Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Mattebo:
Jag har sagt vad jag har för bakgrund så varför inte skriva något annat någon gång som svar på den enkla frågeställning jag ställer?
Men enda som sägs är, är du hans farsa typ...
Jag har förklarat att jag bor i Norrland och har sett Bohman mkt mer än er de senaste två åren, ni har sett de andra live mkt mer än mig. Därför kommenterar jag när han behandlas konstigt, dvs bara kritik utan ngn grund eller förklaring.
Jag försöker bara förstå varför och ber alla syna fakta, vad som hänt när han spelat.
Sen ska han inte ha minsta förtur ngn gång, men mätas med samma glasögon som övriga bara.
Jag har sagt vad jag har för bakgrund så varför inte skriva något annat någon gång som svar på den enkla frågeställning jag ställer?
Jag har förklarat att jag bor i Norrland och har sett Bohman mkt mer än er de senaste två åren, ni har sett de andra live mkt mer än mig. Därför kommenterar jag när han behandlas konstigt, dvs bara kritik utan ngn grund eller förklaring.
Jag försöker bara förstå varför och ber alla syna fakta, vad som hänt när han spelat.
Sen ska han inte ha minsta förtur ngn gång, men mätas med samma glasögon som övriga bara.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi vet att du gillar Bohman skarpt.Ugglan skrev:Varför skulle det bli bättre utan Bohman Göran?
När ska vi börja syna vad som sker och inte bara ha förutfattade meningar?
Sen Bohman debuterade mot Mora borta har han inte spelat i två matcher.
Facit är inne på två bakåt trots mkt speltid i 12-13 matcher. 7-2 totalt.
Senast hann han väl bara spela 5-6 byten mot IKO med plus 1. Arnesson hann vara inne på 2 bakåt bara i den matchen. Men därmed inget ont om Arnesson, han har också framtiden för sig.
Men notera, den som ids och vill, att nr 56 knappt spelat plus några andra matcher än med just Bohman som backkollega sedan Mora borta.
Som jag sagt förut, 21 är ingen stjärna i A-laget, ska heller inte vara det som 19-åring men han har ju ett mkt bra facit. Bästa facit defensivt av samtliga backar sedan debuten, så varför hitta på ngt annat?
DIF har i både 8 och 21 två mkt bra backtalanger som förhoppningsvis tas väl om hand för många år framåt. Och att 21 inte spelar fysiskt stämmer ju inte heller. också lätt att kolla upp.
Får han lira ngt mer framöver så lär ju tränarna se ngt av det jag noterat. Men han bör ju bedömas med samma glasögon som övriga backar!
Men viktigast nu är 3p i två raka hemmamatcher oavsett vilka som anses förtjäna istid!
Å grattis Herr Morrison....
Själv tycker jag Bohman är en stor säkerhetsrisk i egen zon och urusel i man mot man situationer. Petar lite med klubban och är alldeles för valpig ännu!
Men han har framtiden framför sig, inte riktigt där ännu för a-lagsspel tycker jag!
Spela fult
Men är man urusel man mot man och ändå lyckas hålla tätt bakåt i 12 elitseriematcher och nu 2 bakåt på 12-13 allsvenska matcher??
Han var ju aldrig svag bakåt här och har inte varit det i DIF ännu!
Grundar du hela ömdömet på att han gick på Zaglic fint mot SSK eller hittar du ett enda tillfälle till där du kan exemplifiera vad du tycker?
Det kan ju inte vara ren slump med ovan nämnda stat under två säsonger??
Jag gillar Holm skarpt, i övrigt tycker jag ingen höjer sig över mängden av backarna. Jo möjligen Gustafsson offensivt!
Men alla övriga kan Bohman konkurrera med i nuläget Och Arnesson och Bohman har ju frantiden för sig som sagt, är de så här bra nu så måste DIF vara rädda om dom och övriga yngre som presterar!
Grundar du hela ömdömet på att han gick på Zaglic fint mot SSK eller hittar du ett enda tillfälle till där du kan exemplifiera vad du tycker?
Jag gillar Holm skarpt, i övrigt tycker jag ingen höjer sig över mängden av backarna. Jo möjligen Gustafsson offensivt!
Men alla övriga kan Bohman konkurrera med i nuläget Och Arnesson och Bohman har ju frantiden för sig som sagt, är de så här bra nu så måste DIF vara rädda om dom och övriga yngre som presterar!
Kom gärna in i mIRC kanalen #DIF på Quakenet.
Om ni inte har mIRC installerat på datorn så kan komma in i kanalen här: http://webchat.quakenet.org/?channels=DIF&uio=d4
Om ni inte har mIRC installerat på datorn så kan komma in i kanalen här: http://webchat.quakenet.org/?channels=DIF&uio=d4
- diftobbe89
Jag brukar inte stirra mig för blind på all statistik även om den aldrig ljuger.Ugglan skrev:Men är man urusel man mot man och ändå lyckas hålla tätt bakåt i 12 elitseriematcher och nu 2 bakåt på 12-13 allsvenska matcher??
Men sekvenser jag får upp i huvudet av Bohmans spel i defensiven är inget som imponerat på mig, där har han mycket kvar.
Vet inte exakta spelare han blivit rundad av, men det måste vara endel, fan vilken koll du har på den killen alltså som till och med vet sånt, du är ett mega fan av honom va ?

Arnesson tycker jag är riktigt stabil i egen zon, kanske en av dom jag känner mig mest trygg med.
Tycker vi saknar styrka defensivt men Arnesson har verkligen imponerat på mig och är en given top 6 back.
Bohman är tyvärr ingen back som platsar just nu, tror till och med jag väljer Lennhammer före!
Spela fult
OK Tobbe - helt ok att tycka naturligtvis men jag vill bara säga att titta ännu mera noggrant då!
Arnesson är bra men inte stabilare bakåt, inne på 13 bakåt på ca 18-19 matcher som han fått skapligt med speltid.
Bohman inne på två bakåt på ca 12-13 matcher.
Så självklart tycker alla olika men döm ingen för sånt som inte har hänt, fakta brukar tala för sig själv till slut.
Och låter Zabel och Bäcklin Bohman få mer speltid framöver så kan vi vara säkra på att han inte är usel i man mot man etc...
Arnesson är bra men inte stabilare bakåt, inne på 13 bakåt på ca 18-19 matcher som han fått skapligt med speltid.
Bohman inne på två bakåt på ca 12-13 matcher.
Så självklart tycker alla olika men döm ingen för sånt som inte har hänt, fakta brukar tala för sig själv till slut.
Och låter Zabel och Bäcklin Bohman få mer speltid framöver så kan vi vara säkra på att han inte är usel i man mot man etc...
Jag såg ingenting om någon bakgrund i det du skrivit, förutom att du sett honom spela lite i hans tid i Modo. Det är konstigt hur mycket du hypar honom.Ugglan skrev:Mattebo:
Jag har sett det mesta av honom i DIF och nej, han behandlas inte konstigt. Och han kan inte lika gärna spela som någon annan. Han gör det bra emellanåt eftersom han spelar lite. Men han är svag i defensiv zon och valpig. Han bidrar inte alls till att Djurgården vinner puck runt de egna hörnen och hittar en snabb förstapass. Där ligger ALLA andra backar som spelat i Djurgårdens A-lag före honom. Skit i statistiken. Se vad han gör på isen.
Är han en offensiv back? Hittills har de flesta andra Djurgårdsbackar gjort mer och bättre än honom i anfallszon. Då räknar jag att slå ned pucken längs sarg också ifall den kommer upp mot blå. De andra backarna har mer erfarenhet och tar således oftare bättre beslut.
Han SKA spelas och matchas ja, men inte till överdrift. Han ska utvecklas och kommer säkert att bli en stabil back. Men jag spelar hellre alla andra backar än honom i förtur. Även Alexander Falk.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
39. Reideborn, Adam
37. Pickard, Chet
1st Line
28. Lennhammer, Kim
33. Pettersson, Timmy
46. Åberg, Pontus
9. Ottosson, Kristofer
10. Wennberg, Alexander
2nd Line
51. Lidström, David
36. Holm, Philip
15. Kalus, Petr
18. Holmqvist, Michael
19. Ölvestad, Jimmie
3rd Line
21. Bohman, Marcus
56. Gustafsson, Erik
44. Guter, Mattias
83. Johner, Dustin
66. Sörensen, Marcus
4th Line
41. Falk, Alexander
17. Eriksson, Henrik
61. Ljungh, Markus
26. Eriksson, Tim
Extra Players
29. Hari, Janos (RW)
37. Pickard, Chet
1st Line
28. Lennhammer, Kim
33. Pettersson, Timmy
46. Åberg, Pontus
9. Ottosson, Kristofer
10. Wennberg, Alexander
2nd Line
51. Lidström, David
36. Holm, Philip
15. Kalus, Petr
18. Holmqvist, Michael
19. Ölvestad, Jimmie
3rd Line
21. Bohman, Marcus
56. Gustafsson, Erik
44. Guter, Mattias
83. Johner, Dustin
66. Sörensen, Marcus
4th Line
41. Falk, Alexander
17. Eriksson, Henrik
61. Ljungh, Markus
26. Eriksson, Tim
Extra Players
29. Hari, Janos (RW)
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Pickard vad det verkar...
Exakt rätt gissat från mig då förutom att Arnesson saknas och Bohman tar hans plats. Jag är nöjd!Doyle skrev:39. Reideborn, Adam
37. Pickard, Chet
1st Line
28. Lennhammer, Kim
33. Pettersson, Timmy
46. Åberg, Pontus
9. Ottosson, Kristofer
10. Wennberg, Alexander
2nd Line
51. Lidström, David
36. Holm, Philip
15. Kalus, Petr
18. Holmqvist, Michael
19. Ölvestad, Jimmie
3rd Line
21. Bohman, Marcus
56. Gustafsson, Erik
44. Guter, Mattias
83. Johner, Dustin
66. Sörensen, Marcus
4th Line
41. Falk, Alexander
17. Eriksson, Henrik
61. Ljungh, Markus
26. Eriksson, Tim
Extra Players
29. Hari, Janos (RW)
Jävla tjeck-hockey av Malmö..
Börjar ju bra.Doyle skrev:Pickard vad det verkar...

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Hellre "Tjeck-Hockey" än juniorhockey#87 skrev:Jävla tjeck-hockey av Malmö..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hari bedrövligt byte, Bohman bedrövligt vid målet!