Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Min uppställning (HA):
Ölvestad-Ottosson-Ridderwall
Donati-Donati-Sörensen
Åberg-Johner-Wennberg
Kalus-Eklund-H.Eriksson
Nya:
Calle Ridderwall, från Düsseldorfer EG i tyska ligan.
Donatitvillingarna, från Vålerenga.
Säkert svindyrt.
Ölvestad-Ottosson-Ridderwall
Donati-Donati-Sörensen
Åberg-Johner-Wennberg
Kalus-Eklund-H.Eriksson
Nya:
Calle Ridderwall, från Düsseldorfer EG i tyska ligan.
Donatitvillingarna, från Vålerenga.
Säkert svindyrt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ser hellre Martin Strandfeldt än Calle Ridderwall. Men man vet ju sannerligen inte mycket om någon av spelarna.
Expert.
- Jim Morrison
Vad var grejen när Alexander Fällström lämnade DIF? Är det för illa att han aldrig kan återvända? Jag tycker att han är ett sådant där perfekt namn för Djurgården. En fd spelare här som producerar i NCAA. En lite dold spelare som man kan få ut mycket av till en billig peng.
Jag vet även att Tony Zabel har tränat honom i flera år när han spelade i DIF Team 90. Tillsammans med bland andra Niklas Arell.
Jag vet även att Tony Zabel har tränat honom i flera år när han spelade i DIF Team 90. Tillsammans med bland andra Niklas Arell.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Oseriöst men ingen direkt pik. Håller faktiskt med Sensei att vi borde ha in ännu mer attityd i DIF och positionera oss som ett tungt och äckligt lag att möta.SirDIFalot skrev:Han skämtade givetvis, som en pik till Sensei.Kentta skrev:Kentta skrev: Seriös? Alltid lika svårt att veta om du skämtar eller inte.Att Nilson skulle återvända till DIF efter vad som hänt finns inte på kartan i min värld. Mitman och Kristoffersson känns väl lite sådär. Helst Mitman isåfall. Om vi blir kvar i HA så vill jag verkligen ha hit Donatitvillingarna, undrar hur mycket dom skulle kosta.android skrev:Vad tycker du?
Hank verkar ju sakna all form av attityd i år. Byter gärna ut honom mot Ahlén eller Mitman. Vill gärna se två tuffa psykfall på backsidan också. Så länge dom vet om sina begränsningar.
Återkommer med ett längre inlägg i veckan med ett riktigt, tufft lag.
Samtidigt har BOMBOM en stor poäng i att kontinuiteten är otroligt viktigt. Svårt det där.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är som vanligt en balansgång, och jag håller också delvis med sensei (även fast coachen alltid överdriver i sin ensidighet!).
Tycker dock det finns potential till attityd i årets upplaga av DIF, men visst är man besviken på Hank.
Backsidan är dock skrämmande klen. Där har vi ingenting som ens stavas tyngd och jag tycker det saknas något enormt. Precis som det saknas en PP-back av klass (tar dock en defensiv dito alla dagar i veckan framför en offensiv).
Tycker dock det finns potential till attityd i årets upplaga av DIF, men visst är man besviken på Hank.
Backsidan är dock skrämmande klen. Där har vi ingenting som ens stavas tyngd och jag tycker det saknas något enormt. Precis som det saknas en PP-back av klass (tar dock en defensiv dito alla dagar i veckan framför en offensiv).
-
Tänkte lista några potentiella spelare åt sensei...
Dock kommer de flesta vara Icke-EU vilket dock inte är ett problem nästa år mer än möjligen finasiellt....
Kris Newbury, Kan gör poäng, inte så lång men verkar offra sig helhjärtat för laget.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11039)
Arttu Luttinen, Spelar fysiskt kan dock fortfarande producera och spela i PP och BP.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3184)
Krys Kolanos, Producerande spelare med bra storlek.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8716)
Oliver Lauridsen, Stor dafensiv back som gillar det fysiska spelet.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6660)
Mike Glumac, Producerande spelare som spelar fysiskt.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10371)
Här är några alternativ som skulle kanske kunna passa Sensei? Sen är ju alltid frågan vad dessa skulle kosta...
Dock kommer de flesta vara Icke-EU vilket dock inte är ett problem nästa år mer än möjligen finasiellt....
Kris Newbury, Kan gör poäng, inte så lång men verkar offra sig helhjärtat för laget.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11039)
Arttu Luttinen, Spelar fysiskt kan dock fortfarande producera och spela i PP och BP.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3184)
Krys Kolanos, Producerande spelare med bra storlek.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8716)
Oliver Lauridsen, Stor dafensiv back som gillar det fysiska spelet.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6660)
Mike Glumac, Producerande spelare som spelar fysiskt.
(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10371)
Här är några alternativ som skulle kanske kunna passa Sensei? Sen är ju alltid frågan vad dessa skulle kosta...
Har inte sett någon som skrivit om Mattias Guter i tråden.
"Enligt säkra källor till MrMadhawk.se så är tre allsvenska klubbar väldigt intresserade av Guters tjänster till nästa säsong.
Det handlar om Södertälje, Djurgården och Västerås."
Vi får chansen redan ikväll att slänga ett getöga på honom.
"Enligt säkra källor till MrMadhawk.se så är tre allsvenska klubbar väldigt intresserade av Guters tjänster till nästa säsong.
Det handlar om Södertälje, Djurgården och Västerås."
Vi får chansen redan ikväll att slänga ett getöga på honom.
En stor anledning var väl att plugga på Harvard?Jim Morrison skrev:Vad var grejen när Alexander Fällström lämnade DIF? Är det för illa att han aldrig kan återvända? Jag tycker att han är ett sådant där perfekt namn för Djurgården. En fd spelare här som producerar i NCAA. En lite dold spelare som man kan få ut mycket av till en billig peng.
-
Guter känns som en tveksam värvning. Då ska budgeten vara liten. Han är ju en spelare som ska lira på 6 forwards å gör han det i DIF nästa år har vi inget bra lag.
Antar att det var inför säsongen 09/10, då Fällström visade att han ville tillbaka och spela juniorhockey med DIF. Som jag förstod det ville DIF gärna ha Fällström inom klubben och ordnade så att han fick ett kontrakt med oss.Enbom skrev:En stor anledning var väl att plugga på Harvard?Jim Morrison skrev:Vad var grejen när Alexander Fällström lämnade DIF? Är det för illa att han aldrig kan återvända? Jag tycker att han är ett sådant där perfekt namn för Djurgården. En fd spelare här som producerar i NCAA. En lite dold spelare som man kan få ut mycket av till en billig peng.
Kort efter att kontraktet var påskrivet hade Fällström istället hittat en annan plats som han ville spela på, så han bröt kontraktet med DIF och åkte över till USA igen. Det stod en nyhet på hemsidan där K-G Stoppel var mycket besviken eftersom det fanns andra spelare, som verkligen ville spela i DIF, som fått nej.
Avgå Jocke.
- diftobbe89
Wennberg - Otto - Hannula
Sörensen - Ljungh - Guter
Ölvestad - Holmqvist - Holtet
Kalus - Hank - Ahlén
Mycket intressant lag!
Som ni märker så ser forwardsuppsättningen både billig och något ''tunn'' ut på förhand.
Men det är meningen också, talang och hjärta/attityd är allt.
Vi har ju även Otto vår frälsare kvar
Här har vi ändå en naturlig målskytt värvad, av lite lägre rang, kanske. Men faller det väl ut kommer Guter ösa in mål.
Wennberg/Sörensen blir bara bättre och bättre och kommer vara storstjärnor nästa säsong.
3 och 4 kedjan kommer mala ner allt och alla lag och även göra enheldel poäng, inte minst spelare som Kalus och Holtet.
Pengarna ska främst läggas på defensiven och bygga laget bakifrån, såklart.
Ska ha en betydligt tryggare defensiv med iallafall 2st nya stabila backar in samt en målvakt.
Det är allt jag vet just nu, kul att spekulera
Kalus - Hank - Ahlén
Mycket intressant lag!
Som ni märker så ser forwardsuppsättningen både billig och något ''tunn'' ut på förhand.
Vi har ju även Otto vår frälsare kvar

