NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild

Re: NHL

Inlägg av #87 »

Krüger blev matchens tredjestjärna inatt, inga poäng men ett sjukt jobb i BP och i defensiven. Riktigt kul att det går bra för honom, även om han kanske inte spelar den roll jag vill se honom i. :P

Edit:

Såg att nån nämnde Douglas fight, här finns den i videoform!
Rix

Inlägg av Rix »

#87 skrev:Krüger blev matchens tredjestjärna inatt, inga poäng men ett sjukt jobb i BP och i defensiven. Riktigt kul att det går bra för honom, även om han kanske inte spelar den roll jag vill se honom i. :P

Edit:

Kul för Krüger!

Klippet är underbart! Hey hey Douglas Murray!
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

NHL

Inlägg av XantE »

#87 skrev:Krüger blev matchens tredjestjärna inatt, inga poäng men ett sjukt jobb i BP och i defensiven. Riktigt kul att det går bra för honom, även om han kanske inte spelar den roll jag vill se honom i. :P

Edit:

Haha bra tryck i den näven från Murray. Ruskig kraft han slår med. Han åker ju på en kyss själv men han vann den ganska klockrent!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Laddade ner matchen och kikade igenom den med 1,5 öga. Totalt dominant i defensiven och BP som du säger och verkar ha ett rejält förtroende hos coachen vad det gäller den biten. Som du säger så kan han ju så mycket mer, vilket han visade till viss del när Toews var skadad.
Ge det någon säsong till så han verkligen rotat sig i ligan. Då bör han ha en trygghet som gör att han kan ta nästa steg och bidra än mer offensivt.

Kollade hans stats förra säsongen och 26p på 71 matcher är inte så jäkla pjåkigt den första riktiga säsongen, särskilt inte för en spelare vars främsta uppgift inte är att göra poäng utan att spela smart över hela banan. Känns som en ung Otto, fast med en gnutta mer talang kanske.

Lustigt att en sådan forum-ikon som Mäklarn hyllar en nyttig gumma som Otto men spydde galla över Marcus när han i princip bar oss en säsong. ^^

(För att förtydliga så är Otto min absoluta favorit i dagens trupp och ligger väldigt högt bland alla gamla profiler sedan tidigt 90-tal då jag började följa DIF.)
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL

Inlägg av JohanPez »

Henkos skrev:
Laddade ner matchen och kikade igenom den med 1,5 öga. Totalt dominant i defensiven och BP som du säger och verkar ha ett rejält förtroende hos coachen vad det gäller den biten. Som du säger så kan han ju så mycket mer, vilket han visade till viss del när Toews var skadad.
Ge det någon säsong till så han verkligen rotat sig i ligan. Då bör han ha en trygghet som gör att han kan ta nästa steg och bidra än mer offensivt.

Kollade hans stats förra säsongen och 26p på 71 matcher är inte så jäkla pjåkigt den första riktiga säsongen, särskilt inte för en spelare vars främsta uppgift inte är att göra poäng utan att spela smart över hela banan. Känns som en ung Otto, fast med en gnutta mer talang kanske.

Lustigt att en sådan forum-ikon som Mäklarn hyllar en nyttig gumma som Otto men spydde galla över Marcus när han i princip bar oss en säsong. ^^

(För att förtydliga så är Otto min absoluta favorit i dagens trupp och ligger väldigt högt bland alla gamla profiler sedan tidigt 90-tal då jag började följa DIF.)
Bild
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

För de som är intresserade; hockeysverige & eliteprospects kommer att köra en NHL-variant av Coach LeMat.

http://hockeycoachen.com/nhl/ Allt drar igång om 9 dagar, förvisso är förstapriset redan bokat i mitt namn, men ni andra kan ju tävla om andrapris eller så.. :wink:
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Henkos skrev:

Jag tyckte Krüger var kass andra säsongen, helt ärligt. Säsongen innan var han makalöst bra. Nu är han okej offensivt och riktigt bra defensivt. En tredje/fjärdelineare i NHL.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Henkos

Sv: NHL

Inlägg av Henkos »

Alla tycker vi olika. Jag och många andra tyckte han var väldigt bra även andra säsongen, dock fick han ju bära laget själv då på ett annat sätt.

Anser att han redan bevisat att han är/kommer bli bättre än en gnuggare i en tredje/fjärde-line. Chicago är inget av de sämre lagen där borta heller direkt. Men vi kan ta diskussionen i slutet av säsongen igen.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6157114.ab

”Toronto och Quebec får nya NHL-klubbar”

"Enligt Paul Kelly, spelarfackets förre bas, vill ligan grunda nya lag i Toronto och Quebec."

Kan inte säga att jag är förvånad. Inte särskilt bra för svensk hockey däremot. Lär väl bli fyra lag som ska fyllas med spelare inkl farmarlagen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur ska man kunna grunda ett nytt lag i Toronto? Finns det någon i den staden som inte redan håller på just.. Toronto Maple Leafs?

Det finns ju ingen "ledig" fanbase att attrahera.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:Hur ska man kunna grunda ett nytt lag i Toronto? Finns det någon i den staden som inte redan håller på just.. Toronto Maple Leafs?

Det finns ju ingen "ledig" fanbase att attrahera.
I hockeygalna kanada lär det nog inte vara några problem att fylla arenorna. Men du har helt rätt i att den nya klubben kommer att få jobba hårt för att få ihop en egen supporterskara.

Även i Quebec så tror jag att de flesta håller på Canadiens så dem lär nog stå inför liknande problem. Lite fördel kanske dem väl ha av att Nordiques fanns en gång i tiden och att gamla supportrar är beredda att stötta den nya klubben.

Tanken på Toronto-derbyn och Quebec-derbyn är dock mycket kittlande.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Zibanejad's första NHL-mål: 3-1 Ottawa mot mot Montreal
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Och där gratulerar vi Zibanejad till hans första NHL-mål! :D
Avgå Jocke.
Staten

Inlägg av Staten »

Fan vad tråkigt att det går så tungt för Colorado nu då, hoppas de och Landeskog kan komma igång snart.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Fan vad tråkigt att det går så tungt för Colorado nu då, hoppas de och Landeskog kan komma igång snart.
Förstakedjan ifjol.

Landeskog - O'Reilly - Downie

Landeskog skadad
O'Reilly och Avs i kontraktstvist
Downie skadad resten av säsongen.

Big blow.
Expert.
Skriv svar