IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012
Tänkvärt angående Tim. Pratade med en kille igår på matchen och hans åsikt och teori köper jag. Det är inte snurrarna som är Tims nackdel som många hävdar. Tim rullar ju upp lag efter lag i offensiv zon. Hans svaghet är att han aldrig (eller väldigt sällan) skjuter. Motståndet vet ju detta. Syntes bra igår. Han hade flertalet goda möjligheter att lossa mot mål men det blev passningar av det.
Vad gäller morgondagens match... Vi har bra fart framåt och om inte ikos keeper står på huvet imorgon (spelar jäävligt bra) kommer vi vinna. Sån är min känsla.
Vad gäller morgondagens match... Vi har bra fart framåt och om inte ikos keeper står på huvet imorgon (spelar jäävligt bra) kommer vi vinna. Sån är min känsla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tycker inte Tim bör skjuta. Om han inte har öppet mål. Då är det typ 50/50 att han lyckas få tillräckligt med kraft på den för att den ska orka över mållinjen i alla fall.Magnutz skrev:Tänkvärt angående Tim. Pratade med en kille igår på matchen och hans åsikt och teori köper jag. Det är inte snurrarna som är Tims nackdel som många hävdar. Tim rullar ju upp lag efter lag i offensiv zon. Hans svaghet är att han aldrig (eller väldigt sällan) skjuter. Motståndet vet ju detta. Syntes bra igår. Han hade flertalet goda möjligheter att lossa mot mål men det blev passningar av det.
Är det någonting jag inte vill se honom göra så är det att skjuta oftare.
Problemet jag har med Tim är att han är fullständigt anonym alldeles för ofta. Men var 5:e match eller dylikt blixtrar han till med två fina ass. Som det var igår. Och det var väl 5-6 matcher sedan han gjorde det sist och Mäklaren startade kampanj för att han skulle få nytt kontrakt.
Jag kan tänka mig ha kvar honom så länge han har lön för att vad han bidrar med, nämligen spela i en fjärdekedja. Där är ingen slump att han har huserat där under hela sin karriär och i DIF oavsett om coachen heter Micke J, Montén, Hardy, Zabel eller Challe.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha det finns ju en gammal klassiker som lyder "alla vägar bär till Rom". På difhockey.se/forum är det snarare "alla trådar handlar i slutändan om Tim". Att en sådan liten man som i sammanhanget trots allt är en så pass oviktig spelare får ta upp så många spaltmeter med forumplats är ju faktiskt rätt charmigt. Priceless!
- SirDIFalot
Jag läste på Chicago Blackhawks forum... Där har Marcus Krüger blivit deras Tim Eriksson! Han är spelaren som det diskuteras mest om. Otroligt. Verkar dessutom som Mäklaren har tagit sig in där. För det var EN skribent som envist försökte hävda att Krüger ramlar så ofta.-daniel- skrev:Haha det finns ju en gammal klassiker som lyder "alla vägar bär till Rom". På difhockey.se/forum är det snarare "alla trådar handlar i slutändan om Tim". Att en sådan liten man som i sammanhanget trots allt är en så pass oviktig spelare får ta upp så många spaltmeter med forumplats är ju faktiskt rätt charmigt. Priceless!
Expert.
Svår match. Tror att resultatet beror på om alla är taggade eller inte. Inga poäng om man är tvåa på alla puckar. Inte heller med slarviga anfall och kontringar mot oss.
Angående vår allas Tim, så saknar jag att när han har drivit in pucken, fintat runt lite, lägger en bra pass så vill jag se honom mer spelbar i nästa läge. Tycker han missar i det momentet allt för ofta.
Angående vår allas Tim, så saknar jag att när han har drivit in pucken, fintat runt lite, lägger en bra pass så vill jag se honom mer spelbar i nästa läge. Tycker han missar i det momentet allt för ofta.
Fast, alltså, Tim bör ju skjuta av den enkla anledningen att han brukar träffa benskydd eller annan del av keepern. Det ger per automatik en målchans för på-hängande anfallskompis. Tror mig ha sett ett sånt mål från Tim+kollega denna säsong. Tim skjuter, målvakt parerar och anfallskompis rakar/skjuter in pucken. Undrar om det inte var Fimpen som gjorde målet?! (Har säkert fel då jag inte kommer ihåg vilka som spelar med vilka..)SirDIFalot skrev:Jag tycker inte Tim bör skjuta. Om han inte har öppet mål. Då är det typ 50/50 att han lyckas få tillräckligt med kraft på den för att den ska orka över mållinjen i alla fall.Magnutz skrev:Tänkvärt angående Tim. Pratade med en kille igår på matchen och hans åsikt och teori köper jag. Det är inte snurrarna som är Tims nackdel som många hävdar. Tim rullar ju upp lag efter lag i offensiv zon. Hans svaghet är att han aldrig (eller väldigt sällan) skjuter. Motståndet vet ju detta. Syntes bra igår. Han hade flertalet goda möjligheter att lossa mot mål men det blev passningar av det.
Problemet jag har med Tim är att han är fullständigt anonym alldeles för ofta. Men var 5:e match eller dylikt blixtrar han till med två fina ass. Som det var igår. Och det var väl 5-6 matcher sedan han gjorde det sist och Mäklaren startade kampanj för att han skulle få nytt kontrakt.
Jag kan tänka mig ha kvar honom så länge han har lön för att vad han bidrar med, nämligen spela i en fjärdekedja. Där är ingen slump att han har huserat där under hela sin karriär och i DIF oavsett om coachen heter Micke J, Montén, Hardy, Zabel eller Challe.
Hur som. Tim ska skjuta mer och se till att returerna tas om hand av medföljande polare.

- SirDIFalot
Så länge han siktar lågt på bortre benskydd får han skjuta. Synd att han bara gjort det en gång i år. Leksand borta. Annars har han bara två alternativ, ner i sarghörnet och snurra eller ärtbössan i magplattan på keepern.Magnutz skrev:Fast, alltså, Tim bör ju skjuta av den enkla anledningen att han brukar träffa benskydd eller annan del av keepern. Det ger per automatik en målchans för på-hängande anfallskompis. Tror mig ha sett ett sånt mål från Tim+kollega denna säsong. Tim skjuter, målvakt parerar och anfallskompis rakar/skjuter in pucken. Undrar om det inte var Fimpen som gjorde målet?! (Har säkert fel då jag inte kommer ihåg vilka som spelar med vilka..)SirDIFalot skrev:Jag tycker inte Tim bör skjuta. Om han inte har öppet mål. Då är det typ 50/50 att han lyckas få tillräckligt med kraft på den för att den ska orka över mållinjen i alla fall.Magnutz skrev:Tänkvärt angående Tim. Pratade med en kille igår på matchen och hans åsikt och teori köper jag. Det är inte snurrarna som är Tims nackdel som många hävdar. Tim rullar ju upp lag efter lag i offensiv zon. Hans svaghet är att han aldrig (eller väldigt sällan) skjuter. Motståndet vet ju detta. Syntes bra igår. Han hade flertalet goda möjligheter att lossa mot mål men det blev passningar av det.
Hur som. Tim ska skjuta mer och se till att returerna tas om hand av medföljande polare.
Expert.
Haha, ja, han ska inte knäppa iväg slagskott från blå. Handledare på benskydden däremot, det är bra!SirDIFalot skrev:Så länge han siktar lågt på bortre benskydd får han skjuta. Synd att han bara gjort det en gång i år. Leksand borta. Annars har han bara två alternativ, ner i sarghörnet och snurra eller ärtbössan i magplattan på keepern.
