Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stentuff
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Igår vart det sittplats för min del (Morfar är på besök), och jag tyckte att stundtals gjorde klacken bra ifrån sig. Det är jävligt kul när man skojar till det som med killen från Troja, man får lite äkthetskänsla av det hela, att det inte blir så "plastigt".

Sen vill jag faktiskt hålla med om att XXXX XXXX Järnkaminer körs lite för ofta, men samtidigt känns det jävligt rätt att hylla spelare som gör bra ifrån sig.

Jävligt kul med lite "originella" ramsor, som igår mot Troja. Men repertoaren måste definitivt utökas. Att sjunga "Full fart framåt" och "Djurgår'n tills jag dör" i oändlighet är både tråkigt och jäävligt tjatigt. Ibland känns det verkligen som att folk inte ens försöker sjunga med i ramsor som har mer än en textrad.
Rix

Inlägg av Rix »

Stentuff skrev:Igår vart det sittplats för min del (Morfar är på besök), och jag tyckte att stundtals gjorde klacken bra ifrån sig. Det är jävligt kul när man skojar till det som med killen från Troja, man får lite äkthetskänsla av det hela, att det inte blir så "plastigt".

Sen vill jag faktiskt hålla med om att XXXX XXXX Järnkaminer körs lite för ofta, men samtidigt känns det jävligt rätt att hylla spelare som gör bra ifrån sig.

Jävligt kul med lite "originella" ramsor, som igår mot Troja. Men repertoaren måste definitivt utökas. Att sjunga "Full fart framåt" och "Djurgår'n tills jag dör" i oändlighet är både tråkigt och jäävligt tjatigt. Ibland känns det verkligen som att folk inte ens försöker sjunga med i ramsor som har mer än en textrad.
Helt klar en godkänd klackinsats igår. Kan vara mycket bättre men har också varit värre under säsongen.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag tycker det är viktigare ATT vi sjunger (och att inte vissa sitter ner knäpptysta) i klacken än precis VAD vi sjunger. Självklart ska det vara lite variation, men jag stör mig oftast mest på när folk sjunger och blir hyssjade.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Isabo skrev:Jag tycker det är viktigare ATT vi sjunger (och att inte vissa sitter ner knäpptysta) i klacken än precis VAD vi sjunger. Självklart ska det vara lite variation, men jag stör mig oftast mest på när folk sjunger och blir hyssjade.
Har du seriöst sett det? Det har inte hänt mig än, i alla fall.

Nåväl, Det var trist att höra.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Tycker det händer rätt ofta (nu har jag inte stått i klacken i hockey så ofta, det har däremot varit en del i fotbollen.I torsdags stod jag i klacken). Oftast är det någon som tycker det sjungs "fel" ramsa eller något liknande. Om det är lite drag så tycker jag att det är bättre att det sjungs än att det ska tystas ner för att någon vill ha en annan ramsa...
Jag förstår att det hyssjas om någon börjar med typ rena fotbollsramsor i hockeyklacken men då hinns de oftast inte dras igång, det är när det blivit lite drag och någon ska hyssja som det blir lite underligt.

För sen kan man ju ge sig fan på att det klagas på att "klacken inte sjöng nåt vidare."
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Isabo skrev:Tycker det händer rätt ofta (nu har jag inte stått i klacken i hockey så ofta, det har däremot varit en del i fotbollen.I torsdags stod jag i klacken). Oftast är det någon som tycker det sjungs "fel" ramsa eller något liknande. Om det är lite drag så tycker jag att det är bättre att det sjungs än att det ska tystas ner för att någon vill ha en annan ramsa...
Jag förstår att det hyssjas om någon börjar med typ rena fotbollsramsor i hockeyklacken men då hinns de oftast inte dras igång, det är när det blivit lite drag och någon ska hyssja som det blir lite underligt.

För sen kan man ju ge sig fan på att det klagas på att "klacken inte sjöng nåt vidare."
Jo, jag förstår din poäng. Dock vill jag tillägga att vissa ramsor helt enkelt inte hör hemma på en match mot tingsryd/troja/karlskoga/bönder, t.ex. "Den som inte hoppar", enligt mig i alla fall.
Sen skulle jag inte heller hyssja någon för att de sjunger på en ramsa jag inte tycker om, jag skulle helt enkelt inte sjunga med.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Stentuff skrev:
Isabo skrev:Tycker det händer rätt ofta (nu har jag inte stått i klacken i hockey så ofta, det har däremot varit en del i fotbollen.I torsdags stod jag i klacken). Oftast är det någon som tycker det sjungs "fel" ramsa eller något liknande. Om det är lite drag så tycker jag att det är bättre att det sjungs än att det ska tystas ner för att någon vill ha en annan ramsa...

Jo, jag förstår din poäng. Dock vill jag tillägga att vissa ramsor helt enkelt inte hör hemma på en match mot tingsryd/troja/karlskoga/bönder, t.ex. "Den som inte hoppar", enligt mig i alla fall.
Sen skulle jag inte heller hyssja någon för att de sjunger på en ramsa jag inte tycker om, jag skulle helt enkelt inte sjunga med.

Hatar verkligen "den som inte hoppar". Den är lika passé som själva originallåten. Men man hoppar ju lik för bannat med för att jag trots allt är där för att bidra med stämning och det räcker med de få som står eller sitter tysta på klackläktaren.
Överhuvudtaget tycker jag det är lite meningslöst att sjunga om (att man hatar) gnaget när man möter Tröja Lugnby eller BIK Bobsleighs... De har ju noll med gnaget att göra liksom.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Klacken gjorde en bra insats mot Troja. Bättre än på länge, framförallt i förhållande till antalet.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Ja det var fler åskådare mot Tingsryd och Asplöven, och då lät det inte mycket. Däremot var klacken betydligt mindre mot framför allt Asplöven, jag satt på A10 och därifrån såg det ut som om klacken var rädd för rinken eller nåt, för alla stod så långt upp som möjligt och halva läktaren var tom...

Så, klart godkänt senast.
Köpte precis biljett i klacken mot Mora på fredag. Så nu har jag till alla som är kvar hemma i grundserien. Kämpa Djurgården!
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Isabo skrev:Ja det var fler åskådare mot Tingsryd och Asplöven, och då lät det inte mycket. Däremot var klacken betydligt mindre mot framför allt Asplöven, jag satt på A10 och därifrån såg det ut som om klacken var rädd för rinken eller nåt, för alla stod så långt upp som möjligt och halva läktaren var tom...

Så, klart godkänt senast.
Köpte precis biljett i klacken mot Mora på fredag. Så nu har jag till alla som är kvar hemma i grundserien. Kämpa Djurgården!
Inget säsongskort? :wink:
Skämt åsido, Vi ses där!
Isabo

Inlägg av Isabo »

nej jag har inget säsongskort, hade inte råd med det då när det var aktuellt utan det har blivit att köpa lösbiljetter. köpte spurtkortet också. Missar dock sista hemma.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Isabo skrev:nej jag har inget säsongskort, hade inte råd med det då när det var aktuellt utan det har blivit att köpa lösbiljetter. köpte spurtkortet också. Missar dock sista hemma.
Kanonlösning! Alla till hovet :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:
#87 skrev: Ja, hylla våra egna spelare är verkligen ett övertramp. Hur vågar man?! Låt oss istället uttrycka vårt hat mot gnaget, lite extra när vi möter Örebro!!!
Bra sagt! Instämmer i din ironi.
Jag också. Det är ett jävla tjat om aik alltså.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jag kan hålla med om att vissa ramsor är uttjatade. Men inte att jag inte får sjunga om mitt hat för gnaget mot troja.
Mitt hat för gnaget är lika stort som min kärlek för DIF.
Är det rimligt - Nej. Är det hälsosamt? Antagligen inte.
Men jag sticker det inte under stolen, jag hatar gnaget och jag tänker sjunga om det.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

är precis på samma nivå som Heaty. Mitt hat för gnaget är enormt. Men då jag inte är på klack eller aktiv sittplats(förutom någon gång) så sjunger jag inte ut mitt hat så mycket. Däremot har jag kommit på mig själv gåendes i stan och känna mig illamåendes, behöva spotta lite och svära för mig själv om hur vidriga aik är 30 min efter jag passerat en tattare med aik tröja. Vilket är helt sjukt när jag tänker på det i efterhands men det går inte att göra något åt. Sådan är jag, jag hatar verkligen aik. fyfan vilken vidrig klubb det är
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skriv svar