Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Hur tusan skall man formera laget tycker ni? Vart petar man in Guter. Det är ett litet dilemma. Om vi räknar med att Linkan & Kalus är tillbaka inom kort och innan Guter-värvningen hade jag formerat laget såhär:

Jimmie - Johner - Linkan
Kalus kan få ta Jimmies plats om det inte fungerar, men håller helt enkelt Jimmie som en bättre hockeyspelare än Kalus och en som verkligen skapar mer ytor till sina medspelare.

Wennberg - Otto - Åberg
Trist att sära på vår i särklass bästa lina senaste matcherna...

Kalus - Ljungh - Sörensen
Hyfsad fart och finess, hårt jobbande center i Ljungh (som jag personligen tycker har tagit för sig mer senaste tiden).

Tim - Honken - Hank
Klickar helt klart.

Vart skall han in?
Vi räknar nog med att alltid ha minst en skada. Om inte? Ljungh vilar. Wennberg går in som center.
Ja funderade också kring det, men fortfarande skittrist att splitta Wennis och Åberg.

Hur formerar du laget med Wennberg som center?
Rix

Inlägg av Rix »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Hur tusan skall man formera laget tycker ni? Vart petar man in Guter. Det är ett litet dilemma. Om vi räknar med att Linkan & Kalus är tillbaka inom kort och innan Guter-värvningen hade jag formerat laget såhär:

Jimmie - Johner - Linkan
Kalus kan få ta Jimmies plats om det inte fungerar, men håller helt enkelt Jimmie som en bättre hockeyspelare än Kalus och en som verkligen skapar mer ytor till sina medspelare.

Wennberg - Otto - Åberg
Trist att sära på vår i särklass bästa lina senaste matcherna...

Kalus - Ljungh - Sörensen
Hyfsad fart och finess, hårt jobbande center i Ljungh (som jag personligen tycker har tagit för sig mer senaste tiden).

Tim - Honken - Hank
Klickar helt klart.

Vart skall han in?
Vi räknar nog med att alltid ha minst en skada. Om inte? Ljungh vilar. Wennberg går in som center.
Ja funderade också kring det, men fortfarande skittrist att splitta Wennis och Åberg.

Hur formerar du laget med Wennberg som center?
Jag är faktiskt skeptiskt till att Linkan kommer spela mycket mer denna säsong, han skadar ju sig hela tiden. Sen så lär vi säkert få skador/sjukdomar på folk framöver också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Linkan - Johner - Kalus
Sörensen - Otto - Guter
Ölvestad - Wennberg - Åberg
Tim/Ljungh - Honken - Hank

Typ så, spontant.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan funka. Det roliga är att den där forwardsuppsättningen ser ungefär dubbelt (nåja, liten överdrift kanske) så bra ut som förra årets uppställning...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Rix skrev:
Jag är faktiskt skeptiskt till att Linkan kommer spela mycket mer denna säsong, han skadar ju sig hela tiden. Sen så lär vi säkert få skador/sjukdomar på folk framöver också.
Tror också risken finns att det kommer vara så resterande del av säsongen.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

SirDIFalot skrev:Linkan - Johner - Kalus
Sörensen - Otto - Guter

Typ så, spontant.
Vi får inte glömma Hari heller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Struten skrev:
SirDIFalot skrev:Linkan - Johner - Kalus
Sörensen - Otto - Guter

Typ så, spontant.
Vi får inte glömma Hari heller.
Sant. Jag skulle nog ta Hari före Hank, Tim och Ljungh.
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

-daniel- skrev:
Staten skrev:
-daniel- skrev:
I många bondhålor ute på vischan så är Hockey det enda som finns att sysselsätta sig med, således de fina siffrorna för fredagar.
Haha lägg av nu, vilket skitsnack :lol:
Jag skiter högaktingsfullt i vad du tycker, tror det ligger en hel del sanning i ovanstående (även om det såklart var en överdrift).
Folk som gillar hockey går på hockey, folk som gillar annat gör annat. Även på fredagar. Allt man kan göra i Stockholm kan man även göra i andra städer. Men det har du nog svårt att tro.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ni kan väl inte på fullaste allvar mena att ni vill sära på Åberg - Otto - Wennberg med tanke på hur bra de fungerar tillsammas?

Att ens komma på tanken att sätta Otto med två så ojämna spelare som Guter och Sörensen känns fullständigt galet i min bok. ( en kan fungera men absolut inte två. )

OM man nödvändigvis skall sära på ovan nämnda lina borde man göra det på följande sätt:

Kalus / Ölvestad - Otto - Sörensen
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Ni kan väl inte på fullaste allvar mena att ni vill sära på Åberg - Otto - Wennberg med tanke på hur bra de fungerar tillsammas?

Att ens komma på tanken att sätta Otto med två så ojämna spelare som Guter och Sörensen känns fullständigt galet i min bok. ( en kan fungera men absolut inte två. )

OM man nödvändigvis skall sära på ovan nämnda lina borde man göra det på följande sätt:

Kalus / Ölvestad - Otto - Sörensen
Fast de funkade ihop i en match. Vi har haft massor av kedjor som fungerat lika bra ihop den här säsongen. Sörensen har funkat klockrent med Åberg. Sörensen har funkat kanon med Wennberg. Sörensen-Wennberg-Åberg dominerade ett tag. Wennberg-Johner-Sörensen likaså. Wennberg-Otto-Ölvestad i början på säsongen.

Är det någon lina jag inte vill sära på är det dock Kalus-Johner-Linkan, då det är den enda kedjan där Linkan funkat på hela säsongen.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Västerås gör 1-0 efter 17 sekunder.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fyra matcher. Vågar man hoppas på kanske ett resultat som går vår väg i alla fall?
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Kämpa Tingsryd!

Hoppas Karlskoga som annars brukar ha väldigt bra kontinuitet i spelet kan börja förlora lite.
Spela fult
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jäklar, kvitterat i Värmland :-(
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

1-2 TINGSRYD
Skriv svar