Hamnar Linkan i NHL?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Lugnet

Hamnar Linkan i NHL?

Inlägg av Lugnet »

Det må kännas märkligt att diskutera detta. Med tanke på att han är 33 år och brinner för Djurgår'n. Men i mina ögon skulle ha ta plats i vilket NHL lag som helst.

Han har allt för att kunna bli en toppspelare i NHL.

Vad tror ni?
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Han kommer inte spela i NHL någon mer gång.....
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Han var där men han var lite för lat...var åsikten, dock skulle han passa i NHL med de nya reglerna...
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Representanter från New Jersey som såg han i början av 90-talet lär ha sagt något i stil med: 'vad är det vi har draftat? Han åker ju mer baklänges än är en teknisk och poängproducerande forward'.

Kanske ska tilläggas att detta var under Lasse Falks tid.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Vad gjorde han, 9 matcher i Edmonton??

Han är inget för NHL trots att han har ibland dom mjukaste handlederna, det tyckte dom i NHL också.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Rätta mig om jag har fel, men Linkan har väl aldrig delat ut en tackling i hela sitt liv? Tror han skulle bli för störd i spelet av allt sånt där nere.
Alltid Oavsett.
hamous

Inlägg av hamous »

Wedd skrev:Rätta mig om jag har fel, men Linkan har väl aldrig delat ut en tackling i hela sitt liv? Tror han skulle bli för störd i spelet av allt sånt där nere.
Jag tror han delade ut en tackling mot Frölunda i höstas. :shock:
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

hamous skrev:
Wedd skrev:Rätta mig om jag har fel, men Linkan har väl aldrig delat ut en tackling i hela sitt liv? Tror han skulle bli för störd i spelet av allt sånt där nere.
Jag tror han delade ut en tackling mot Frölunda i höstas. :shock:
Just det! Det kommer jag ihåg :lol:
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

"Linkan" har nog inte den djupa mentala drivkraften för att lyckas i NHL.
Med hans talang kommer han ändå rätt långt. :wink:
Erik I

Inlägg av Erik I »

Någon - jag minns inte vem eller om det var på radio eller TV - sade en gång att det bästa för en svensk elitserieklubb är att ha spelare som är "för bra för Elitserien men för dåliga för NHL". Med "dålig" menas i det här fallet snarare att någon pga. sin fysik eller spelstil inte passar in i NHL:s spel.

Exempel på denna spelartyp är Espen Knutsen, Mikael Johansson, Challe Berglund, Jörgen Jönsson (för att ta en icke-DIF-are) och även i mitt tycke "Linkan", plus då att han inte längre har åldern inne för en tripp över pölen.

Den stora faran med denna spelartyp är snarare att Schweiz, Tyskland eller Italien börjar locka med sedelbuntar, minns exempelvis Challes exil i Kloten (trodde faktiskt inte han skulle komma tillbaka). Om Linkan lämnar DIF - bort, hemska tanke - är det snarare för att runda av karriären med lite bättre pengar.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Fast Linkan har ju två år till kvar på kontraktet och lär nog (jag hoppas i alla fall!) avsluta karriären som stjärna här.
janne

Linkan the konung!

Inlägg av janne »

Vill han själv kan han definitivt rent spelmässigt dra till NHL. Han är ju fett mkt bättre än många andra som är där och lirar. Men jag tror Linkan stannar. Möjligen att Scweiz skulle kunna locka, men man vet aldrig. Sm sagt han e iaf helt magnifik och jag tror han ror hem poönkgligan!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Linkan kör två år till i DIF sedan lägger han av. Precis som Ottosson vill han vara kvar i Stockholm, DIF och Sverige
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Andy skrev:Linkan kör två år till i DIF sedan lägger han av. Precis som Ottosson vill han vara kvar i Stockholm, DIF och Sverige
Och Ölvestad?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Skulle inte bli förvånad om Ölvis testar en vända till där borta. Han har en annan inställning än Linkan och framförallt Otto till sitt hockeyspelande.
Skriv svar