Thigh cookie säger man väl ändå? Någon får lära Chet engelska.elklingo skrev:aka LårkakaMagnutz skrev:Charlie Horse?Lee Harvey Oswald skrev:Vad använde Chet för uttryck/ord för att beskriva skadan?
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
Expert.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
Holm har varit den back som hållit klart högst lägstanivå under hela säsongen. Där kan vi verkligen snacka AVBRÄCK om han skulle försvinna och därmed göra vår redan sköra backuppsättning ännu tunnare...SirDIFalot skrev:Holm skadad?! Vad fan...
Jag tackar som fan för uppehållet nu.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Kanske skulle ge Ros en engelska-kurs för sjuåringar så han kan lägga till det på sitt CV också. Jesus vilket skämt att ha detta Kinderägg som en EXPERT.
Men besviken, han är ju inte bättre? Vad har man för förväntningar på en snubbe som i princip enbart spelat häng-, fläng- och slängjuniorhockey förut?Norenfalk skrev:Är det bara jag som är besviken på Hari?
Förstår inte vad vi skulle med honom till.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- minalman
Charley horse, med y i Charley. Jag hörde inte y:et utan googlade.Lee Harvey Oswald skrev:Vad använde Chet för uttryck/ord för att beskriva skadan?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Alltså, fick jag välja 2st spelare som absolut INTE får gå sönder innan kval hade jag förmodligen valt just Holm & Chet
Men som nån sagt tidigare, uppehållet hade ju inte kunnat kommit lägligare

Men som nån sagt tidigare, uppehållet hade ju inte kunnat kommit lägligare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Som sagt. Hänger väl lite på vad man har för förväntningar.Mäklaren skrev:Men besviken, han är ju inte bättre? Vad har man för förväntningar på en snubbe som i princip enbart spelat häng-, fläng- och slängjuniorhockey förut?Norenfalk skrev:Är det bara jag som är besviken på Hari?
Spelar hellre honom än Ljungh i alla fall. Hari har ju en förmåga av att lyckas vara inblandad i en hel del mål i alla fall.
Expert.
- minalman
Chet pratar amerikanska, där det heter Charley horse!SirDIFalot skrev:Thigh cookie säger man väl ändå? Någon får lära Chet engelska.elklingo skrev:aka LårkakaMagnutz skrev:Charlie Horse?Lee Harvey Oswald skrev:Vad använde Chet för uttryck/ord för att beskriva skadan?
Re: Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
http://en.wikipedia.org/wiki/Charley_horseSirDIFalot skrev:Thigh cookie säger man väl ändå? Någon får lära Chet engelska.elklingo skrev:aka LårkakaMagnutz skrev:Charlie Horse?Lee Harvey Oswald skrev:Vad använde Chet för uttryck/ord för att beskriva skadan?
Nordamerikaner använder ordet Charley Horse
- SirDIFalot
Jag vill förtydliga att jag vet att det inte heter thigh cookie...
Expert.
- minalman
Någon som såg vad som hände Holm?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skönt med 2 måls ledning. Men det är långt ifrån över. Vi får nästan vara glada för alla utvisningar. De är vassare 5-5 än i pp.
Tar en lårkaka före knäskada alla dagar i veckan, trots att jag en gång åkte på en så pass allvarlig lårkaka att säsongen var över redan tidigt in på höstsäsongen. Men den smällen var något helt annat än den Chet åkte på.
Jag tänker inte gnälla på Ros.
Tar en lårkaka före knäskada alla dagar i veckan, trots att jag en gång åkte på en så pass allvarlig lårkaka att säsongen var över redan tidigt in på höstsäsongen. Men den smällen var något helt annat än den Chet åkte på.
Jag tänker inte gnälla på Ros.

Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2013-02-03 19:43:12, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ååhh, ironi på internet..
- Lee Harvey Oswald
Åt båda håll upplever jag det som.SirDIFalot skrev:Som sagt. Hänger väl lite på vad man har för förväntningar.Mäklaren skrev:Men besviken, han är ju inte bättre? Vad har man för förväntningar på en snubbe som i princip enbart spelat häng-, fläng- och slängjuniorhockey förut?Norenfalk skrev:Är det bara jag som är besviken på Hari?
Spelar hellre honom än Ljungh i alla fall. Hari har ju en förmåga av att lyckas vara inblandad i en hel del mål i alla fall.
Nu när vi har fler som bidrar och även producerar framåt skulle jag nog förespråka Ljung framför Ungraren i ett kommande kval.
Har klart lägre puls när Ljung är inne
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-02-03 19:44:41, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det heter väl legcockie?SirDIFalot skrev:Jag vill förtydliga att jag vet att det inte heter thigh cookie...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm