Djurgårdens IF - Mora IK, 1/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Mora IK, 1/2 2013

Inlägg av Caveman »

Det är kul när spelare som Ölvestad & Kalus bidrar, men antagligen så duger inte det då dom inte gör tillräckligt med poäng...

Vad är det som gör att Guter är meningslös, det finns betydligt fler spelare som är meningslösa i DIF.

Matchen igår vann DIF som väntat enkelt, måste vara jobbigt för folk på detta forum som tävlar om vem som kan vara mest negativ, varför skulle DIF underskatta Mora?? Vakna.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Mora har ju verkligen inte rosat marknaden nyligen, hur många poäng har de under januari? För att inte tala om hur de släppt in väldigt många mål hemma. Där finns nog en risk för underskattning, men jag tror inte det var vad som hände igår faktiskt när Mora började komma ikapp. Det var nog bara det vanliga slarvet, nu tog man ju tag i det ganska omgående.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Caveman skrev:
Vad är det som gör att Guter är meningslös, det finns betydligt fler spelare som är meningslösa i DIF.
Jag redogjorde för mitt resonemang ganska tydligt tycker jag. Vad saknar du?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev: Matchen igår vann DIF som väntat enkelt, måste vara jobbigt för folk på detta forum som tävlar om vem som kan vara mest negativ, varför skulle DIF underskatta Mora?? Vakna.
Samtidigt i tråden bredvid....
Caveman skrev:Jag tror att DIF underskattar Oskarshamn, Tim snurrar fem varv i mittzonen, sedan åker han ner och snurrar vidare i sarghörnan, men eftersom det är han så är det briljant...
Varför är det helt osannolikt att DIF skulle underskatta Mora men absolut kunna göra det med Oskarshamn?
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev: Håller inte med dig alls om Guter dock. Tycker han ser ut precis som den målskytt han har varit under flera år. Vet vart han ska befinna sig för att nosa upp rätt lägen och har en utmärkt skridskoåkning och ett fint skott. Kan blir riktigt värdefull bredvid en playmaker. Även om du vill förbjuda alla spelare som inte tacklas från att spela hockey så måste du väl kunna se något värde i att ha en spelare med hans målsnitt i laget? Det är ju ett bättre målsnitt än någon i vårt lag haft den här säsongen, i samma serie, i ett bättre lag. Och det räcker ju bara med att ta en titt på tabellen för att se att vi inte gör lika många mål som övriga topplag.
Jag är med dig hela vägen här och har också tagit del av hans stats.

Alltså Guter är säkert en riktigt bra kille och allt det där, men hans spel utan puck blir för kostsamt för lagmaskinen.

I ett typiskt läge kommer back med upp i anfall i fart och bidrar med djup i vår zon på ett mycket farligare sätt bara för att vissa spelare inte gör sitt förbannade jobb i offensiv zon.Det räcker ju med att forward försenar backen med 1-2 sekunder. Det är naturligtvis sjukt mycket enklare att försvara sig mot 2-3 forwards än ett anfall med backdjup.

Men när Tim, Guter och allt vad petarna heter gör så här och det blir mål bakåt, så är det någon stackars oskyldig back som får all skuld här på forumet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Att klaga på Tonys coachning känns ofattbart märkligt. Han är, enligt mig, den ende tränaren vi har haft de senaste åren som är riktigt bra på att känna av vartåt matcherna barkar och vilka spelare som är heta.

Dessutom är han riktigt skicklig när det gäller att ta timeout, vilket han har gjort med stor framgång flera gånger under den här säsongen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev: Håller inte med dig alls om Guter dock. Tycker han ser ut precis som den målskytt han har varit under flera år. Vet vart han ska befinna sig för att nosa upp rätt lägen och har en utmärkt skridskoåkning och ett fint skott. Kan blir riktigt värdefull bredvid en playmaker. Även om du vill förbjuda alla spelare som inte tacklas från att spela hockey så måste du väl kunna se något värde i att ha en spelare med hans målsnitt i laget? Det är ju ett bättre målsnitt än någon i vårt lag haft den här säsongen, i samma serie, i ett bättre lag. Och det räcker ju bara med att ta en titt på tabellen för att se att vi inte gör lika många mål som övriga topplag.
Jag är med dig hela vägen här och har också tagit del av hans stats.

Alltså Guter är säkert en riktigt bra kille och allt det där, men hans spel utan puck blir för kostsamt för lagmaskinen.

I ett typiskt läge kommer back med upp i anfall i fart och bidrar med djup i vår zon på ett mycket farligare sätt bara för att vissa spelare inte gör sitt förbannade jobb i offensiv zon.Det räcker ju med att forward försenar backen med 1-2 sekunder. Det är naturligtvis sjukt mycket enklare att försvara sig mot 2-3 forwards än ett anfall med backdjup.

Men när Tim, Guter och allt vad petarna heter gör så här och det blir mål bakåt, så är det någon stackars oskyldig back som får all skuld här på forumet.
Vad tycker du om Janos Hari då?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Haha underbart att ta upp en av matchens absolut viktigaste spelare Tim Eriksson i en negativ benämning i just den här tråden. Med all respekt, goddag herr yxskaft! Nog för att du inte tål honom men välj åtminstone dina lägen så det inte blir skrattretande. Ungefär som man skulle göra en "bänka Åberg och Kalus"-tråd just NU här på forumet...

För att återgå till diskussionen Guter, så vill jag ge honom åtminstone ett par matcher till innan jag kastar mig in på nån bedömning. MEN tycker inte han gjort bort sig alls hittils! Tvärtom bättre än väntat...
brsk

Inlägg av brsk »

sensei skrev:Jag är besviken på Zabel. Han coachar laget märkligt och tar väldigt god tid på sig att ta till sig signalerna från spelarna. Frustrerande för oss på åskådarplats.

Fantombytet som inledde matchen belönades med.. 1 byte till under 1:a. Visst, nu kan det bero på att Kalus har någon form av skavank. Men tyvärr gör Zabel flera irrationella beslut.

Men När det var 15 sekunder kvar i 1:a och Mora mest var ute efter att jävls / röra om i grytan i 0-2 underläge, så byter han ut Kalus och Jimmie. Jag tycker det är riktigt illa att han utsätter våra mindre spelare för detta när han har lämpligare resurser till förfogande som kan hantera sådana situationer.

Jag har ju alltid trott mest på formationen Ölvestad - X - Kalus, man får nog vara rätt blind alternativ helt såld på pethockey om man inte ser potentialen i det. Kul att det äntligen blev verklighet.

Guter en är precis så där meningslös spelare som jag befarade. Hans nonchalanta inställning i offensiv zon i spel utan puck är bedrövlig att se, och höll på att kosta oss åtminstone en balja bakåt, då motståndarbackar kommer upp med fart i anfallen då de får spela upp pucken helt utan uppvaktning / tacklingar etc.

Till sist har jag nog aldrig sett en spelare bli matchens lirare och samtidigt göra så få byten som Kalus.
Vi kan omöjligen sett samma match och jag är relativt säker på att det jag såg var Djurgården - Mora.
Isabo

Inlägg av Isabo »

brsk skrev:
Vi kan omöjligen sett samma match och jag är relativt säker på att det jag såg var Djurgården - Mora.
Det har ju trots allt spelats två stycken DIF-Mora denna säsongen...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

brsk skrev:
sensei skrev:Jag är besviken på Zabel. Han coachar laget märkligt och tar väldigt god tid på sig att ta till sig signalerna från spelarna. Frustrerande för oss på åskådarplats.

Fantombytet som inledde matchen belönades med.. 1 byte till under 1:a. Visst, nu kan det bero på att Kalus har någon form av skavank. Men tyvärr gör Zabel flera irrationella beslut.

Men När det var 15 sekunder kvar i 1:a och Mora mest var ute efter att jävls / röra om i grytan i 0-2 underläge, så byter han ut Kalus och Jimmie. Jag tycker det är riktigt illa att han utsätter våra mindre spelare för detta när han har lämpligare resurser till förfogande som kan hantera sådana situationer.

Jag har ju alltid trott mest på formationen Ölvestad - X - Kalus, man får nog vara rätt blind alternativ helt såld på pethockey om man inte ser potentialen i det. Kul att det äntligen blev verklighet.

Guter en är precis så där meningslös spelare som jag befarade. Hans nonchalanta inställning i offensiv zon i spel utan puck är bedrövlig att se, och höll på att kosta oss åtminstone en balja bakåt, då motståndarbackar kommer upp med fart i anfallen då de får spela upp pucken helt utan uppvaktning / tacklingar etc.

Till sist har jag nog aldrig sett en spelare bli matchens lirare och samtidigt göra så få byten som Kalus.
Du måste vara mer konkret i dina invändningar om jag skall kunna bemöta dem.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Vad tycker du om Janos Hari då?
Ärligt tala är jag inte man nog att bedöma honom än av flera olika skäl. En orsak är att han inte riktigt är på min radar då vi har fått honom "på köpet" eller hur man ska säga. Guter får mer fokus av mig i den allmänna bedömningen eftersom Challe uttryckligen verkar ha sökt upp just honom.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:Haha underbart att ta upp en av matchens absolut viktigaste spelare Tim Eriksson i en negativ benämning i just den här tråden. Med all respekt, goddag herr yxskaft! Nog för att du inte tål honom men välj åtminstone dina lägen så det inte blir skrattretande. Ungefär som man skulle göra en "bänka Åberg och Kalus"-tråd just NU här på forumet...

För att återgå till diskussionen Guter, så vill jag ge honom åtminstone ett par matcher till innan jag kastar mig in på nån bedömning. MEN tycker inte han gjort bort sig alls hittils! Tvärtom bättre än väntat...
Haha, jag förstår att det blir komiskt men det var faktiskt inte min intention. Som du ser så talar jag i allmänna ordalag trots att detta är en matchtråd. ("I en typisk situation...")

Jag tycker det är intressant att diskutera spelares styrkor och svagheter. Andra blundar för svagheterna och ser bara styrkorna. Och vice verse. Inte för att säga att just DU är sån... ;)
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Lennhammer skadad eller petad? Såg han glida omkring ovanför Hyllan med en polare.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mäklaren skrev:Att klaga på Tonys coachning känns ofattbart märkligt. Han är, enligt mig, den ende tränaren vi har haft de senaste åren som är riktigt bra på att känna av vartåt matcherna barkar och vilka spelare som är heta.

Dessutom är han riktigt skicklig när det gäller att ta timeout, vilket han har gjort med stor framgång flera gånger under den här säsongen.
Skriver under på detta. Zabel gör till skillnad från ja precis alla andra, aktiva insatser i båset när det gäller kedjor och spelsätt för att förändra spelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar