Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ohddan

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Ohddan »

'ett lån som betalas tillbaka' - är det inte lån som har tagit leksand under isen? Rätta mig gärna om jag har fel.

En ganska intressant kommentar ifrån länken där.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

Ohddan skrev:
'ett lån som betalas tillbaka' - är det inte lån som har tagit leksand under isen? Rätta mig gärna om jag har fel.

En ganska intressant kommentar ifrån länken där.
En annan slående kommentar: "LIF - Länsstyrelsens idrottsförening"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det räcker nu, Leksand. Ut. Försvinn.

Jag skäms över Sverige och att vissa saker skall skyddas in absurdum. Vart i ligger rättvisan när en klubb som exempelvis Björklöven eller Solna AIK tvångsdegraderas medan fallskärmarna vecklas ut gång för gång för en klubb Som LIF eller Malmö? Ofattbart. :?

Det vidrigaste jag läst var när Salo gick ut och sa att "det finns pengar kvar i budgeten så dyker det upp rätt spelare så slår vi till" för någon vecka sen. Hallå? Say WHAT???

Här betalar vi alla som jobbar enorma högar med skattepengar som delvis går till vettiga saker (även om jävligt mycket känns tveksamt) men när man hör att sånt här finansieras med våra pengar blir man ju stirrig. Helt ofattbart.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

-daniel- skrev:Det räcker nu, Leksand. Ut. Försvinn.

Jag skäms över Sverige och att vissa saker skall skyddas in absurdum. Vart i ligger rättvisan när en klubb som exempelvis Björklöven eller Solna AIK tvångsdegraderas medan fallskärmarna vecklas ut gång för gång för en klubb Som LIF eller Malmö? Ofattbart. :?

Det vidrigaste jag läst var när Salo gick ut och sa att "det finns pengar kvar i budgeten så dyker det upp rätt spelare så slår vi till" för någon vecka sen. Hallå? Say WHAT???

Här betalar vi alla som jobbar enorma högar med skattepengar som delvis går till vettiga saker (även om jävligt mycket känns tveksamt) men när man hör att sånt här finansieras med våra pengar blir man ju stirrig. Helt ofattbart.
Vi får se vad som händer den 14:e februari samt nästa säsong men jag delar självfallet din åsikt.
Användarvisningsbild
Bajen Leksingen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bajen Leksingen »

Ner med packet, bättre vi lägger skattepengar på invandrarna. Då blir alla nöjda och glada.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Bajen Leksingen skrev:Ner med packet, bättre vi lägger skattepengar på invandrarna. Då blir alla nöjda och glada.
Jag har inte lyckats förstått vem du är, eller vad du gör här
Morwin

Inlägg av Morwin »

http://www.svd.se/sport/dubbelmoralen-k ... 853730.svd

Man kan ju bara instämma vad han skrev
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av minalman »

CSKA lif. Påminner mig om tiden då Sovjet betalade hela kalaset till världens bästa lag. Uteslut masarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Doping IF lånar in Oscar Alsenfeldt resten av säsongen.

De hävdar att detta bekostas av en "extern finansiär som vill vara anonym"...bara jag som känner lukten av mörkläggning?
Rix

Inlägg av Rix »

Hahaha det är ju förfan pinsamt.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Först tycker jag det är väldigt fult av Leksands ledning att göra detta. Det är ett stort antal fordringsägare som har skrivit ned sina fordringar och det är även ett stort antal som kommer att tvingas till att skriva ned sina (om det inte redan är gjort). Att då ta emot bidragspengar (extern finansiär) till att värva/låna spelare är enligt mig ett generalfel. Pengar in i kassan hos ett företag som är under rekonstruktion ska gå till att betala företagets skulder.

Sen (jag måste verkligen sluta med detta) när man läser kommentarerna från Leksandssupportrarna blir man ju mörkrädd. Jag kan helt ärligt säga att DIFs ekonomi och hur man behandlat mindre fordringsägare de senaste 20 åren har varit pinsamt i mina ögon. Jag kan inte fatta hur man som supporter till en förening tycker det är ok att dom spelar roulette med sin ekonomi varje år. Tror inte det var många av dessa personerna som tyckte det var dumt mot aih eller Borås när dessa tvingades ner i seriesystemet.

Rörigt, visst men blir så irriterad på detta.
Morwin

Inlägg av Morwin »

bara ut med skiten. Som han på SVD sa. Att först är det ju orättvist mot andra lagen att leksand köpt in massa dyra spelare etc sen får man bidrag från höger och vänster för att kunna stå på benen när man själv inte ens har ekonomi för att betala spelarna.

Gör som dem gjorde med AIK degradera dem eller uteslut dem från Elitserien är det mest rättvisa mot alla andra lagen
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Honken

Inlägg av Honken »

Staten

Inlägg av Staten »

Det Leksand gör just nu måste ju vara olagligt? Rekonstruktion är en jävla uppoffring för fordringsägarna och en andra chans för gäldenärsbolaget. Det här är ju att spotta fordringsägarna och skattebetalarna också för den delen rätt i ansiktet. Just nu önskar jag den föreningen all olycka och hatet växer sig bara starkare och starkare. 20:e februari kommer de till Hovet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Det Leksand gör just nu måste ju vara olagligt? Rekonstruktion är en jävla uppoffring för fordringsägarna och en andra chans för gäldenärsbolaget. Det här är ju att spotta fordringsägarna och skattebetalarna också för den delen rätt i ansiktet. Just nu önskar jag den föreningen all olycka och hatet växer sig bara starkare och starkare. 20:e februari kommer de till Hovet.
Om du inte har rätt (att det är olagligt att bete sig som lif gör) så måste vi som svenska medborgare och väljare kräva av våra lagstiftare i riksdagen att ändra i lagen. Helt otroligt... Som när man hamnar i personlig konkurs, men först hinner skriva över allt på frugan och göra äktenskapsförord. Sitter i en mångmiljonvilla och hånskrattar åt sina fordringsägare.
Senast redigerad av minalman den 2013-01-29 22:12:41, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar