Brynäs va verkligen inte värda några poäng alls idag.
Djurgårn såg mycket stabilare ut än mot SSK, synd bara att de inte får in puck j-veln. Linkan får öva frilägen inför nästa match.
Trist, dom var värda 3 poäng idag. Men det ser lovande ut.
Torsdag blir det globen igen. Att skaffa ett 995-kort va det bästa jag gjort på länge. Helt ok platser till en billig peng.
Hoppas på lite större klack på torsdag när globen fylls me leksingar.
Verkligen ingen höjdarmatch, inget av lagen presterade nåt som har med bra hockey att göra.
Det såg ut som allmänhetens åkning stor del av matchen.
Inte blev det bättre av den inlånade domarens märkliga nivå som gjorde att spelarna knappt vågade tacklas.
Ingen av 10 minutarna var några större regelbrott, det var dock rätt jämn nivå på hur lagen drabbades.
Skönt att se att Honken behåller den goda formen han visat på försäsongen.
Trevligt med en extra pinne för oss Brynäsare, som vi knappast var värda....
Däremot var det bra med ett trendbrott, känns som bra länge sen Brynäs inte förlorade i Globen.
Adam Andersson verkar vara ett riktigt bra nyförvärv för er...!
Misstänker att försvarsspel är det som tränats sen första omgången. Vet inte ifall det var vårt försvar som lyckades eller om det var Brynäs som misslyckades, men Brynäs hade inte mycket till anfall. Nu när backarna kämpar som djur och även gör mål är det väl dags att träna upp anfallet?
Duktig klack som inte stod helt utspritt utan tätt ihop och även sjöng hela matchen! Men snälla, lite mindre hatsånger, kom ihåg "vi hatar inte vi älskar"!
Om 10omgångar är det ingen som vet vad ordet kris betyder!
Ni som tror att det kommer mycke Leksingar till matchen säger jag bara: färvänta er inte det.
Det sägs att de ska bojkotta matcherna på bortaplan mot DIF pga endel saker.
Forza DIF, förra året kom jag hem från utlandet i mitten av oktober och kunde då utan vidare skaffa mig säsongskortet, och med tanke på hur få vi varit i klacken hittills så lär det inte vara några problem att skaffa sig en säsongsplåt en bra bit in i november, om du frågar mig.
Djurgårn skrev:Ni som tror att det kommer mycke Leksingar till matchen säger jag bara: färvänta er inte det.
Pga att det är trummförbud(?)
Men det lär ju i alla fall komma ganska mycket leksingar till sittplats.
Det känns alltid som klacken är själv mot hela Globen när vi möter Leksand hemma...
Djurgårn skrev:Ni som tror att det kommer mycke Leksingar till matchen säger jag bara: färvänta er inte det.
Pga att det är trummförbud(?)
Men det lär ju i alla fall komma ganska mycket leksingar till sittplats.
Det känns alltid som klacken är själv mot hela Globen när vi möter Leksand hemma...
Förra året var det klacken mot hela globen i alla matcher förutom mot malmö...
Highroller skrev:Va har publiksiffrorna legat på i SSK/Brynäs matcherna?
DIF-SSK 8042 personer
DIF-BIF 7243 personer
Det ger oss ett hemmasnitt på 7642 vilket än så länge är näst bäst i serien men det är ju naturligtvis alldeles för tidigt med statistik, men man kan ju hoppas att det håller i sig.
http://stats.swehockey.se är din vän när det gäller ES statistik även om de saknar en del intressanta saker.