Här har vi ändå en naturlig målskytt värvad, av lite lägre rang, kanske. Men faller det väl ut kommer Guter ösa in mål.
Wennberg/Sörensen blir bara bättre och bättre och kommer vara storstjärnor nästa säsong.
3 och 4 kedjan kommer mala ner allt och alla lag och även göra enheldel poäng, inte minst spelare som Kalus och Holtet.
Ska ha en betydligt tryggare defensiv med iallafall 2st nya stabila backar in samt en målvakt.

Spela fult
Nej,Nej, Ölvestad ska spela högre upp, han tar Guters plats lätt... Ölvestad borde spela i minst två linor...diftobbe89 skrev:Wennberg - Otto - Hannula
Kalus - Hank - Ahlén
Mycket intressant lag!
Vi har ju även Otto vår frälsare kvar![]()
- diftobbe89
Njaa, varför tar han den platsen lätt?Caveman skrev:Nej,Nej, Ölvestad ska spela högre upp, han tar Guters plats lätt... Ölvestad borde spela i minst två linor...diftobbe89 skrev:Wennberg - Otto - Hannula
Kalus - Hank - Ahlén
Mycket intressant lag!
Vi har ju även Otto vår frälsare kvar![]()
Vill ha Jimmie med ett annat rivjärn på kanten så att hela kedjan har en tydlig roll samtidigt som Guter måste få spela mycket och ge han det för att puckarna ska gå in

Spela fult
- SirDIFalot
Många inklusive du verkar underskatta den nytta Ölvestad gör i en topp 6-kedja. I Jimmie har vi förmodligen allsvenskans bästa powerforward som har potential att göra sina två kedjekamrater oerhört mycket bättre.
Förstår inte varför så många vill sätta ner honom i en defensiv checkingline.
Expert.
Håller fullständigt med, ingen överraskning kanske....SirDIFalot skrev:Många inklusive du verkar underskatta den nytta Ölvestad gör i en topp 6-kedja. I Jimmie har vi förmodligen allsvenskans bästa powerforward som har potential att göra sina två kedjekamrater oerhört mycket bättre.