Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Jag gillar hur Kalus egentligen inte är bra men Hank är "nyttig".
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nejnej - "troligen nyttig."Enbom skrev:Jag gillar hur Kalus egentligen inte är bra men Hank är "nyttig".

Säg den glädje som varar
Ganska hård recension ändå :Göran.
Tycker också Kalus är en mycket bra hockeyspelare för hans syfte. Han är inte en top 6-forward och 9 poäng på tretton matcher när hans huvudsyfte inte är att göra poäng, är långt över godkänt.
Ett lag skulle ju aldrig funka om man endast hade Ottosons, även om han är den skickligaste hockeyspelaren.
Tycker också Kalus är en mycket bra hockeyspelare för hans syfte. Han är inte en top 6-forward och 9 poäng på tretton matcher när hans huvudsyfte inte är att göra poäng, är långt över godkänt.
Ett lag skulle ju aldrig funka om man endast hade Ottosons, även om han är den skickligaste hockeyspelaren.
sthlm19 :
Tycker inte att jag har varit så tuff /hård i mitt inlägg!
Jag tycker inte att Kalos och Hari är dom hockeyspelarna som Djurgården behöver just nu och kanske inte i framtiden heller ?
Låt våra egna komma fram i stället och det har varit upp grabbar nerifrån som har visat att dom kan bli väldigt bra hockeyspelare med bra utbildning från bra ledare.
Jag tycker man skall försöka behålla stora delar av lagbygget för budjeten och kontinuteten .
Ser man på Leksand så går det att spela bra hockey med egna (inte bara egna ) produkter.
Sen gillar jag inte Leksand på något sätt , men tycker dom har gjort det bra så här långt med den truppen .Må dom straffas på något sätt eftersom dom har levt över sina tillgångar under en lång tid .
Jag tycker inte att Kalos och Hari är dom hockeyspelarna som Djurgården behöver just nu och kanske inte i framtiden heller ?
Låt våra egna komma fram i stället och det har varit upp grabbar nerifrån som har visat att dom kan bli väldigt bra hockeyspelare med bra utbildning från bra ledare.
Jag tycker man skall försöka behålla stora delar av lagbygget för budjeten och kontinuteten .
Ser man på Leksand så går det att spela bra hockey med egna (inte bara egna ) produkter.
Sen gillar jag inte Leksand på något sätt , men tycker dom har gjort det bra så här långt med den truppen .Må dom straffas på något sätt eftersom dom har levt över sina tillgångar under en lång tid .
Johner har som du säger ett 1+1 kontrakt, där båda parter diskuterar och kommer överens efter säsongen. Det finns en del klausuler i hans kontrakt, men han och familjen trivs enligt egen utsago jättebra i Stockholm. Metropolen Tingsryd gillade frugan not so much.-daniel- skrev:Just 1+1 (eller motsvarande) kontrakt tror jag är individuellt anpassade, så det kan nog ingen här svara på. Tror inget finns standardiserat gällande den utformingen...Jepe skrev:Johner skrev ju ett 1+1 kontrakt, nån som har koll på "+1" vad det innebär? Har han rätt att byta, har vi rätt att bryta, har båda rätt att bryta eller gäller det för om vi tar oss till es?

Senast redigerad av Roppan den 2013-02-07 10:27:09, redigerad totalt 1 gånger.
Klart att han ÄR nyttig för laget. Han gnuggar på, men hade kanske kunnat gnugga ännu lite bättre, som han ska göra. Och han är en fantastiskt ödmjuk kille som ger allt på varje träning, att ha arbetsmyror som sliter till och med på fysträningarna är viktigt i ett lagbygge.DIF_Soldier skrev: Nejnej - "troligen nyttig."
Ett lagbygge handlar inte bara om att ha "väldigt bra hockeyspelare". Det är många roller som ska fyllas, och jag kan inte minnas när vi senast hade en gnuggare som mäktade med det Kalus gör(förutom Jimmie, som vi alltid haft - och som både kunnat gnugga och göra poäng). Vem tycker du att vi ska ta upp från juniorleden och ge Kalus uppgift på isen?Göran skrev:sthlm19 :
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ne för hockeyspelare som gör mål, assist, tackla, kämpar, stå upp för laget är ju inte bra att ha!Göran skrev:sthlm19 :
Jag tycker inte att Kalos och Hari är dom hockeyspelarna som Djurgården behöver just nu och kanske inte i framtiden heller ? Låt våra egna komma fram i stället och det har varit upp grabbar nerifrån som har visat att dom kan bli väldigt bra hockeyspelare med bra utbildning från bra ledare.
Bort med Kalos.
Eller så bara behåller man honom och kritar ett nytt 10-års kontrakt om det är möjligt!
Spela fult
sthlm19 :
Jag kan inga namn på juniorer ,men tycker att många av dom som jag har sett i J20 har varit bra !.
Jag köper att Kalos kan vara bra att ha för laget i många matcher , men vill vi inte se en bra lirare med bra dragningar och en tunnel någongång under matcherna ?
Jag köper att många av er vill ha honom kvar och då får jag vika ner mig !!
Jag kan inga namn på juniorer ,men tycker att många av dom som jag har sett i J20 har varit bra !.
Jag köper att Kalos kan vara bra att ha för laget i många matcher , men vill vi inte se en bra lirare med bra dragningar och en tunnel någongång under matcherna ?
NHL-tunnel eller ingen tunnel i så fall.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Halva laget är redan under 22 och det är på tok för många. Jag köper att man fyller ut truppen med 3-4 ynglingar och sedan har ett gäng som reserver vid skador, men i övrigt borde truppen främst ha spelare mellan ca 25 och 33 då man är på toppen av karriären. Sen så kan man ha några rutinerade också för att balansera.Göran skrev:sthlm19 :
Avgå Jocke.
Kan vi vara överens då om att dom gärna får behålla större delen av truppen inför nästa säsong ?
B.I.B.A skrev:Kan vi vara överens då om att dom gärna får behålla större delen av truppen inför nästa säsong ?
Om du vill svara någon, tryck "citera" och skriv nedanför all text som kommer upp.Göran skrev:Kan vi vara överens då om att dom gärna får behålla större delen av truppen inför nästa säsong ?
Ja, jag behåller gärna stora delar av truppen till nästa säsong även om vi går upp. Kontinuitet är viktigt.
Avgå Jocke.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Första inlägget i tråden redigerad och editerad med kontrakts information.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001