-daniel- skrev:@ Jock: pressen spelarna upplevde när vi låg o simmade i botten var nog större än den är nu eller framöver. Alla lag kommer ha en tuff uppgift mentalt framöver, men lagen från serien ovan har by default en större mental press på sig. Trots att vi är Mesta Mästarna och allt det där... Tror vårt lag känner att det efter förutsättningarna 20 omgångar in i serien jämfört med nu är en bonus att ändå vara med där uppe och hugga...
Tror nog inte vi kommer ha turen att betraktas som underdog även om Ssk, Leksand osv är bättre lag spelmässigt än vad vi är. DIF förväntas vinna varje match, minns när Bofors spöade oss första gången, trots att vi börjat knackigt och Bik sköt i höjden så klassades det hela som en "skräll". Tror fan att om vi går till Kvalserien och Rögle spöar oss att det hela också klassas som en "skräll". Jag både njuter av detta, samt hatar det. Hatar det dels för att jag vet att det smittar av sig på spelarna, men älskar det personligen då det är den synen jag har haft på DIF genom alla år. Spelar ingen roll att vi ligger i allsvenskan, Djurgården ska sträva efter att vara bäst i Sverige.
En sak är säker, att spela i DIF kräver ett psyke utöver det vanliga. Är orolig över att få i detta lag, framförallt bland de yngre spelarna, är i skick att spela för Djurgården i ett playoff/kvalserie. Precis som vi fick bevis på under förra säsongen!
Tidigare hade jag utan tvivel hållt med dig; det är en tung börda att spela i DIF och jag gick runt hela förra sommaren med en äcklig känsla av att vi skulle "göra en Leksand" och dominera i serien för att sen totalt kvadda spelet när det gäller som mest. Hur sjukt det än låter så tror jag den här resan vi fått under den här säsongen trots allt, OM VI LYCKAS KRÅNGLA OSS TILL KVALSERIEN, kommer vara till vår fördel.
Vi har liksom lärt oss till stor del slita oss ur mentala spökgrepp genom den prekärt urusla inledningen på serien. Naturligtvis kan jag ha tokfel och att vi står där och blir fullständigt pulveriserade i en eventuell Kvalserie enkom pga gummiarmar med nerverna utanpå, men känslan just nu är att så inte kommer ske.
Det jag tror kommer fälla oss framöver är däremot ett sjukt tungt spelschema om vi får gå igenom en förkvalserie med väldigt många "måste-matcher". Tufft att spela så jävla länge med kniven mot strupen, både mentalt men kanske tungt för våra gamla skadebenägna gubbar...
-daniel- skrev:Tufft att spela så jävla länge med kniven mot strupen, både mentalt men kanske tungt för våra gamla skadebenägna gubbar...
Ja, det är alltså 16 matcher på 31 dagar om man går via förkval till Kvalserien, dvs knappt 1 match varannan dag. Förkvalet är ju bara det 6 matcher på 8 dagar och så drar kvalserien igång dagen efter sista omgången...
Isabo skrev:Måste tyvärr banga Scan-rinken, hade planerat att åka dit. Är halvkrasslig och lägger all min energi på att inte bli hemma från jobbet och att vara i form till matchen på fredag. Får följa så gott det går via radiosporten (beställer inte hem en gång till efter KHK senast, det var de sämst investerade pengarna någonsin för min del). Har inte Viasat Sport.
Fast Hockeyallsvenskan Plays sändningar från Scaniarinken är något helt annat. Repriser, kommentator, bra bildkvalitet.
Den sänds ju på Viasat Hockey. De har bra sändningar!
Och den har jag ju inte som sagt...
Men man kanske ska satsa på Hockeyallsvenskan Play ändå. Förra gången jag såg match över nätet på S24 var det trots allt inte bara sändningen som hade mer att önska utan jag blev störd hela tiden av alla möjliga personer ( i samma ögonblick som jag betalat för matchen så började det) och så var ju matchen så jävla värdelös att man trodde man dött och hamnat i helvetet.
Den dator jag skulle se matchen på hade idiotiskt nog råkat ut för nåt allvarligt programvarufel och gick inte att få igång. Blev tyvärr Radiosporten som hade kommentatorer på plats på sex av sju möjliga arenor. Gissa vilken de INTE var på...
pulverapa skrev:Är fortfarande förbannad på sättet vi slänger bort matchen i tredje perioden. De första 7 minuterna var det sämsta jag har sett i år.
Ja det var en fruktansvärt urusel inledning på perioden. Det var som att vi gick och trodde vi skulle punktera matchen på den dryga minuten PP vi inledde med...
Håller med om 3e perioden. Zabel har ju varit rätt bra med sina time-outs, och det hade nog varit bra med en TO direkt i början av perioden när SSK gick ut och körde över oss.
Tycker Chet borde tagit deras tredje mål men hela laget vek sig där så inget man kan lasta honom för speciellt.