Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Abris69 ?@han_abr
AIK vill köpa loss Trojas landslagsback Ziga Pavlin innan transferfönstret stänger.

För er som ville ha honom till DIF...
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det har tidigare florerat en del lösa rykten om att DIF och sportchef Charles Berglund velat plocka in en back för att även bredda försvaret - men i nuläget ser det mörkt ut.
- De spår jag hade har tyvärr gått i stöpet, men jag jobbar hela vägen in i kaklet, skriver sportchefen i ett sms till Djurgården Hockey-sidan på SvenskaFans.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Det har tidigare florerat en del lösa rykten om att DIF och sportchef Charles Berglund velat plocka in en back för att även bredda försvaret - men i nuläget ser det mörkt ut.
- De spår jag hade har tyvärr gått i stöpet, men jag jobbar hela vägen in i kaklet, skriver sportchefen i ett sms till Djurgården Hockey-sidan på SvenskaFans.
Kan inte vara lätt att hitta en, alla letar efter en duktig back, ES lagen kan betala 200-300 k i övergångssumma samt erbjuda en hög lön, svårt att tro att vi kan det. Men om det finns någon vettig därute så får vi huggs, fansen får väl samla in pengar igen haha :)
Användarvisningsbild
Challen

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Challen »

Happ, då kan man ju nästan säkert säga att det är kört med en back. Fan också.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Rix

Inlägg av Rix »

Där kom bekräftelsen:

"Challe svarar

Det var ett tag sedan Challe fick några frågor. Med tanke på att transferfönstret stänger idag tänkte jag att det kan vara av intresse att höra lite om läget.

Challe, kan vi förvänta oss att det händer något i truppen under dagen när det gäller nyförvärv? I och med att transferfönstret stänger idag.

Nej, det kan vi nog inte vänta oss. Vi fyllde på med Mattias Guter på forwards sidan och vi har i dagsläget 14 stycken vilket skall räcka säsongen ut.

Finns det önskemål om att göra någon mer förändring? Vad hindrar oss i så fall? Ekonomi eller brist på lediga spelare (eller både och)?

Vi har tittat efter en back men marknaden är väldigt begränsad och jag har kontakt med sportcheferna i Elitserien där man också är på backjakt. Jag var i går kväll och tittade på en J20 match i Gävle och hade i samband med den ett möte med Brynäs sportchef Mikael Sundlöv om Victor Berglind som tidigare spelade tre matcher med oss men han var inte så pigg på det vilket jag förstår.

Som allsvenskt lag står man inte först i kön varken ekonomiskt eller prestige mässigt även om Djurgården med drygt 6000 i snitt och en fantastisk hemmapublik lockar dem flesta.

Styrelsen och även några av våra samarbetsparterners har erbjudit mig tillskott för en backvärvning men det har helt enkelt inte funnits någon som kan tillföra vårt laget något.
"

För er som inte får säsongskortsmailet. Tråkigt att inte Brynäs ville släppa Berglind, men förståligt, dem ska spela slutspel och behöver backar om någon till skadar sig. Som sagt bra backar är det brist på.

"Det vi hade önskat oss är en powerplay back och jag hade en på gång, men Tapparaklubben ville inte släppa honom om dem inte fick tag på någon ny vilket dem inte fick. "

Jävla finnar..
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Alexander »

Rix skrev:Där kom bekräftelsen:

"Challe svarar

Det var ett tag sedan Challe fick några frågor. Med tanke på att transferfönstret stänger idag tänkte jag att det kan vara av intresse att höra lite om läget.

Challe, kan vi förvänta oss att det händer något i truppen under dagen när det gäller nyförvärv? I och med att transferfönstret stänger idag.

Nej, det kan vi nog inte vänta oss. Vi fyllde på med Mattias Guter på forwards sidan och vi har i dagsläget 14 stycken vilket skall räcka säsongen ut.

Finns det önskemål om att göra någon mer förändring? Vad hindrar oss i så fall? Ekonomi eller brist på lediga spelare (eller både och)?

Vi har tittat efter en back men marknaden är väldigt begränsad och jag har kontakt med sportcheferna i Elitserien där man också är på backjakt. Jag var i går kväll och tittade på en J20 match i Gävle och hade i samband med den ett möte med Brynäs sportchef Mikael Sundlöv om Victor Berglind som tidigare spelade tre matcher med oss men han var inte så pigg på det vilket jag förstår.

Som allsvenskt lag står man inte först i kön varken ekonomiskt eller prestige mässigt även om Djurgården med drygt 6000 i snitt och en fantastisk hemmapublik lockar dem flesta.

Styrelsen och även några av våra samarbetsparterners har erbjudit mig tillskott för en backvärvning men det har helt enkelt inte funnits någon som kan tillföra vårt laget något.
"

För er som inte får säsongskortsmailet. Tråkigt att inte Brynäs ville släppa Berglind, men förståligt, dem ska spela slutspel och behöver backar om någon till skadar sig. Som sagt bra backar är det brist på.

"Det vi hade önskat oss är en powerplay back och jag hade en på gång, men Tapparaklubben ville inte släppa honom om dem inte fick tag på någon ny vilket dem inte fick. "

Jävla finnar..
Vilken Tapparaback kan det tänkas vara?
Rix

Inlägg av Rix »

Jesse Jyrkkiö:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11369

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4124
Teemu Aalto

Någon av dem två skulle jag tro, då det rörde sig om en PP back, har ingen större koll på någon av dem, kanske någon annan vet mer?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Rix skrev:Jesse Jyrkkiö:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11369

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4124
Teemu Aalto

Någon av dem två skulle jag tro, då det rörde sig om en PP back, har ingen större koll på någon av dem, kanske någon annan vet mer?
Skulle sätta min knäskål på att det inte är Aalto som gjort en relativt bra säsong i Tappara. Den där Jesse verkar mycket troligare...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Aalto alldeles för dyr. Linköping hade inte råd med honom.

Skulle inte förvåna mig om Challes spår var just Ziga Pavlin men att allt gick i stöpet när vi insåg att de ville ha en transfersumma för honom också.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ingen som sitter på något? Jag tänker inte sluta hoppas på en back tills transferfönstret verkligen stänger... Fan, snälla.

Frasse?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Challe har haft 6 månader på sig att hitta en back utan att lyckas.

Rätt kasst om ni frågar mig.

Dessutom ifrågasätter jag kraftigt om man verkligen borde gå efter en PP-back när vi antagligen än mer behöver en defensiv ledare som kan ta tag i ett backpar och visa var skåpet skall stå.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Verkar som att det sket sig mellan Pavlin och aik, som istället tog in Nisse Bäckström.

Hugg, Challe!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Äh. Snack. Det är oftast deadline-trades/signings som gör ett stort avtryck i ett slutspel. Speciellt i NHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Äh. Snack. Det är oftast deadline-trades/signings som gör ett stort avtryck i ett slutspel. Speciellt i NHL.
Ja, det är ju en helt annan marknad. Då värvar man in en storstjärna från ett lag som inte kommer nå slutspel. Skulle trades förbjudas i NHL och bara free agent-marknaden var tillgänglig där också så skulle det ju förstås vara exakt samma sak som här.
Expert.
Låst