Allsvenskan 2012/13
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
Om vi kommer topp 3... OM... stort OM... Då är det enormt viktigt att det liksom inte blir för stora jubelscener och en lättnadskänsla i truppen. Är lite rädd för att det kommer bli så tyvärr. Ungefär som när JVM-laget för några år sedan jublade för mycket över att spöa Kanada och sedan åkte ut mot Ryssland. Eller när gnaget spöade HV71 i fyra raka och firade som om de hade vunnit SM-guld och sedan åkte ut direkt mot Färjestad. Men det är väl mest pessimisten i mig som talar då.
Expert.
Nytt för i år var väl att förstaplatsen skulle belönas med tillskott i kassaskåpet. Hur mycket får leksand att värva nya målvakter för?
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Prissummorna som Leksand får för att vinna serien är ju, med deras ekonomi, rena rama kaffepengarna. Dessa stålar räcker ungefär för att täcka 0,75 % av deras totala skuldberg...nohman skrev:Nytt för i år var väl att förstaplatsen skulle belönas med tillskott i kassaskåpet. Hur mycket får leksand att värva nya målvakter för?

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag måste säga att jag inte tror det kommer ske; man vet redan från början att det egentligen enbart finns ett mål med den här säsongen.SirDIFalot skrev:Om vi kommer topp 3... OM... stort OM... Då är det enormt viktigt att det liksom inte blir för stora jubelscener och en lättnadskänsla i truppen. Är lite rädd för att det kommer bli så tyvärr. Ungefär som när JVM-laget för några år sedan jublade för mycket över att spöa Kanada och sedan åkte ut mot Ryssland. Eller när gnaget spöade HV71 i fyra raka och firade som om de hade vunnit SM-guld och sedan åkte ut direkt mot Färjestad. Men det är väl mest pessimisten i mig som talar då.
Men även om det är så, så tar jag hellre den risken och i gengäld får laget vila sig i form till Kvalserien.
Skiter egentligen i vilket. Om vi inte kan klara ett förkval har vi egentligen ingenting i KS att göra och än mindre i ES. Jag harvar hellre vidare ett år till i Allsvenskan än fjantar runt på kvalplats en hel eventuell elitseriesäsong. Det är många av spelarna som fortfarande behöver spela upp sig lite och det finns mycket kvar att gnugga på för Zabel &Co. De som tar stryk av att det inte blir något uppehåll är veteranerna men de senaste 20 matcherna har visat att laget inte står och faller med Linkan eller Jimmie eller någon annan vilket ger ledningen chans att vila dem lite i alla fall om det behövs.-daniel- skrev:Jag måste säga att jag inte tror det kommer ske; man vet redan från början att det egentligen enbart finns ett mål med den här säsongen.SirDIFalot skrev:Om vi kommer topp 3... OM... stort OM... Då är det enormt viktigt att det liksom inte blir för stora jubelscener och en lättnadskänsla i truppen. Är lite rädd för att det kommer bli så tyvärr. Ungefär som när JVM-laget för några år sedan jublade för mycket över att spöa Kanada och sedan åkte ut mot Ryssland. Eller när gnaget spöade HV71 i fyra raka och firade som om de hade vunnit SM-guld och sedan åkte ut direkt mot Färjestad. Men det är väl mest pessimisten i mig som talar då.
Men även om det är så, så tar jag hellre den risken och i gengäld får laget vila sig i form till Kvalserien.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Haha ändå lite kul att Leksand är så livrädda att möta oss i en eventuell kvalserie.
-
Vill till varje pris komma bland de 3. Tror förkvalet skulle bli ett helvete, där är det allt att förlora.
Synd att Karlskoga har Leksand i näst sista. Tror inte Leksand kommer vara jättemotiverade då. De vill slippa oss.
Synd att Karlskoga har Leksand i näst sista. Tror inte Leksand kommer vara jättemotiverade då. De vill slippa oss.
Efter en höst fylld av negativ kritik, så vill jag faktiskt ändå bara nämna det faktum David Lidström har höjt sin lägstanivå avsevärt och gjort det riktigt bra på sistone. Han hade runt -17 (om jag minns rätt) ganska tidigt in på säsongen, och spred osäkerhet runt sig. Nu på sistone har han spelat resolut, och verkar trivas bättre och bättre i sin roll för varje match som går. Detta har även det gett stora positiva effekter i +/- statistiken, där han nu endast har -2.
Känner att Lidström gjort sig förtjänt av en liten hyllning efter den otroligt tunga hösten som han hade. Det är oerhört kul för honom, och förhoppningsvis kan han fortsätta lika bra under avslutningen på säsongen.
Känner att Lidström gjort sig förtjänt av en liten hyllning efter den otroligt tunga hösten som han hade. Det är oerhört kul för honom, och förhoppningsvis kan han fortsätta lika bra under avslutningen på säsongen.
Jag var helt övertygad om att vi skulle hamna på plats 7-11 för några månader sedan. Snacka om att grabbarna har spelat upp sig de senaste två månaderna. Åberg går från klarhet till klarhet.
Det smärtar att tänka tillbaka, men låg vi inte som lägst 10:a med typ 20 omgångar spelade? Helt otroligt egentligen.
Håller med. Han snyggade dessutom till statistiken till -1 ikvlSalas skrev:Efter en höst fylld av negativ kritik, så vill jag faktiskt ändå bara nämna det faktum David Lidström har höjt sin lägstanivå avsevärt och gjort det riktigt bra på sistone. Han hade runt -17 (om jag minns rätt) ganska tidigt in på säsongen, och spred osäkerhet runt sig. Nu på sistone har han spelat resolut, och verkar trivas bättre och bättre i sin roll för varje match som går. Detta har även det gett stora positiva effekter i +/- statistiken, där han nu endast har -2.

Gillar inte Örebros form.. kan bli jobbiga i ett ev förkval..
Djurgårdens IF - Malmö Redhawks ............. 1
Djurgårdens IF - Västerås IK .................... 1
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF ................. 1
Djurgårdens IF - Leksands IF .......................... 2
Örebro IK - Djurgårdens IF ...................... 1
Djurgårdens IF - Tingsryds AIF ................. 1
Djurgårdens IF - Karlskrona HK ................. 1
Asplöven HC - Djurgårdens IF ......................... 2
Totalt: Efter min fina tippning av de återstående matcherna kan vi bringa hem ytterligare 15 poäng!
Om detta skulle bli verklighet, med 15 poäng, räcker det för att säkra den åtråvärda 3:e platsen då?
Djurgårdens IF - Västerås IK .................... 1
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF ................. 1
Djurgårdens IF - Leksands IF .......................... 2
Örebro IK - Djurgårdens IF ...................... 1
Djurgårdens IF - Tingsryds AIF ................. 1
Djurgårdens IF - Karlskrona HK ................. 1
Asplöven HC - Djurgårdens IF ......................... 2
Totalt: Efter min fina tippning av de återstående matcherna kan vi bringa hem ytterligare 15 poäng!
Om detta skulle bli verklighet, med 15 poäng, räcker det för att säkra den åtråvärda 3:e platsen då?
Jag har funnit att all sorts planering är värdelös i den här ligan. Logik funkar inte här - alla spöar alla och det kan mycket väl hända att både BIK och vi torskar 5 raka och VIK seglar upp på 3:e-plats.
- SirDIFalot
Jag tror vi tar det här så länge vi inte förlorar efter 60 min i Karlskoga. Förlust i övertid kan vi klara.
Expert.