Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Det gäller väl att inte gräma sig för mycket över strafförlusten. Det är ju inte så att en poäng hade gjort någon ENORM skillnad. Hade uppskattats men inget som är fullständigt avgörande för oss redan idag.

30 poäng kvar att spela om.
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

En förhandstitt hur ett förkval kommer se ut. DIF sämst under press! Med all respekt mot er optimister härinne, önskar att jag kunde ha er verklighetsflykt men dessvärre icke. Djurgården har inget i en kvalserie att göra! Södertälje, Leksand och BIK har det. En kyla i allting, och en växel DIF inte har, och som vi inte sett röken av på hela säsongen om ni tänker efter. När DIF lirar bra(som vi ser det) då går ssk på tomgång. När de väl sparkar igång så hänger vi inte med. När Nylander och Fleury kommer in på isen skiter våra lamm till backar bokstavligt i byxorna. Precis som när Forsberg lirade i Modo. Står och tittar med autografblocket och vänder upp arslet på order. Äcklar mig!

Åberg, Wennberg och Otto gör en riktigt bra match uppenbarligen. Tycker även Granath, Lidström och Holm på backen visar en inställning övriga backar har liggandes i bussen. Men faktum är att det här laget inte kommer åstadkomma någonting när det börjar hetta till. Det får vi besked på här!

Vår insats i förkvalet står och faller med Linkan. Kommer han kanske vi åtminstone kan få se skymten av en kvalserie. Där vi sedan naturligtvis får betraktas som åskådare, då vi helt enkelt är ett mycket sämre lag än BIK, Leksand, Södertälje, Timrå och Rögle. Men utan Linkan, ser jag denna säsong som lagt till handlingarna. Som väntat blir det att ställa in sig på en 10-års period i denna skitserie där vi får möta kleti och pleti ute i urskogarna, men det är där vi förtjänar att ligga.

Förövrigt vill jag avsluta med att hylla tattarnas straffläggare. Herre Jesus, kanske kan lära Guter någonting. Som hockeyälskare är det orgasm!
Senast redigerad av Manijock den 2013-01-29 21:47:51, redigerad totalt 2 gång.
Degear

Inlägg av Degear »

minalman skrev:Idag var det ssk som hade studsarna med sig mest. Det var inte orättvist, men hade vi varit bättre fokuserade i början av tredje hade det kanske sett bättre ut när slutsignalen gick.
Kanske vi skulle bett ssk lira med fem man från början av tredje, för vi saggade ner vårt tempo från den fantastiska andra perioden i det PP:t i början av tredje. Tog halva perioden innan vi hittade tillbaka.

Delar man ut tio poäng per period bör det vara:
1:a 6-4
2:a 2-8
3:2 6-4
Totalt 14-16 alltså.
Förlängningen 4-6
Straffar skulle aldrig ha behövts, där var det 9-1.
Bra måttstock där!
Magnutz

Sv: Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av Magnutz »

Sluta grina för helvete. Vi lirar fan EShockey i två perioder och ni gråter för att vi åker på nit efter straffar. Pinsamt.

Det enda jag är nedstämd över ikväll är ärke-aset som besitter Strömberg i viasatkommentatorstudion. Vilket satans nöt den typen är. Är förbannad på sopan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:Sluta grina för helvete. Vi lirar fan EShockey i två perioder och ni gråter för att vi åker på nit efter straffar. Pinsamt.

Det enda jag är nedstämd över ikväll är ärke-aset som besitter Strömberg i viasatkommentatorstudion. Vilket satans nöt den typen är. Är förbannad på sopan.
En straffvinst och EN poängs skillnad och tongångarna hade varit enormt annorlunda. En strafförlust är inte som att förlora efter 60 min. Även om det känns så precis efter.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av minalman »

Vi kan ligga en pinne bakom karlskoga efter nästa två matcher om vi spelar som i kväll och karlskoga inte hittar tillbaka till formen. Och vi har kvar att möta dem. Jag tror på en direktplats!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Allt jag ville se var en riktig propp på gubbjäveln Nylander, för mycket respekt.. Sjuuuuukkkkkttttttt
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi har fortfarande alla möjligheter i världen att ta tredjeplatsen. Sluta deppa för fan!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt ett stort jävla tack till Troja Ljungby.

