Challe har letat i 6 månader ca.. borde gett resultat nu.. sen SKA man ha en plan A å en plan B annars kan man stänga verksammhetenSirDIFalot skrev:Det förvånar mig att många verkar se det som ett sundhetstecken att vara en av sportcheferna som är ute och jagar sista dagen. Ungefär som att föräldrarna som handlar julklappar 23 december skulle hitta de bästa presenterna.johan_80 skrev:Varför kan DIF aldrig landa en sista minuten värvning? har nog aldrig hänt..
Nu har ju Challe sagt i att han letat efter en back i över en månad och det spår han hade gick i stöpet. Men som de flesta journalisterna säger. Marknaden är stendöd i stort sett och de som är tillgängliga hamnar i elitserielagen. Som vi ser.
Jag tror de flesta insåg att Challe inte hittade någon back som var värd pengarna eller som vi hade råd med när man valde att satsa på prio 2 istället, nämligen ta in en målskytt.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Också ett märkligt antagande. Marknaden blir inte större ju längre tid som går. Och nej, han har inte letat en back i sex månader. Så det är också fel att påstå. Letandet av en back har ju bara pågått under december och januari. Innan dess var det lockout-spelarna som gällde och efter det sy ihop lånen för att vi ens skulle ha ett fullt lag till matcherna.johan_80 skrev:Challe har letat i 6 månader ca.. borde gett resultat nu..SirDIFalot skrev:Det förvånar mig att många verkar se det som ett sundhetstecken att vara en av sportcheferna som är ute och jagar sista dagen. Ungefär som att föräldrarna som handlar julklappar 23 december skulle hitta de bästa presenterna.johan_80 skrev:Varför kan DIF aldrig landa en sista minuten värvning? har nog aldrig hänt..
Nu har ju Challe sagt i att han letat efter en back i över en månad och det spår han hade gick i stöpet. Men som de flesta journalisterna säger. Marknaden är stendöd i stort sett och de som är tillgängliga hamnar i elitserielagen. Som vi ser.
Jag tror de flesta insåg att Challe inte hittade någon back som var värd pengarna eller som vi hade råd med när man valde att satsa på prio 2 istället, nämligen ta in en målskytt.
Jag hade som sagt hellre sett en PP-back än Petr Kalus, även om jag gillar Kalus. Och där tycker jag Challe prioriterade märkligt.
Men som jag sa tidigare är det inte direkt märkligt att vi inte lyckades landa någon i januari, sett till konkurrensen och att marknaden var tunnare än tidigt år.
Frågan är vart vi ens har fått pengarna ifrån. Eftersom vi behövde göra en insamling till Otto och sedan dess värvat lockoutspelare, Petr Kalus, Mattias Guter, lånat Söder, Berglind och Hari.
Är skaplig rädd för röda siffror efter den här säsongen.
Expert.
Han borde letat sen den troligtvis bästa pp backen gick sönder i en t-match mot brynäsSirDIFalot skrev:Också ett märkligt antagande. Marknaden blir inte större ju längre tid som går. Och nej, han har inte letat en back i sex månader. Så det är också fel att påstå. Letandet av en back har ju bara pågått under december och januari. Innan dess var det lockout-spelarna som gällde och efter det sy ihop lånen för att vi ens skulle ha ett fullt lag till matcherna.johan_80 skrev:Challe har letat i 6 månader ca.. borde gett resultat nu..SirDIFalot skrev:Det förvånar mig att många verkar se det som ett sundhetstecken att vara en av sportcheferna som är ute och jagar sista dagen. Ungefär som att föräldrarna som handlar julklappar 23 december skulle hitta de bästa presenterna.johan_80 skrev:Varför kan DIF aldrig landa en sista minuten värvning? har nog aldrig hänt..
Jag hade som sagt hellre sett en PP-back än Petr Kalus, även om jag gillar Kalus. Och där tycker jag Challe prioriterade märkligt.
Men som jag sa tidigare är det inte direkt märkligt att vi inte lyckades landa någon i januari, sett till konkurrensen och att marknaden var tunnare än tidigt år.
Frågan är vart vi ens har fått pengarna ifrån. Eftersom vi behövde göra en insamling till Otto och sedan dess värvat lockoutspelare, Petr Kalus, Mattias Guter, lånat Söder, Berglind och Hari.
Är skaplig rädd för röda siffror efter den här säsongen.
Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter 

