Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Positivt för vår del är ju att Bikbok har skador på flera tongivande spelare, det kombinerat med ett tufft spelschema och det är inte omöjligt att de hamnar i en liten svacka, hoppas hoppas...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Troligtvis inte.Rocky3000 skrev:Djurgårdens IF - Malmö Redhawks ............. 1
Djurgårdens IF - Västerås IK .................... 1
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF ................. 1
Djurgårdens IF - Leksands IF .......................... 2
Örebro IK - Djurgårdens IF ...................... 1
Djurgårdens IF - Tingsryds AIF ................. 1
Djurgårdens IF - Karlskrona HK ................. 1
Asplöven HC - Djurgårdens IF ......................... 2
Totalt: Efter min fina tippning av de återstående matcherna kan vi bringa hem ytterligare 15 poäng!
Om detta skulle bli verklighet, med 15 poäng, räcker det för att säkra den åtråvärda 3:e platsen då?
- Lee Harvey Oswald
Kan räcka, men vi bör nog sno alla 3p i säsongens svåraste match borta mot just BIK.Estranged skrev:Troligtvis inte.Rocky3000 skrev:Djurgårdens IF - Malmö Redhawks ............. 1
Totalt: Efter min fina tippning av de återstående matcherna kan vi bringa hem ytterligare 15 poäng!
Om detta skulle bli verklighet, med 15 poäng, räcker det för att säkra den åtråvärda 3:e platsen då?
Torskar vi där är topp3 stekt en gång för alla
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Om vi vinner alla hemma matcher + Bik borta borde det ju nästan räcka! Alltid skönare att jaga än att bli jagad.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade jag vart hockeyspelare i Karlskoga och Djurgården på samma gång hur fan det nu skulle fungera så skulle jag nog känt att sitsen av att spela i Djurgården va tryggare och enklare just nu.
Karlskoga har i stort sätt hela säsongen legat top 3. Men börjar nu på allvar bli nära att tappa den platsen inför slutspurten.
Man låg där även större delen av förra säsongen och är mer eller mindre ett top 3 lag i allsvenskan.
Medans stora,starka Djurgården börjar ta igen likt förbannat när man efter halva säsongen trodde dom va uträknade till top 3.
Lagen är inte alls lika sugna på att möta DIF som i början av serien där man nästan va övertända.
Mötet i Karlskoga kommer Karlskoga ha en enorm press på sig att vinna annars kanske man tappar denna tredje platsen som man haft så säker tidigare.
DIF är ett av dom starkare lagen andra halvan av serien och känner att det flyter på bra och känner än mer trygghet i gruppen nu, dagens Djurgården är helt enkelt bättre en dagens Karlskoga.
Och jag hoppas det visar sig och att Karlskoga också kommer tappa någon enkel match som man på förhand borde vinna.
Vi däremot hoppas jag redan har tappat klart för denna säsongen och vinner dom matcherna man bör vinna.
Karlskoga borta är tajt, även Örebro borta samt Leksand hemma.
Resten ska vi egentligen kunna knipa 3 poäng i.
Det blir isåfall 15poäng, men då är inte dom tajta matcherna inräknade där vi också kommer sno några poäng.
Jag känner mig hur som helst ganska posetiv inför dom sista omgångarna och tror vi har goda möjligheter att knipa en top 3 placering..
Hade vart såååå viktigt. Ett förkval tror jag inte vi reder ut helt enkelt!
Karlskoga har i stort sätt hela säsongen legat top 3. Men börjar nu på allvar bli nära att tappa den platsen inför slutspurten.
Man låg där även större delen av förra säsongen och är mer eller mindre ett top 3 lag i allsvenskan.
Medans stora,starka Djurgården börjar ta igen likt förbannat när man efter halva säsongen trodde dom va uträknade till top 3.
Lagen är inte alls lika sugna på att möta DIF som i början av serien där man nästan va övertända.
Mötet i Karlskoga kommer Karlskoga ha en enorm press på sig att vinna annars kanske man tappar denna tredje platsen som man haft så säker tidigare.
DIF är ett av dom starkare lagen andra halvan av serien och känner att det flyter på bra och känner än mer trygghet i gruppen nu, dagens Djurgården är helt enkelt bättre en dagens Karlskoga.
Och jag hoppas det visar sig och att Karlskoga också kommer tappa någon enkel match som man på förhand borde vinna.
Vi däremot hoppas jag redan har tappat klart för denna säsongen och vinner dom matcherna man bör vinna.
Karlskoga borta är tajt, även Örebro borta samt Leksand hemma.
Resten ska vi egentligen kunna knipa 3 poäng i.
Det blir isåfall 15poäng, men då är inte dom tajta matcherna inräknade där vi också kommer sno några poäng.
Jag känner mig hur som helst ganska posetiv inför dom sista omgångarna och tror vi har goda möjligheter att knipa en top 3 placering..
Hade vart såååå viktigt. Ett förkval tror jag inte vi reder ut helt enkelt!
Spela fult
- DIF_Soldier
När till och med du går från "Det är en fin dröm" till "Kan räcka", då vet man att vi har en ärlig chans.Lee Harvey Oswald skrev:Kan räcka, men vi bör nog sno alla 3p i säsongens svåraste match borta mot just BIK.Estranged skrev:Troligtvis inte.Rocky3000 skrev:Djurgårdens IF - Malmö Redhawks ............. 1
Säg den glädje som varar
Skulle nog sätta en peng på att BIK vinner mot Leksand också, då Leksand troligen mycket hellre ser dem i en kvalserie än oss, och därför knappast lär spendera allt för mycket krut i den matchen...
Det vill säga att BIK endast får ta 10 poäng. Inte en chans att det händer...Rocky3000 skrev:Djurgårdens IF - Malmö Redhawks ............. 1
i
- minalman
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Jag var ju väldigt positiv i höstas till skillnad från de flesta och förutsade att det kommer att vända...
Nu är jag inte lika positiv utan jag tror snarare att det bara blir en fjärdeplats. Tappade hoppet 13/1 hemma mot tingsryd... De poängen hade behövts.
Vi går till KS ändå, den långa vägen.
Edit: karlskrona i matchen efter räknade jag aldrig med några poäng pga de många skadorna. Men det hade ju hjälpt om vi gjort bättre ifrån oss där också.
Nu är jag inte lika positiv utan jag tror snarare att det bara blir en fjärdeplats. Tappade hoppet 13/1 hemma mot tingsryd... De poängen hade behövts.
Vi går till KS ändå, den långa vägen.
Edit: karlskrona i matchen efter räknade jag aldrig med några poäng pga de många skadorna. Men det hade ju hjälpt om vi gjort bättre ifrån oss där också.
Senast redigerad av minalman den 2013-02-05 10:23:06, redigerad totalt 3 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
HahaDIF_Soldier skrev:Lee Harvey Oswald skrev:Estranged skrev:Rocky3000 skrev:Djurgårdens IF - Malmö Redhawks ............. 1
Troligtvis inte.
Kan räcka, men vi bör nog sno alla 3p i säsongens svåraste match borta mot just BIK.
När till och med du går från "Det är en fin dröm" till "Kan räcka", då vet man att vi har en ärlig chans.

Jag ska villigt erkänna att jag är ute på väldigt tunn is här, känner mig oerhört sårbar i denna känsliga stund då jag försöker utöva den ädla konsten försiktig optimism
Ovant

Meeen, högst sannolikt hamnar vi 4:a, vilket jag iofs hade köpt alla dagar i veckan nån gång där längst in i oktober.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
hehe försiktig optimism....I like!:D
Jag tror definitivt att vi har en reell chans att sno 3:e platsen. Om man tittar på BIK Karlskogas spelschema är det ett par matcher där jag förväntar mig att de kommer tappa poäng:
Västerås 20/2
Malmö 22/2
Örebro 2/3
Deras växande skadelista på tongivande spelare gör detta än mer sannolikt. Sedan tror jag även att de kommer få det svårt mot Oskarshamn och även Leksand.
Gör vi vad vi måste så är 3:e platsen inte alls orealistisk. Det svåraste för våra spelare kommer vara att spela på topp mot bottenlagen framöver.
Västerås 20/2
Malmö 22/2
Örebro 2/3
Deras växande skadelista på tongivande spelare gör detta än mer sannolikt. Sedan tror jag även att de kommer få det svårt mot Oskarshamn och även Leksand.
Gör vi vad vi måste så är 3:e platsen inte alls orealistisk. Det svåraste för våra spelare kommer vara att spela på topp mot bottenlagen framöver.
Tror inte det är postat innan, men varför i hela helvete har vi uppehåll?
Är landskamperna anledningen? Detta är ju en vecka då Hockeyallsvenskan skulle kunna pusha rätt hårt för ligan då ES inte kör.
Är landskamperna anledningen? Detta är ju en vecka då Hockeyallsvenskan skulle kunna pusha rätt hårt för ligan då ES inte kör.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag tror det är absolut nödvändigt att vinna mot BIK. Uttrycket "sexpoängsmatch" har sällan passat bättre.Rocky3000 skrev:Djurgårdens IF - Malmö Redhawks ............. 1
Sedan hur många poäng till som krävs är svårare att säga något om.
Men som någon nämnde, tar vi 15 p så behöver Bik bara ta 11 p på resterande för att hålla undan (målskillnaden till deras fördel).
18 p till är väl rimligt att vi behöver på kommande matcher. Vinner vi mot Bik borta så är det "bara" två poäng mer än oss de då måste förlora.
Vi är inte helt rökta ännu, men det ser tufft ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Självklart måste vi slå Karlskoga, det är vår chans.