Kall-El skrev:Borde inte Kalus gå med Johner istället för Ölvestad. Tycker det räcker med att kolla på poängproduktionen spelarna emellan.
Åberg - otto - Wennber
Kalus - Johner - Sörensen
Tim - Hari - Guter
Ölvestad - Honken - Hank
Så hade i alla fall jag formerat laget.
Ljungh som första reserv kanske skall tilläggas
Ser ju ut som Mäklarens med undantag för bytet Jimmie-Tim.
Din tredjelina ser för tunn/lätt ut. Jimmie och Tim bör byta plats enligt mig.
Tim är placerad där för han förtjänar en mer kreativ omgivning.
Ölvestad gör inte direkt mycket poäng och bör därför hamna i en ren checking lina.
Han ska absolut INTE spela i en ren checking lina, han gör så mycket mer än bara poäng, konstigt att du inte förstår det. Honken & Tank är inte direkt några spelare för en checking lina. Tim har inte gjort sig "förtjänt" att spela i en bättre lina. Tim - Hari-Guter, då skulle det bli cirkus i den defensiva zonen...
Nu mot Hovet!
Problemet är ju precis det som du skriver att spelaren inte gör tillräckligt med poäng och därför passar han bäst i just en checking-lina. I övrigt kan det vara värt att nämna att Tim har gjort mer poäng, har bättre plus minus jämfört med Ölvestad samtidigt som Tim hela tiden spelat i en sämre omgivning. Dessutom drar inte Tim på sig en massa utvisningar där en hel del av dessa i Ölvestads fall är direkt korkade.
Det finns gjutet en roll för Ölvestad i DIF, men detta som energispelare i just en "kötta på kedjda". Skall man spela i en producerande lina måste man helt enkelt göra mer poäng.
Jag får rysningar när kommentatorn säger "Kopitar". I övrigt har vi rätt stora problem med Mora just nu och är som vanligt rätt röriga i försvarszon. Kul att se.
Om vi haft ett normalt fungerande PP skulle vi säkerligen ha minst 10p till.
Vet inte hur många matcher vi tappat kommandot i efter utebliven utdelning i PP,
Motståndarna klarar av några BP, sedan växer tuppkammen och DIF blir passiva.
Man kan verkligen se att Mora är ett av det formsvagaste lagen.....Nääh.
Så less på detta nu..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Någon som har koll på hur många assist Tim Eriksson blivit rånad på totalt den här säsongen? Måste vara mellan 5-10... Verkar som han får denna dock, riktigt bra puck. Åberg ser pigg ut igen, riktigt kul!