Välkommen Mattias Guter!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Mattias Guter!

Inlägg av DIF_Soldier »

Om det är så att vi inte har betalat något för Guter ser jag inte varför detta inte skulle vara positivt.
Jag antar att det är tänkt att han ska lyfta PP. Det är bra. Det behövs.

Är det emellertid så att vi har betalat och att vi går miste om en back på grund av detta är det dock en riktig snedprioritering. Magkänslan är dock inte lika illa som när Carlsson på taket och Almtorp presenterades. Jag väljer att vara neutral tills vidare.

Välkommen!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fast vi betalar ju naturligtvis en lön, som nog är i paritet med andra kontrakt i serien. Gissningsvis runt 50k / månad?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jo, men övergångssumman slapp vi ju. Som sagt är detta bra om det är så att det fortfarande finns pengar till en back. Annars inte.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Jo, men övergångssumman slapp vi ju. Som sagt är detta bra om det är så att det fortfarande finns pengar till en back. Annars inte.
Tror det stora problemet är att det inte finns någon vettig back på marknaden... och det börjar bli ruggigt ont om tid.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Äh, ge honom en chans.

Fråga sedan om Ziga Pavlin från Troja.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Nej, det här känns inte bra. Inte alls.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Välkommen "frälsaren"! :wink: Nej men välkommen hit, hoppas du gör bra ifrån dig :)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Alright skall försöka uttrycka mina synpunkter lite klarare.

Guter är i sina prestationer ojämn. Har för mig att en stor del av hans mål kom ibörjan på serien och att han därefter varit väldigt anonym.

Det jag undrar över är vad han bidrar med när målskyttet inte fungerar?

Det gnälls rätt ofta på en spelare som Tim t ex för en del anser att han gör för lite poäng och då glöms det bort att samma spelare åka 100% i varje byte samt har en väldigt fin förmåga att plocka med sig pucken in i zon med fart. Tim torde alltså vara väldigt jobbig för motståndare att möta.

Vad bidrar en spelare som Guter om man bortser från eventuella mål?

Jag är helt enkelt rädd för att spelaren är lite "för endimensionell" och att han måste göra mål för att verkligen bidra. Skulle hans målskytte fungera vore detta givetvis kalas, men är det värt pengarna att chansa?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Alright skall försöka uttrycka mina synpunkter lite klarare.

Guter är i sina prestationer ojämn. Har för mig att en stor del av hans mål kom ibörjan på serien och att han därefter varit väldigt anonym.

Det gnälls rätt ofta på en spelare som Tim t ex för en del anser att han gör för lite poäng och då glöms det bort att samma spelare åka 100% i varje byte samt har en väldigt fin förmåga att plocka med sig pucken in i zon med fart. Tim torde alltså vara väldigt jobbig för motståndare att möta.

Jag är helt enkelt rädd för att spelaren är lite "för endimensionell" och att han måste göra mål för att verkligen bidra. Skulle hans målskytte fungera vore detta givetvis kalas, men är det värt pengarna att chansa?
Jag tycker vi gnällde hela första halvan av året på att vi saknade en renodlad målskytt och nu verkar vi ha landat en. Så det är inte mig emot. Sen har jag nog för dålig koll på Guter för att säga exakt vad i hans spel han kommer bidra med när målen inte görs. Men.. han bör blir en av de bästa målskyttarna i vårt lag. Lyckas han med det så behöver han inte bidra med särskilt mycket annat.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Alright skall försöka uttrycka mina synpunkter lite klarare.

Jag tycker vi gnällde hela första halvan av året på att vi saknade en renodlad målskytt och nu verkar vi ha landat en. Så det är inte mig emot. Sen har jag nog för dålig koll på Guter för att säga exakt vad i hans spel han kommer bidra med när målen inte görs. Men.. han bör blir en av de bästa målskyttarna i vårt lag. Lyckas han med det så behöver han inte bidra med särskilt mycket annat.
Ett målskytt i "rätt" ålder dessutom.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Luktar Mattias Carlsson lång väg. Motbevisa mig gärna, Guter.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Skillnaden är väl att Guter har ett stabilt målsnitt 4-5 säsonger i rad medan Mattias Carlsson hade fyra raka säsonger under 10 mål och en med 17 när han värvades. Guter känns som en mycket bättre värvning sett till vilken nivå vi spelar på nu.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

B.I.B.A skrev:Skillnaden är väl att Guter har ett stabilt målsnitt 4-5 säsonger i rad medan Mattias Carlsson hade fyra raka säsonger under 10 mål och en med 17 när han värvades. Guter känns som en mycket bättre värvning sett till vilken nivå vi spelar på nu.
Tack.
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Varför i hela friden ljuger Challe om värvningar som är klara :lol: Han kan ju säga Hardyfrasen "inga kommentarer" precis som alla andra, men istället ljuger han journalisterna och läsarna rätt upp i plytet. Utgick från att Guter INTE skulle ansluta nu när Challe toknekade som han gjorde. "Han gör som han vill"?
Inte ljuger Challe. Guter hade lösen på kontraktet, killen är fostrad i Djurgårn och ville hem när möjlighet gavs vilket man knappast kan ifrågasätta. Att Challe förnekar handlar ju om att Djurgården som klubb inte vill pröjsa för att lösa hans kontrakt, vilket han nu enligt uppgift löst ut på egen hand. Jag tror inte Challe var medveten om beslutet när Aftonbladet skrev artikeln men det är klart som korvspad att det var agenten som läckte till eliteprospects och därefter var bollen i rullning.

Killen vill till ES vilket han gjort klart tidigare, finns det någon bättre chans än att göra det med sin "moderklubb"?

Jag tycker att en kille fostrad i Djurgården men som inte kunnat spela i DIF är värd ett ordentligt välkomnande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst