Tanken slog mig idag att även video är en typ av grafik, så varför inte slänga ihop en databas över videoklipp också? Jag satt innan idag och hetsade mig själv och surfade runt på tuben efter lite klipp, men det är väldigt ostrukturerat. Dessutom är det många "dubletter", och det är svårt att söka efter ett längre videoklipp på en specifik spelare eller händelse. I en databas kan man även enklare "tagga" klipp som sedan är lätta att söka efter. Jag tänker nu snyggt producerade hyllningsklipp t ex. Jag menar inte att ta klipp som JK, fabriken eller som andra grupper producerat och slänga upp, även om de hemskt gärna får lägga upp sina filmer i en eventuell databas om de vill, utan snarare göra egna klipp. Samt kortare klipp över händelser.
Rent spontant känner jag att man kan få upp flera kategorier:
"Hjältar" - så kallade hyllningsklipp snyggt producerade med flera klipp från en spelare genom hela karriären. (jag hittade inte många sådana faktiskt, jag kanske sökte fel?

"Fights" - säger sig själv..
"Tifon" - säger sig själv..
"Klacken" - alltså inte tifo-klipp, utan klipp från klacken.
"Mål" - speciella, eller ruggigt snygga mål.
"Tacklingar" - säger sig själv..
"Säsongsklipp" - samlade klipp från en specifik säsong.
Klippen skulle i sådana fall inte ligga på youtube utan på min server, endast registrerade medlemmar får tillgång till dem. Jag ligger inne med mycket oanvänd trafik så varför inte uttnyttja det jag ändå betalar för..
Så vad tror ni om denna idé, jag kände att det är bäst att höra med andra om ett sånt här projekt är lönt att genomföra. Det skulle ju ta lite tid att genomföra och hålla igång. Skulle det vara kul? Skulle det vara meningsfullt för dig som supporter?
Finns det några videorävar här inne som skulle ha tid och energi att hjälpa till eller vilja lägga upp klipp? Själv pluggade jag it/webb/videoteknik i 3 år så nåt skulle jag ju kunna göra. Problemet för mig är att få tag på råmaterial, dvs matcher. Det är ju tidskrävande att gå igenom matchmaterial för att plocka ut händelser osv.
Lite spontan och konstruktiv kritik/feedback är välkommet.