Tack också till Oskarshamn och Karlskrona som hjälpte till att göra playoff-platsen lite mer säker.

Almtuna knep ändå en poäng av BIK, tack Ludde Blomstrand...
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

elklingo skrev:Allt jag ville se var en riktig propp på gubbjäveln Nylander, för mycket respekt.. Sjuuuuukkkkkttttttt
Nog för att gubben har magiska handleder, men för helvete tycker inte att han verkade allt för svårfångad. Våra spelare gjorde inte ett försök att stoppa honom överhuvudtaget utan han fick åka runt och cirkulera som en jävla allemansåkare. Pinsamt att se!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

elklingo skrev:Allt jag ville se var en riktig propp på gubbjäveln Nylander, för mycket respekt.. Sjuuuuukkkkkttttttt
Han är svårare att proppa än den där 92:an som du har till vänster... :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Manijock skrev:En förhandstitt hur ett förkval kommer se ut. DIF sämst under press! Med all respekt mot er optimister härinne, önskar att jag kunde ha er verklighetsflykt men dessvärre icke. Djurgården har inget i en kvalserie att göra! Södertälje, Leksand och BIK har det. En kyla i allting, och en växel DIF inte har, och som vi inte sett röken av på hela säsongen om ni tänker efter. När DIF lirar bra(som vi ser det) då går ssk på tomgång. När de väl sparkar igång så hänger vi inte med. När Nylander och Fleury kommer in på isen skiter våra lamm till backar bokstavligt i byxorna. Precis som när Forsberg lirade i Modo. Står och tittar med autografblocket och vänder upp arslet på order. Äcklar mig!

Åberg, Wennberg och Otto gör en riktigt bra match uppenbarligen. Tycker även Granath, Lidström och Holm på backen visar en inställning övriga backar har liggandes i bussen. Men faktum är att det här laget inte kommer åstadkomma någonting när det börjar hetta till. Det får vi besked på här!

Vår insats i förkvalet står och faller med Linkan. Kommer han kanske vi åtminstone kan få se skymten av en kvalserie. Där vi sedan naturligtvis får betraktas som åskådare, då vi helt enkelt är ett mycket sämre lag än BIK, Leksand, Södertälje, Timrå och Rögle. Men utan Linkan, ser jag denna säsong som lagt till handlingarna. Som väntat blir det att ställa in sig på en 10-års period i denna skitserie där vi får möta kleti och pleti ute i urskogarna, men det är där vi förtjänar att ligga.

Förövrigt vill jag avsluta med att hylla tattarnas straffläggare. Herre Jesus, kanske kan lära Guter någonting. Som hockeyälskare är det orgasm!
Skitsnack, du älskar att vara pessimist.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Vi har fortfarande alla möjligheter i världen att ta tredjeplatsen. Sluta deppa för fan!
Med kommande spelschema kommer vi åka på en och annan nit. Det är bara acceptera. Sista tre omgångarna ska vi gå rent dock. Annat är oacceptabelt.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:För övrigt ett stort jävla tack till Troja Ljungby.

Tack också till Oskarshamn och Karlskrona som hjälpte till att göra playoff-platsen lite mer säker.

Almtuna knep ändå en poäng av BIK, tack Ludde Blomstrand...
MEN Karlskoga utökade även ett försprång som från början såg snudd på ointagligt ut? Nej, vi måste nog bli realister. Tåget gick nu och DIF är kvar på perrongen. Bara hoppas vi hoppar på nästa, det vill säga fjärdeplatsen.

Ett stort tack som du säger till Troja. De är de stora hjältarna idag!
Senast redigerad av Manijock den 2013-01-29 21:55:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bra bortamatch totalt sett. Surt med bara 1 pinne men tror vi får vara nöjda trots allt... Loppet är ju inte kört ännu, känns som BIK trots allt famlar lite sådär smått efter formen.

Som en klok skribent skrev; det var liksom inte här vi sabbade säsongen.
Skriv svar