Haha, fast det är ju sant. Han ramlar väldigt, väldigt ofta.SirDIFalot skrev:Jag läste på Chicago Blackhawks forum... Där har Marcus Krüger blivit deras Tim Eriksson! Han är spelaren som det diskuteras mest om. Otroligt. Verkar dessutom som Mäklaren har tagit sig in där. För det var EN skribent som envist försökte hävda att Krüger ramlar så ofta.-daniel- skrev:Haha det finns ju en gammal klassiker som lyder "alla vägar bär till Rom". På difhockey.se/forum är det snarare "alla trådar handlar i slutändan om Tim". Att en sådan liten man som i sammanhanget trots allt är en så pass oviktig spelare får ta upp så många spaltmeter med forumplats är ju faktiskt rätt charmigt. Priceless!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
I NHL är det nog mycket möjligt. Han har ju inte storleken på sin sida direkt. Hade han inte varit så smart hade han nog blivit söndermanglad rätt ofta där.Mäklaren skrev:Haha, fast det är ju sant. Han ramlar väldigt, väldigt ofta.SirDIFalot skrev:Jag läste på Chicago Blackhawks forum... Där har Marcus Krüger blivit deras Tim Eriksson! Han är spelaren som det diskuteras mest om. Otroligt. Verkar dessutom som Mäklaren har tagit sig in där. För det var EN skribent som envist försökte hävda att Krüger ramlar så ofta.-daniel- skrev:Haha det finns ju en gammal klassiker som lyder "alla vägar bär till Rom". På difhockey.se/forum är det snarare "alla trådar handlar i slutändan om Tim". Att en sådan liten man som i sammanhanget trots allt är en så pass oviktig spelare får ta upp så många spaltmeter med forumplats är ju faktiskt rätt charmigt. Priceless!
Expert.
Jaa frågan är varför Tim diskuteras överallt? Dels för att skribenter som Caveman tar upp honom i var och varannat inlägg och dels för att jag tror att det svider en del för vissa när han gör bra saker(där kommer Caveman också in). Faktum är att Tim Eriksson inte är någon favorit för mig. Min personliga anfallsfavorit i DIF är och kommer förmodligen alltid vara Otto. Douglas Murray är min favorithockeylirare alla kategorier men det hör inte hit.
Tycker Tim Eriksson är en stabil lirare, men framförallt är han underskattad. Han spelar väldigt mycket matcher varje säsong, inga skador och det beror på att han är vältränad samt fantastiskt skicklig på att undkomma tacklingar. Alltid ett steg före! Sen gör han aldrig grova misstag som det Hari gjorde i fredags. Den enda i laget som jag litar på när han som siste man dribblar på egen blå. Där litar jag tom mer på honom än Otto. Sen är hans stora akilleshäl hans målskytte det är jag den första att fylla i på. Förmodligen är det bara Hank och Hari som skjuter sämre i detta lag. Problemet är inte att han är osynlig i vissa matcher, hans syns ungefär lika mycket. Skillnaden är att han kan vara osynlig i matchprotokollet. Med andra ord, när han inte gör poäng är han dålig per automatik.
Det spännande med matchen mot Mora sist är att Hank och Timmy lyckades sätta den i tom kasse. Tim har gjort sådana passningar bakifrån målet hela jävla säsongen men det är väldigt sällan Hank, Honken eller Fimpen lyckats trycka dit dem. Istället för att lägga fokus på det verkliga problemet så beskylls då genast Tim eftersom det är lite av en jargong bland vissa. Han må "peta" fram pucken men den sitter allt som oftast på bladet. Tack och lov har jag vant mig med detta forum
Förövrigt är den ultimata vurpkungen inte Krüger utan Cehlin. Jävlar i min lilla låda, den killen hade seriösa balansproblem.
