Såhär ser det ut på min skärm. Samma sak med Tommy Söderström-artikeln.

Det kan jag tyvärr inte svara på, och det är något som tyvärr ligger utanför DIF Hockeys kontroll också. Det fanns många fördelar för dom att byta hemsideplattform men även vissa nackdelar. Men fördelarna vägde tyngre. Så är det ofta vid förändringar. Men helt allvarligt, är det ett jättestort problem? Du kommer ju åt forumet lika enkelt som tidigare?Daniel942 skrev:Och när fixar man det?grandin skrev:Anledningen till att Forumet inte ligger på http://www.difhockey.se beror på att hemsidan och forumet ligger på två skilda plattformar. Dagens plattform för hemsidan har ej stöd för forumet och därför ligger det kvar på den gamla servern där hemsidan låg innan.Raus skrev:Fortfarande ingen "riktig" länk till forumet...Varför går det inte att få en vanlig www adress?
Man bör väl se till att få problemen fixade när nåt inte funkar som det ska ändå?grandin skrev:Det kan jag tyvärr inte svara på, och det är något som tyvärr ligger utanför DIF Hockeys kontroll också. Det fanns många fördelar för dom att byta hemsideplattform men även vissa nackdelar. Men fördelarna vägde tyngre. Så är det ofta vid förändringar. Men helt allvarligt, är det ett jättestort problem? Du kommer ju åt forumet lika enkelt som tidigare?Daniel942 skrev:Och när fixar man det?grandin skrev:Anledningen till att Forumet inte ligger på http://www.difhockey.se beror på att hemsidan och forumet ligger på två skilda plattformar. Dagens plattform för hemsidan har ej stöd för forumet och därför ligger det kvar på den gamla servern där hemsidan låg innan.Raus skrev:Fortfarande ingen "riktig" länk till forumet...Varför går det inte att få en vanlig www adress?
iFrame?grandin skrev:Det kan jag tyvärr inte svara på, och det är något som tyvärr ligger utanför DIF Hockeys kontroll också. Det fanns många fördelar för dom att byta hemsideplattform men även vissa nackdelar. Men fördelarna vägde tyngre. Så är det ofta vid förändringar. Men helt allvarligt, är det ett jättestort problem? Du kommer ju åt forumet lika enkelt som tidigare?Daniel942 skrev:Och när fixar man det?grandin skrev:Anledningen till att Forumet inte ligger på http://www.difhockey.se beror på att hemsidan och forumet ligger på två skilda plattformar. Dagens plattform för hemsidan har ej stöd för forumet och därför ligger det kvar på den gamla servern där hemsidan låg innan.Raus skrev:Fortfarande ingen "riktig" länk till forumet...Varför går det inte att få en vanlig www adress?
Vad har du för webbläsare? Testat att ladda ned bilden och se hur den ser ut då?Daniel942 skrev:Ni verkar ha sparat artikelbilderna i .png och lämnat transparenta områden.
Vad spelar det för roll?Rojk skrev:Vad har du för webbläsare? Testat att ladda ned bilden och se hur den ser ut då?Daniel942 skrev:Ni verkar ha sparat artikelbilderna i .png och lämnat transparenta områden.
Absolut, men då den ser bra ut för andra så kan det ju lika gärna vara din webbläsare eller dator som har ballat ut. Du har inte felsökt mycket i ditt livDaniel942 skrev:Vad spelar det för roll?Rojk skrev:
Vad har du för webbläsare? Testat att ladda ned bilden och se hur den ser ut då?Det är väl hur det ser ut på hemsidan som är viktigt.
Firefox och Chrome.
Eller så har han det eftersom han hittade orsaken direktRojk skrev:
Absolut, men då den ser bra ut för andra så kan det ju lika gärna vara din webbläsare eller dator som har ballat ut. Du har inte felsökt mycket i ditt liv
Eftersom det är samma problem på jobbet så antog jag självklart att det inte var lokalt.Rojk skrev:Absolut, men då den ser bra ut för andra så kan det ju lika gärna vara din webbläsare eller dator som har ballat ut. Du har inte felsökt mycket i ditt livDaniel942 skrev:Vad spelar det för roll?Rojk skrev:
Vad har du för webbläsare? Testat att ladda ned bilden och se hur den ser ut då?Det är väl hur det ser ut på hemsidan som är viktigt.
Firefox och Chrome.
Det ska vara ändrat nu. Förlåt för det / MatildaArkju skrev:http://www.difhockey.se/artikel/2309/
Intervjun med Linkan behöver lite uppstyrning. Får upp "This video is private".
Det var ju inte primärt för besökarna som sidan skulle bli bättre. Man sparar tid på DIF när man postar nytt och sparade även pengar på den nya plattformen, det var anledningarna.Kungen skrev:Blev det verkligen "så mycket bättre" med den nya plattformen? Strul hela tiden. Artiklar läggs upp men syns inte på startsidan, går inte att klicka upp artiklarna, strul med bilder, ("fel ljud i videos") och privata DIFTV-klipp på startsidan osv osv.
Kanske läge att byta tillbaks, eller VERIFIERA att artiklar/bilder/videos fungerar innan man går hem för dagen?