micke_1891 skrev:Har Liwing skadat sig eller är han utfryst? Känner mig orolig att det ska bli dåligt stämmning i truppen.
Förlust ikväll känns som den största i år mot Färjestad, tyvärr.
Liwing är förmodligen både petad och utfryst. Ser inte vem han skulle peta bland de 3 ordinarie backparen och så kanske man vill att Ribben ska få vara med ibland. Tycker i och för sig liiite, synd om Liwing, fast bara lite. Såsom Ronnie och Marusak spelade förra matchen saknas han inte direkt.
ChrippE: Schysst resultat. Förhoppningsvis tar DIF också en seger
För dom som inte kan bevittna Färjestadsmatchen live så har 08 Hockey och Svenska Fans presenterat en ny matchchatt som har premiär nu idag när DIF möter FBK. Matchchatten är i gång mellan 18.45 och 22.00. Länk till matchchatten hittar du på 08 Hockeys startsida och i forumet.
Färjestads BK - Djurgårdens IF
Läget i lagen:
Jörgen Jönsson, Stefan Erkgärds, Per Åslund och Martin Johansson går in i Färjestad i matchen mot Djurgården. Fortfarande saknas Fredrik Olausson, Andreas Johansson och Robin Jonsson i Karlstadslaget som också har frågetecken för Per Johnsson som skadade foten under gårdagens träning. Daniel Henriksson fortsätter mellan stolparna.
Djurgården klargjorde i går att forwarden Christian Sjögren var klar för klubben. I kväll debuterar han mot FBK på bortais. Sjögren bildar en fjärdekedja tillsammans med Andreas Engqvist och Nicklas Danielsson. Stockholmslaget har tre spelare utanför laget. Det är Christofer Löfberg, Jonas Liwing och Christopher Thörn som inte kommer till spel. I DIF-målet återfinns Teemu Lassila.
micke_1891 skrev:Har Liwing skadat sig eller är han utfryst? Känner mig orolig att det ska bli dåligt stämmning i truppen.
Förlust ikväll känns som den största i år mot Färjestad, tyvärr.
Kan hålla med om att Liwing är lite långsam och tafflig i offensiven, men han har precis som övriga backar spelat bra bakåt på senaste tiden. Ihop med Ronnie var det dock katastroflångsamt.
Tror av magkänslan på vinst ikväll. Realistiskt skulle jag aldrig tro det i dagsläget, men något säger mig att det blir typ 3-4 eller liknande plus minus 3
Om DIF lyckas hålla tätt första 10 så kan det poäng ikväll. Tyvärr så tror jag dock att så inte blir fallet. Det känns rimligare att DIF drar på sig ännu en onödig utvisning i första bytet, puck-out av Lindman, varefter Janne Niskala eller Pelle Prestberg ger bönderna ledningen efter 1.34.