Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Och varför stoppade de inte honom då? Rädda?

Han gillar ju när folk kliver på. Då öppnas ytor för geniala passningar.
Alla skickliga spelare ser ut att "få" onödigt mycket tid med pucken.
Fast det är väl rätt vanligt att spelare har lite för stor respekt för "stjärnor" (som ju faktiskt Nylander kan klassificeras som) och liksom får de att se snäppet bättre ut än vad fallet faktiskt är? Tyckte mig se bitar av det igår. Man vågar inte gå på för man är rädd för att bli bortgjord...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Staten skrev:Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.
Håller med, men Holm var inte bara bra igår - tyckte han var mer än så. Verkar gilla matcherna med mycket fart, som SSK fajterna alltid (dvs den här säsongen) är. Han var riktigt grym igår.
Överlägset den backen jag litar mest på i alla situationer. Skulle inte velat haft en kamera på mig så fort Timmy Pettersson var på isen. Jag blir fan spyfärdigt nervös då.
Fast jag tycker faktiskt att Timmy spelat upp sig en aning under en period här igen... hoppas formkurvan pekar uppåt. Han är dock långtifrån på den nivån man vill se honom på.

Men Holm är riktigt jäkla bra faktiskt. Hoppas Challe börjat se över kontraktsförlängningar...
Det ska bli intressant att se hur Challe löser det. En spelare som Holm ska förmodligen dubbla sin lön om han ligger på 20.000 kr nu. Eller i alla fall gå upp 50% minst. Samtidigt som vår budget kommer att minska. Vart kommer vi få skära ner? Vilka kommer få offras?

Allt förutsatt att vi spelar i allsvenskan nästa år.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Staten skrev:Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.
Håller med, men Holm var inte bara bra igår - tyckte han var mer än så. Verkar gilla matcherna med mycket fart, som SSK fajterna alltid (dvs den här säsongen) är. Han var riktigt grym igår.
Överlägset den backen jag litar mest på i alla situationer. Skulle inte velat haft en kamera på mig så fort Timmy Pettersson var på isen. Jag blir fan spyfärdigt nervös då.
Fast jag tycker faktiskt att Timmy spelat upp sig en aning under en period här igen... hoppas formkurvan pekar uppåt. Han är dock långtifrån på den nivån man vill se honom på.

Men Holm är riktigt jäkla bra faktiskt. Hoppas Challe börjat se över kontraktsförlängningar...
Det ska bli intressant att se hur Challe löser det. En spelare som Holm ska förmodligen dubbla sin lön om han ligger på 20.000 kr nu. Eller i alla fall gå upp 50% minst. Samtidigt som vår budget kommer att minska. Vart kommer vi få skära ner? Vilka kommer få offras?

Någon av Timmy, Granath eller Lidstöm skulle jag gissa på då ingen av herrarna har överpresterat i år
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Ja, men gör man sig av med backar som har betydligt dyrare kontrakt så bör det fungera. Nu kommer jag faktiskt på rak arm inte ihåg vilka som sitter på kontrakt nästa år av våra backar...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vad ser tränarna i Bohman? Linus Arnesson är ju fantastiskt mycket bättre?

Det ser inte ens ut som att Bohman jobbar hårt där ute på isen. Han ser mest ut att åka omkring och gömma sig och har väldiga problem i det fysiska spelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SSK kändes faktiskt som lite bättre igår, vilket bara är att erkänna.

Avgörande enligt mig var i alla fall att deras defensiven i egen zon kändes stabilare jämfört med vår.

Lägg till detta Nylander och vågskålen tippade över till dem.

Dock kan matchen igår varit den bästa jag sett i Allsvenskan så här långt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Vad ser tränarna i Bohman? Linus Arnesson är ju fantastiskt mycket bättre?

Det ser inte ens ut som att Bohman jobbar hårt där ute på isen. Han ser mest ut att åka omkring och gömma sig och har väldiga problem i det fysiska spelet.
Jag håller nog med. Jag ville ha upp Bohman för att i alla fall ha EN back som kan spela PP. Vilket han kan. Men får han inte ens spela där utan 2-3 andra backar går före så är det ju ingen mening att ha honom uppe alls. Igår spelade ju dock både Arnesson och Bohman. Så det är Bohman eller Lennhammer som gäller.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Vad ser tränarna i Bohman? Linus Arnesson är ju fantastiskt mycket bättre?

Jag håller nog med. Jag ville ha upp Bohman för att i alla fall ha EN back som kan spela PP. Vilket han kan. Men får han inte ens spela där utan 2-3 andra backar går före så är det ju ingen mening att ha honom uppe alls. Igår spelade ju dock både Arnesson och Bohman. Så det är Bohman eller Lennhammer som gäller.
Jag vet att han, på lägre nivå, är bra i powerplay. Men de gånger han har fått chansen i den spelformen med a-laget så har han inte tagit för sig ett skvatt.

Sedan kan väl inte ens du tycka att Lennhammer är bättre än Arnesson :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag vet att han, på lägre nivå, är bra i powerplay. Men de gånger han har fått chansen i den spelformen med a-laget så har han inte tagit för sig ett skvatt.

Nej, det har jag inte sagt heller.

Men Arnesson spelade ju igår. Lennhammer var petad. Så Bohman gick ju aldrig före Arnesson på något sätt. Så valet står mellan Bohman och Lennhammer. Pest eller kolera om man frågar dig.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Nej, det har jag inte sagt heller.

Men Arnesson spelade ju igår. Lennhammer var petad. Så Bohman gick ju aldrig före Arnesson på något sätt. Så valet står mellan Bohman och Lennhammer. Pest eller kolera om man frågar dig.
Spelade Arnesson igår? Det kan jag inte dra mig till minnes.

Så här spelade backarna:
Pettersson-Granath
Gustafsson-Bohman
Lidström-Holm

Arnesson var petad igår.

Tror du glömmer bort att alla backar var ombytta igår.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tyckte jag såg honom därute ett par gånger i alla fall. Minst lika många gånger som Bohman. Men kan förstås ha fel.

För övrigt har Bohman bara varit inne på två baklängesmål i år. Arnesson har faktiskt hunnit med tio stycken. Rätt många sett till att han inte spelat så mycket.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Arnesson spelade inte igår, men Bohman fick väl rätt mycket istid? Tyckte han var bättre än tidigare igår faktiskt, men han är ju lite småskakig i defensiven.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Arnesson spelade inte igår, men Bohman fick väl rätt mycket istid? Tyckte han var bättre än tidigare igår faktiskt, men han är ju lite småskakig i defensiven.
Såg precis After Ice på Sportbladet där de diskuterade Tollefsen. Fatta att ha en chef som som honom i försvaret... krydda det med en Sanny Lindström. (Även fast han är skadad nu)

Då jävlar är det stängt. Fan vad jag önskar vi kunde hitta en eller två sådana backar. Printz var ju aldrig på den nivån. Även om han förmodligen skulle kunna bli det på allsvensk nivå. Hoppas jag.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Arnesson spelade inte igår, men Bohman fick väl rätt mycket istid? Tyckte han var bättre än tidigare igår faktiskt, men han är ju lite småskakig i defensiven.
Såg precis After Ice på Sportbladet där de diskuterade Tollefsen. Fatta att ha en chef som som honom i försvaret... krydda det med en Sanny Lindström. (Även fast han är skadad nu)

Då jävlar är det stängt. Fan vad jag önskar vi kunde hitta en eller två sådana backar. Printz var ju aldrig på den nivån. Även om han förmodligen skulle kunna bli det på allsvensk nivå. Hoppas jag.
Ja en Generalissimo som Sanny Lindström har vi inte haft sedan Ragnarssons dagar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Och varför stoppade de inte honom då? Rädda?

Han gillar ju när folk kliver på. Då öppnas ytor för geniala passningar.
Alla skickliga spelare ser ut att "få" onödigt mycket tid med pucken.
Fast det är väl rätt vanligt att spelare har lite för stor respekt för "stjärnor" (som ju faktiskt Nylander kan klassificeras som) och liksom får de att se snäppet bättre ut än vad fallet faktiskt är? Tyckte mig se bitar av det igår. Man vågar inte gå på för man är rädd för att bli bortgjord...
Jag fortsätter envist hävda att det är Nyllets skicklighet som får det att se ut som det gör.
Motståndarna är smarta nog att inse att så länge de låter honom ha pucken på utsidan ("boxar ut honom") så är det lugnast och bäst.
Att attackera innebär ofta bara nackdelar. Man blir bortgjord eller han finner en fri medspelare.
Det krävs kloka spelare för att kunna störa honom. Otto är ett konkret exempel på en kille som Nyllet inte så gärna väljer att utmana.

Fast ärligt, jag vet inte riktigt vad det är du opponerar dig mot. Är vi kanske inne på samma spår?

Skönt att Zabel är inne på min linje i allafall. Alltid något. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar