Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Hur var trycket mot Mora? Lovar att inte missa en enda match igen.
Förövrigt bra skrivet DIF soldier. Sånt som gör att man blir extra taggad.
Förövrigt bra skrivet DIF soldier. Sånt som gör att man blir extra taggad.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Klacktråden - Järnkaminerna
Bra! Den extra spelaren måste komma i form!Viktory skrev:DIF_Soldier: Vill du bygga på ditt inlägg lite till en text som vi kan lägga upp på JK.se inom kort? Mejla mig på viktor@jarnkaminerna.se.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det var ett helt okej tryck faktiskt. Bättre än dom senaste matcherna iallafall.FFFHTB skrev:Hur var trycket mot Mora? Lovar att inte missa en enda match igen.
Avskaffa tre mot tre.
Klacktråden - Järnkaminerna
Bästa jag läst på sjukt länge! Gåshud!DIF_Soldier skrev:Ett prov väntar oss supportrar. Det ha varit en tendens att Hovet har tystnat när vi spelar sämre. Det har till och med buats.
I en playoff/kvalserie kommer det vara ett enormt mentalt spel för spelarna. VI måste se till att sjunga lika frenetiskt oavsett matchbild eller momentum. Om vi tvekar gör spelarna det - det har synts i vissa matcher.
Vad som hjälper dem allra bäst är att vi håller ångan uppe ständigt, för då kommer även de att göra det. Undermedvetet sänder det en signal; "Vi är inte oroliga. Vi tror på det här."
Tystnad däremot kan vara avgörande.
Vi står inför ett enormt ansvarstagande för spelets utgång. Ansvaret vilar även på oss. Vi får inte visa tveksamheter gentemot våra spelare. Var starka och låt inte känslorna ta över om det skulle gå dåligt. Detta är oerhört viktigt. Intala er själva och alla ni känner; visa aldrig tvivel på ert lag, oavsett vad ni känner inombords.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Skönt att höra! Hoppas på en uppgående trend.Mattias_87 skrev:Det var ett helt okej tryck faktiskt. Bättre än dom senaste matcherna iallafall.FFFHTB skrev:Hur var trycket mot Mora? Lovar att inte missa en enda match igen.
Framför allt de som löser biljett i klacken. Blir så jävla trött på alla som sitter ner i klacken och/eller är tysta, alternativt sitter och pladdrar. Vill du inte sjunga och stå, fine. Men se då till att sätta dig på sittplats. De biljetterna är inte rabatterade för de snåla/fattiga.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Det bästa jag läst i denna tråd på mycket länge. Borde läsas av alla som löser biljett på Hovet.
Fabriken lägger ner sin verksamhet. http://fabrikenstockholm.com/
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med nöje.Viktory skrev:DIF_Soldier: Vill du bygga på ditt inlägg lite till en text som vi kan lägga upp på JK.se inom kort? Mejla mig på viktor@jarnkaminerna.se.
Säg den glädje som varar
Vad betyder det här? Järnkaminerna tar över tifoverksamheten igen? Är för dåligt insatt för att veta om det är bra eller dåligt, men Fabriken har ju gjort jävligt mycket bra genom åren.Alexander skrev:Fabriken lägger ner sin verksamhet. http://fabrikenstockholm.com/
Ny tifogrupp blir Sofialäktaren Tifo. Pengarna som skjutits till Fabriken under senaste tiden kommer gå oavkortat till Sofialäktaren Tifo.Staten skrev:Vad betyder det här? Järnkaminerna tar över tifoverksamheten igen? Är för dåligt insatt för att veta om det är bra eller dåligt, men Fabriken har ju gjort jävligt mycket bra genom åren.Alexander skrev:Fabriken lägger ner sin verksamhet. http://fabrikenstockholm.com/
Mer info kommer inatt/imorgon i del 2 av DIFPoddens senaste avsnitt.
Difhockey lär ju jubla över de "glada" nyheterna.
Losing all hope was freedom.
Mja, kanske. Det kommer väl dock vara största delen samma folk som driver den nya tifogruppen? Men man kan ju hoppas att de kör hockey också!Raus skrev:Difhockey lär ju jubla över de "glada" nyheterna.
Varför då?Raus skrev:Difhockey lär ju jubla över de "glada" nyheterna.
De har väll exakt samma inställning, när man läste deras uttalande så nämndes inte hockeyn över huvud taget, utan det var fotbolls säsongen som man nämnde.
Nu vet jag inte riktigt hur det blir med eventuella tifon i en eventuell kvalserie när det är en rejäl omorganisation bland de som engagerar sig i vår fantastiska tifogrupp.
Men innan detta hände så hade jag svurit på om vi går till en kvalserie, och det inte blir några tifon så vägrar jag att ge en krona mer till tifogruppen.
Om det finns en cancerböld i ens käresta så ger man denne stöd och försöker hjälpa till så gott det går tills den försvinner, samtidigt som man gör allt i sin makt för att få bort den. Man springer inte iväg och är bitter och låter sin käresta lida för detta.
Det är precis den här bojkotten är; vi har en cancer i föreningen som har många olika namn och positioner i föreningen. Men istället för att fortsätta att stödja föreningen och försöka bli av med den springer man iväg och gråter om det.
Djurgårdens IF är inte de som sitter i styrelsen, det är inte säkerhetspersonalen, det är inte spelarna, det är inte ens vi på läktaren. Det är mycket större än så.
Men innan detta hände så hade jag svurit på om vi går till en kvalserie, och det inte blir några tifon så vägrar jag att ge en krona mer till tifogruppen.
Om det finns en cancerböld i ens käresta så ger man denne stöd och försöker hjälpa till så gott det går tills den försvinner, samtidigt som man gör allt i sin makt för att få bort den. Man springer inte iväg och är bitter och låter sin käresta lida för detta.
Det är precis den här bojkotten är; vi har en cancer i föreningen som har många olika namn och positioner i föreningen. Men istället för att fortsätta att stödja föreningen och försöka bli av med den springer man iväg och gråter om det.
Djurgårdens IF är inte de som sitter i styrelsen, det är inte säkerhetspersonalen, det är inte spelarna, det är inte ens vi på läktaren. Det är mycket större än så.
Well hade du haft någon som helst aning om vad allt handlar om så hade du redan nu vetet att Fabriken inte hade skapat något tifo i en eventuell kvalserien oavsett om dom funnits kvar eller inte.Heaty skrev:Nu vet jag inte riktigt hur det blir med eventuella tifon i en eventuell kvalserie när det är en rejäl omorganisation bland de som engagerar sig i vår fantastiska tifogrupp.