såklart ska vi försöka prestera!
Jag har allt som oftast ingen tid men lägger gärna ut mängder med pengar för att stötta ett sådant här projekt.
Grymt initiativ!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Jag håller med. Varför måste det finnas negativa krafter på våra läktare som säger att "nej, så här får du inte göra" och "det här ska den gruppen göra, det har de monopol på"?. Ingen äger läktarna mer än någon annan. Fabriken och UCS har valt att inte gå på hockey p.g.a en protest mot Djurgårdens säkerhetsorganisation, jag köper det, men det ska inte behöva gå ut över läktarkulturen. Nu finns det folk som vill dra igång något här för att få lite mer liv på läktarna så ska det helt plötsligt vändas till något negativt för det gynnar inte konfliktlösningen mellan Fabriken/UCS och Djurgården hockey?
Det ironiska är ju att Fabriken inte ens finns längre och Sofialäktaren Tifo är en tifogrupp för fotbollen. Ett ypperligt tillfälle att då dra igång en tifo-sektion för hockeyn.
Nu får det fan vara slut med negativa krafter både på forumet och på läktarna. Vi har väl ett gemensamt mål som är att få så bra stämning som möjligt på läktarna? Varför ska det motarbetas?
Det ironiska är ju att Fabriken inte ens finns längre och Sofialäktaren Tifo är en tifogrupp för fotbollen. Ett ypperligt tillfälle att då dra igång en tifo-sektion för hockeyn.
Nu får det fan vara slut med negativa krafter både på forumet och på läktarna. Vi har väl ett gemensamt mål som är att få så bra stämning som möjligt på läktarna? Varför ska det motarbetas?
Äntligen lite vettiga tongångar härinne. Nu blir jag glad igen 

Ny Tifogrupp?
Jag skrev precis till sofialäktaren på Facebook och frågade hur de ställde sig gentemot att en ny tifogrupp för bara hockeyn eventuellt skulle skapas, jag väntar fortfarande på svar men lägger upp det här såfort de har svarat.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
-
Tala gärna om för oss alla var du har läst/hört det där!MartinDIF51 skrev:ST lägger 100% fokus på fotbollen. !
Jag har frågat och svaret var "Till att börja med så kommer vi enbart att fokusera på fotbollen".tramspelle skrev:Tala gärna om för oss alla var du har läst/hört det där!MartinDIF51 skrev:ST lägger 100% fokus på fotbollen. !
Stod även i presentationsartikeln om jag inte missminner mig....
-
Ja, vad det beror på vet alla redan om. Däremot finns det ingenstans varken skrivet eller sagt att den nya organisationen i framtiden aldrig kommer att styra en hockey koreografi.Kungen skrev:Jag har frågat och svaret var "Till att börja med så kommer vi enbart att fokusera på fotbollen".tramspelle skrev:Tala gärna om för oss alla var du har läst/hört det där!MartinDIF51 skrev:ST lägger 100% fokus på fotbollen. !
Och det är en helt annan fråga...tramspelle skrev:Ja, vad det beror på vet alla redan om. Däremot finns det ingenstans varken skrivet eller sagt att den nya organisationen i framtiden aldrig kommer att styra en hockey koreografi.Kungen skrev:Jag har frågat och svaret var "Till att börja med så kommer vi enbart att fokusera på fotbollen".tramspelle skrev:Tala gärna om för oss alla var du har läst/hört det där!MartinDIF51 skrev:ST lägger 100% fokus på fotbollen. !
Jag tycker Sofialäktaren tifo är ett lite skevt namnval om man velat lägga lika mycket fokus på hockey som fotboll. Jag tycker hockeyn förtjänar en tifogrupp som finns enbart på hockeyläktaren så kan sofialäktaren finnas på stadion.tramspelle skrev:Tala gärna om för oss alla var du har läst/hört det där!MartinDIF51 skrev:ST lägger 100% fokus på fotbollen. !
- MartinDIF51
Det var vad de skrev i sin egen presentation? Sedan så säger väl namnet en hel del? Sen så skrev jag inte "aldrig", syftar bara på hur läget är just nu!tramspelle skrev:Tala gärna om för oss alla var du har läst/hört det där!MartinDIF51 skrev:ST lägger 100% fokus på fotbollen. !
Oavsett vad UCS eller ST gör så ska vi såklart kunna få försöka med en tifogrupp i hockeyn, eller hur? Vad är annars skillnaden på Säk. + Abbe och ST?

- SirDIFalot
- MartinDIF51
Hur är det här relevant till hockeyn? Ska vi som vill engagera oss sitta ner tysta bara för att vänta tills ST och DIF har löst sina problem? Vad är då skillnaden på Abbe som förstörde för Fabriken och det vissa andra tycks vilja (alltså motarbeta en ny tifogrupp)?SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=zw2I4wItZkU
- SirDIFalot
Nej, jag länkade bara en video om ST där man uppmanas att stötta dom. I den så kallade "Tifo-tråden".MartinDIF51 skrev:Hur är det här relevant till hockeyn? Ska vi som vill engagera oss sitta ner tysta bara för att vänta tills ST och DIF har löst sina problem? Vad är då skillnaden på Abbe som förstörde för Fabriken och det vissa andra tycks vilja (alltså motarbeta en ny tifogrupp)?SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=zw2I4wItZkU
Expert.