Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Vi är inte sämre, men vi spelar sämre när det gäller...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:
Vi är fan inte sämre än någon av dom lagen du nämnde. Kommer vi bara till kvalserien kan allt hända
Mmh, The Noble Art Of Denial
Dom kan slå oss och vi kan slå dom. Är väl rätt 50/50 i min mening. Tabellen ljuger ju faktiskt i vårt fall. Det laget som spelade första 21 omgångarna finns inte längre. Vi ÄR ett annat lag under Zabel, det kan ingen förneka.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:
Vi är fan inte sämre än någon av dom lagen du nämnde. Kommer vi bara till kvalserien kan allt hända
Jaja vi förlorade på straffar idag och ja Södertäljes straffar var två klassavslut men jag hävdar fortfarande att det är små marginaler. Tar man inbördes mellan Tälje och oss så är det en liten fördel för oss och man får komma ihåg att vi ändå gjort en stark andra halva av säsongen vilket talar för oss
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:
Dom kan slå oss och vi kan slå dom. Är väl rätt 50/50 i min mening. Tabellen ljuger ju faktiskt i vårt fall. Det laget som spelade första 21 omgångarna finns inte längre. Vi ÄR ett annat lag under Zabel, det kan ingen förneka.
Håller fullständigt med dig dom där idiottavlorna som vi bjöd på i var och varannan match i inledningen har drastiskt minskat och det tillskriver jag Zabels tydligare ledarstil jämfört med Challes
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:
Dom kan slå oss och vi kan slå dom. Är väl rätt 50/50 i min mening. Tabellen ljuger ju faktiskt i vårt fall.
Det laget som spelade första 21 omgångarna finns inte längre. Vi ÄR ett annat lag under Zabel, det kan ingen förneka.
Åh jo, i små korta perioder i var & varannan match, när vi hamnar under press så slutar vi spela & ger bort initiativet (Som i inledningen av 3:e idag).
Skillnaden är så klar att vi ofta orkar komma tilllbaka numera.

I en eventuell kvalserie är vi under press från minut ett

Menar givetvis inte att vi ska lägga oss ner & dö redan nu.
MEn kraften som gått åt till att hämta ikapp det hopplösa tabelläget kommer högst sannolikt straffa oss till sist
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:
Jepe skrev:Nylander är sjukt skicklig men man behöver ju inte ge honom det spelutrymme han ändå fick. Gubben kunde ju stå helt still utan att nån gick på honom!

Vi torskar matchen på de första 10 i tredje perioden. Vi var riktigt riktigt tama där, var ju knappt nån som vågade hålla pucken.
Vrålade efter timeout minuterna efter vårt pp inledningsvis i 3e perren. Fan, det blev ju en too many players-2a istället och sen ramlade 2-2 och 3-2 in som på ett kebab-papper.

Hade Zabel tagit timeout direkt när vi tappade allt hade vi klarat ut det. Det är min fasta övertygelse!
Det var du inte ensam om, såg ut som yra höns. Var helt säker på att Zabel skulle ta den där.
2014-04-07, vad hände?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:
Dom kan slå oss och vi kan slå dom. Är väl rätt 50/50 i min mening. Tabellen ljuger ju faktiskt i vårt fall.
Det laget som spelade första 21 omgångarna finns inte längre. Vi ÄR ett annat lag under Zabel, det kan ingen förneka.
Åh jo, i små korta perioder i var & varannan match, när vi hamnar under press så slutar vi spela & ger bort initiativet (Som i inledningen av 3:e idag).
Skillnaden är så klar att vi ofta orkar komma tilllbaka numera.

I en eventuell kvalserie är vi under press från minut ett

Menar givetvis inte att vi ska lägga oss ner & dö redan nu.
MEn kraften som gått åt till att hämta ikapp det hopplösa tabelläget kommer högst sannolikt straffa oss till sist
FYI information i en eventuell kvalserie är alla lag under press
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det enda feta minuset går till parkeringen utanför Axa. Önskar den som planerade denna allt ont i världen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Det enda feta minuset går till parkeringen utanför Axa. Önskar den som planerade denna allt ont i världen.
Avdelning: vad var det jag sa? :lol:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:
Kentta skrev:Det enda feta minuset går till parkeringen utanför Axa. Önskar den som planerade denna allt ont i världen.
Haha, jaa, lite synd att matchen inte avgjordes lite tidigare så man kunde smita undan innan alla köer började. Tog nog fan en halvtimma att bara komma ut från parkeringen!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:
-daniel- skrev:
Haha, jaa, lite synd att matchen inte avgjordes lite tidigare så man kunde smita undan innan alla köer började. Tog nog fan en halvtimma att bara komma ut från parkeringen!
Har aldrig under alla år jag åkt dit lyckats komma undan den där förbannade stoppkön hem...minst 30 minuter, varenda jävla gång.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

minalman skrev:
XantE skrev:Dem var bättre i första vi var bättre i andra. Jämn tredje period men blir så förbannad att dem e så jävla passiva på Nyllets mål. Hur fan kan man låta honom glida in sådär?
Jag skiter om du skriver "dem" när det heter "de". Men när "dem" är ssk i första meningen, men "dem" är DIF i nästa mening blir jag skogstokig.
:-)
Haha! Sorry ska se till att det blir rätt nästa gång! ;)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Ssk var ju bättre idag totalt sett. Känns inte direkt bra inför kvalet.

Varför tar vi in spelare som Janos och Guter? Varför?!? Vaaaaaaaaaaaaaaaarför?!?!

Går vi upp på ssks bekostnad i år så är det enbart för att det ligger en förbannelse över hela södertälje-regionen. Så det är det man får hoppas på, alternativt att Chet taggar till sig till tidigare okända höjder.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rix

Inlägg av Rix »

Straffar är ju som det är, Otto lägger en bra straff och självklart kan Guter göra mål. Men när SSK gjorde mål på sin första tycker jag vi skulle sätta in Åberg på straff. Han var het idag och kanske hade gjort mål.

Nu är det ju bara spekulationer i en match där rent lotteri avgör, synd då vi hade ledningen.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SSK var inte bättre idag!
Skriv svar