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Haha Mr Träklubba.Mäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter
Expert.
Får hoppas backarna höjer sig nu i alla fall.. å lennhammar lägger på sig 20kg muskler typ
Där har vi en snubbe som vet vart nätet sitter i alla fallMäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter

Blir viktig för Timrå i kvalserien.johan_80 skrev:Där har vi en snubbe som vet vart nätet sitter i alla fallMäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter
du skämtar?Mäklaren skrev:Blir viktig för Timrå i kvalserien.johan_80 skrev:Där har vi en snubbe som vet vart nätet sitter i alla fallMäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter
Ryktas ju om att han är klar för dem. Även någon till utländsk, meriterad spelare ska tydligen vara klar.johan_80 skrev:du skämtar?Mäklaren skrev:Blir viktig för Timrå i kvalserien.johan_80 skrev:Där har vi en snubbe som vet vart nätet sitter i alla fallMäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter
Hur ofta ser vi DIF komma med sådana värvningar?
Timrå lyckas år efter år...
- SirDIFalot
Både Timrå och Rögle har spetsat truppen inför kvalserien idag. De har fått betala bra dock.johan_80 skrev:du skämtar?Mäklaren skrev:Blir viktig för Timrå i kvalserien.johan_80 skrev:Där har vi en snubbe som vet vart nätet sitter i alla fallMäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter
Rögle betalar ju löjligt mycket för Pavlin alltså.
Expert.
- SirDIFalot
Vad för typ av värvningar syftar du på? i absolut sista sekund så att man ska behöva betala dom så få dagar som möjligt? Eller allmänt en bra värvning mitt under säsongen? Oavsett vilket så har vi ju lyckats med båda i år? (Även om man diskutera om de kom in spelare på rätt positioner)Mäklaren skrev: Ryktas ju om att han är klar för dem. Även någon till utländsk, meriterad spelare ska tydligen vara klar.
Petr Kalus är ju en riktigt bra spelare och Guter är en spelare med bättre målfacit än någon av våra spelare som vi landar med bara några dagar kvar innan fönstret stänger? Exakt vad är det du syftar på?
Expert.
jadu finner inga ord dåligt ledarskap skulle jag säga.. Eller dåliga kontakter plocka in sudden eller nån wtf suck sorry för alla ordval men suck igenMäklaren skrev:Ryktas ju om att han är klar för dem. Även någon till utländsk, meriterad spelare ska tydligen vara klar.johan_80 skrev:du skämtar?Mäklaren skrev:Blir viktig för Timrå i kvalserien.johan_80 skrev:Där har vi en snubbe som vet vart nätet sitter i alla fallMäklaren skrev:Vi borde ha värvat Josef Stümpel istället för Jari och Guter

Vi borde ha fått låna Berglind resten av säsongen, Brynäs har ju fixat ny back.. tråkigt att det inte går..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6160203.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6160203.ab
Om du har sett någon match i år så borde du veta att vi behöver en BACK!SirDIFalot skrev:Vad för typ av värvningar syftar du på? i absolut sista sekund så att man ska behöva betala dom så få dagar som möjligt? Eller allmänt en bra värvning mitt under säsongen? Oavsett vilket så har vi ju lyckats med båda i år? (Även om man diskutera om de kom in spelare på rätt positioner)Mäklaren skrev: Ryktas ju om att han är klar för dem. Även någon till utländsk, meriterad spelare ska tydligen vara klar.
Petr Kalus är ju en riktigt bra spelare och Guter är en spelare med bättre målfacit än någon av våra spelare som vi landar med bara några dagar kvar innan fönstret stänger? Exakt vad är det du syftar på?