Tycker Tim Eriksson är en stabil lirare, men framförallt är han underskattad. Han spelar väldigt mycket matcher varje säsong, inga skador och det beror på att han är vältränad samt fantastiskt skicklig på att undkomma tacklingar. Alltid ett steg före! Sen gör han aldrig grova misstag som det Hari gjorde i fredags. Den enda i laget som jag litar på när han som siste man dribblar på egen blå. Där litar jag tom mer på honom än Otto. Sen är hans stora akilleshäl hans målskytte det är jag den första att fylla i på. Förmodligen är det bara Hank och Hari som skjuter sämre i detta lag. Problemet är inte att han är osynlig i vissa matcher, hans syns ungefär lika mycket. Skillnaden är att han kan vara osynlig i matchprotokollet. Med andra ord, när han inte gör poäng är han dålig per automatik.
Det spännande med matchen mot Mora sist är att Hank och Timmy lyckades sätta den i tom kasse. Tim har gjort sådana passningar bakifrån målet hela jävla säsongen men det är väldigt sällan Hank, Honken eller Fimpen lyckats trycka dit dem. Istället för att lägga fokus på det verkliga problemet så beskylls då genast Tim eftersom det är lite av en jargong bland vissa. Han må "peta" fram pucken men den sitter allt som oftast på bladet. Tack och lov har jag vant mig med detta forum

Förövrigt är den ultimata vurpkungen inte Krüger utan Cehlin. Jävlar i min lilla låda, den killen hade seriösa balansproblem.
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-02 21:25:12, redigerad totalt 1 gånger.
Tycker nog en del här inne är ganska orättvisa mot den gode Tim. Vi spelar i Allsvenskan och jag tycker nog Tim håller bra på den här nivån. Om jag inte minns fel stod han för två högklassiga framspelningar till mål igår mot Mora. Vi behöver smarta framspelade också och Tim tillhör den kategorin.
Hari och Hank har väll ändå inte sämre skott än Tim? haha
Har t.o.m för mig att Hari har bra handledare.
Har t.o.m för mig att Hari har bra handledare.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- SirDIFalot
Fast du är ju också skyldig till att ha gjort Tim till ett evigt samtalsämne när du creddat honom här efter matcher när han varit helt osynlig.Manijock skrev:Jaa frågan är varför Tim diskuteras överallt? Dels för att skribenter som Caveman tar upp honom i var och varannat inlägg och dels för att jag tror att det svider en del för vissa när han gör bra saker(där kommer Caveman också in). Faktum är att Tim Eriksson inte är någon favorit för mig. Min personliga anfallsfavorit i DIF är och kommer förmodligen alltid vara Otto. Douglas Murray är min favorithockeylirare alla kategorier men det hör inte hit.
Även om det hände oftare under din tid som Jockmaniac och avtagit lite under Manijock-eran.
Expert.
Vem är nu denna Jockmaniac? Skulle gärna bjuda honom på en bärsa nästa gång på Hovet...SirDIFalot skrev:Fast du är ju också skyldig till att ha gjort Tim till ett evigt samtalsämne när du creddat honom här efter matcher när han varit helt osynlig.Manijock skrev:Jaa frågan är varför Tim diskuteras överallt? Dels för att skribenter som Caveman tar upp honom i var och varannat inlägg och dels för att jag tror att det svider en del för vissa när han gör bra saker(där kommer Caveman också in). Faktum är att Tim Eriksson inte är någon favorit för mig. Min personliga anfallsfavorit i DIF är och kommer förmodligen alltid vara Otto. Douglas Murray är min favorithockeylirare alla kategorier men det hör inte hit.
Även om det hände oftare under din tid som Jockmaniac och avtagit lite under Manijock-eran.

Jag hyllar Tim när jag tycker att han sticker ut. Men för bara några matcher sedan gjorde jag lite av en egen sågning av honom också när jag inte tyckte att han höll måttet. Var en match där han tappade puckarna lite billigt, men tack och lov så tappar han dem på ofarliga stället åtminstone.
Vad jag ser som inte du ser och tvärtom är tack och lov ofta olika. Annars hade forumet sugit och inte varit särskilt givande!