Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Axel_K »

Staten skrev:Sörensen lär bli sjukt besviken när han läser den här tråden. Tycker ni inte att han förtjänar att vara kvar? Han har varit riktigt bra.
Ja, men han Marcus som har #66 då? Han kommer också bli besviken.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Staten skrev:Sörensen lär bli sjukt besviken när han läser den här tråden. Tycker ni inte att han förtjänar att vara kvar? Han har varit riktigt bra.
Nä, man får inte glömma Sörensen. Fin fina mål har han gjort!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av JohanPez »

You crack me up ^^
kaminor

Inlägg av kaminor »

Haha, vafan, ser att jag nog är orsaken till den här makalösa urspårningen. Kunde svurit på att Sörensen inte nämndes först, utan att det stod Åberg. Men han har ju redan kontrakt över nästa år.
Senast redigerad av kaminor den 2013-02-02 20:52:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Sörensen har ju spelat upp sig rejält sen Zabel började. Att inte vilja behålla han i dagsläget är ju fan... idiotiskt.
litto

Inlägg av litto »

Vem är Sörensen?!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Calle Ridderwall ser intressant ut: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554
brsk

Inlägg av brsk »

litto skrev:Vem är Sörensen?!
Finns lite statistik på honom här http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20065

Tror inte han är en kandidat för oss nästa år.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:Många inklusive du verkar underskatta den nytta Ölvestad gör i en topp 6-kedja. I Jimmie har vi förmodligen allsvenskans bästa powerforward som har potential att göra sina två kedjekamrater oerhört mycket bättre.

Förstår inte varför så många vill sätta ner honom i en defensiv checkingline.
Vadå en defensiv chekingline?

Jag vill ha honom i en helt vanlig chekingline som ska tillbringa mycket istid i offensiv zon med likasinnande spelare som kan mala ner och trötta ut motståndarna ännu mer.

Med det sagt betyder det inte att han gör ett dåligt jobb i en top 6-kedja, bara så jag personligen hade velat ha det. Stackars motståndare säger jag bara!
Defensiv checkingline???? Undrar också vad det kan vara.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

KYLERKYLER skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:Många inklusive du verkar underskatta den nytta Ölvestad gör i en topp 6-kedja. I Jimmie har vi förmodligen allsvenskans bästa powerforward som har potential att göra sina två kedjekamrater oerhört mycket bättre.

Förstår inte varför så många vill sätta ner honom i en defensiv checkingline.
Vadå en defensiv chekingline?

Jag vill ha honom i en helt vanlig chekingline som ska tillbringa mycket istid i offensiv zon med likasinnande spelare som kan mala ner och trötta ut motståndarna ännu mer.

Med det sagt betyder det inte att han gör ett dåligt jobb i en top 6-kedja, bara så jag personligen hade velat ha det. Stackars motståndare säger jag bara!
Defensiv checkingline???? Undrar också vad det kan vara.
Han menar att med traditionellt synsätt så har pluggers i första hand målsättningen att spela 0-0.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vilken omgivning vill coach-sensei ha Jimmie i då?

Alla tycker ju olika om detta men nu spelar han med Kalus och det är rätt så exakt så jag med vill ha det.
Hoppas det fortsätter så då jag tycker alla formationer vi ställer upp med i dagsläget är bra på sina sätt.

Ska även säga att jag gillar årets lag bra mycket mer än det vi ställde upp med förra säsongen!

Ända spelarna jag skulle vilja se i DIF igen från förra säsongen är Nilson, Printz, Kempe ...typ
Spela fult
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

diftobbe89 skrev:Vilken omgivning vill coach-sensei ha Jimmie i då?

Alla tycker ju olika om detta men nu spelar han med Kalus och det är rätt så exakt så jag med vill ha det.
Hoppas det fortsätter så då jag tycker alla formationer vi ställer upp med i dagsläget är bra på sina sätt.

Ska även säga att jag gillar årets lag bra mycket mer än det vi ställde upp med förra säsongen!

Ända spelarna jag skulle vilja se i DIF igen från förra säsongen är Nilson, Printz, Kempe ...typ
vill du ha ärkehoran igen

Stalin, Hitler, Mao, JongIl, Nilson
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

diftobbe89 skrev:Ända spelarna jag skulle vilja se i DIF igen från förra säsongen är Nilson, Printz, Kempe ...typ
Fick upp maten i mun igen när jag läste två saker, vill absolut inte se Nilson i DIF igen! Aldrig!
2014-04-07, vad hände?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Vilken omgivning vill coach-sensei ha Jimmie i då?

Jag tycker att Jimmie - X - Kalus är en fantastisk formation som ger ståpäls varje gång den glider in på isen. Senast var Honken center, men jag tror det spelar mindre roll vem som är det.

Sen kan man ju alltid vilja sprida ut tacklingskompetensen så att säga, men det beror ju på vilken filosofi man har och hur mycket man kan nöta på vissa spelare antar jag.

Ja, Nilson är den vi (iaf jag) saknar mest av exil-Difarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Sörensen förlänger med två säsonger! Underbara nyheter!!
2014-04-07, vad hände?
Låst