Jag är positiv till förslaget. Jag kan även förstå Fabrikens UCS bojkott men sistnämnda är inte de enda djurgårdarna på planeten. Det finns fler sektioner än A13-19 och det är betydligt fler platser det handlar om i slutändan.-daniel- skrev: Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?
Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.
Själv står jag nästan aldrig i klacken nuförtiden eftersom familj/småbarn och sittplats är en betydligt bättre kombination men jag har stått i klacken på diverse arenor runt om i landet (och Europa) i över 20års tid och förstår mycket väl vad det handlar om.
Tyvärr är den enkla bistra ekonomiska sanningen att alla sportföreningar, om de tvingas välja, kommer att välja den breda massan/publiken framför de hundratals eller ibland tusen hängivna på klackplats. En tom klack eller tomma sittplatser, det senare gör betydligt mer ont i plånboken och en eventuell bojkott som inte precis alla ställer sig bakom är fullständigt tandlös.
Huvuddelen av publiken är säkert inte ens medvetna om konflikten eller har noll åsikt eller förståelse för bojkotten utan tycker bara att det är tråkigt att det inte är några tifon.
Jämfört med Elitserien/Allsvenskan så är NHL rena rama sömnpillret. Jag misstänker att även Svensk hockey kan röra sig åt det hållet när det gäller läktarkultur vilket skulle vara fördjävla tråkigt, men om Djurgårdare inte haft och tagit detta engagemang från början hade Fabriken mfl aldrig uppstått till att börja med.
Jag tycker det är fantastiskt vissa har orkat lägga ner så mycket energi på stämning och tifon för laget och övriga fans och jag har full förståelse för att det känns trist. Men samtidigt är engagemang och tifon på pluskontot ingenting man kan dra från minuskontot när det blir gruff med Polisen.
Läktararrangemang, ramsor mm tillhör det sportsliga och tacken för det är när Jimmie slänger sig på plexit efter gjort mål, gliringarna i media, svarta blickar från gnagarna och vetskapen om att det man gjort på läktaren gör skillnad. Att Föreningen som sådan skulle ta parti mot Polisen som tack för engagemang på läktaren känns däremot väldigt främmande.
Så jämförelsen med blockad på en arbetsplats tycker jag inte håller då fackföreningen som utlyst den inte innefattar merparten av de berörda, även om deras sak i sig är god.
Jo jag tycker att det finns andra vägar att gå. Alla former av bojkott drabbar bara grabbarna nere på planen och i båset. Det skadar klubben vi älskar och gör inte ett skvatt för att påverka styrelsen. Samtidigt har man satt sig i en jävla sits då ingen med ett anseende att tänka på mot fodringsägare kommer vilja diskutera med folk som gruffar med Polisen eller ens egna Säk (oavsett anledning). Mardrömmen är ju AIK där ett litet fåtal ur dassmaffian med storhetsvansinne får röven slickad regelbundet och styr och ställer som de vill.-daniel- skrev:Att då det fortsatt "går bra nu" för Djurgården Hockey på läktarna är som någon var inne på kanske inte det mest optimala för att få till förändringar. En ny tifogruppering är ju precis som en följd av detta inte heller optimalt för att på sikt få till förändringar.