Djurgårdens IF - Troja-Ljungby, 24/1 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

JohanPez skrev:Bara en trojakeeper på värmningen..
Edit: som fick en puck på halsen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vem av dom?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

android skrev:
Vem av dom?
De har träningströjor utan nr, har dålig koll tyvärr. Angående halsen verkar dock inte vara någon fara på torpet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby, 24/1 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:När man möter Troja så är en sak i alla fall säker: Det kommer bli en outhärdligt tråkig match...
Förvisso, men det är mest vårt eget fel.
Vi kan ju inte bara på ren skicklighet vifta bort en motståndare som Freja/Ik Troj.
Tempot i spelet måste ligga på samma nivå som när vi möter "de bättre lagen", då spelar vi stundtals riktigt fyndigt (om än bara i korta sekvenser).

Men men, bättre lag än DIF (fö. i alla bollsporter) har ju precis samma problem, man sänker sig till motståndarens nivå/tempo.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Staten

Inlägg av Staten »

Nä, idag blir det torsk när skadorna slår tillbaka. Ska vi följa trenden kommer två spelare utgå under match och vi orkar inte med Troja-Ljungbys frenetiska tempo med pucken och deras spelskicklighet. Vi kommer få tillbringa mestadels av tiden i defensiv zon där vi inte räcker till.

Vi förlorar med 2-0 idag när Troja-Ljungby går all in för att vinna fyra matcher mot stora starka Djurgårn i rad.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Staten skrev:Nä, idag blir det torsk när skadorna slår tillbaka. Ska vi följa trenden kommer två spelare utgå under match och vi orkar inte med Troja-Ljungbys frenetiska tempo med pucken och deras spelskicklighet. Vi kommer få tillbringa mestadels av tiden i defensiv zon där vi inte räcker till.

Vi förlorar med 2-0 idag när Troja-Ljungby går all in för att vinna fyra matcher mot stora starka Djurgårn i rad.
Säger detsamma, möjligt att vi får in en skitpuck
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFtomppa skrev:känner inte Liljendahl så värst bra, berätta någon om han för mig
Har inte mycket att berätta. Men minns jag inte fel så var han riktigt bra under Tv-pucken. Tyckte då han såg riktigt intressant ut. Spelade då i en annan klubb har jag för mig men kom senare till oss.

Var en skicklig högerskjutande spelare som då gjorde en hel del poäng. Då siade jag om att han skulle kunna bli riktigt bra med tiden.

Som sagt, någon får gärna rätta mig om jag har fel, kan ha blandat ihop med någon annan, var ett tag sedan Tv-puckmatcherna jag såg.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2013-01-24 18:57:15, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
DIFtomppa skrev:känner inte Liljendahl så värst bra, berätta någon om han för mig
Har inte mycket att berätta. Men minns jag inte fel så var han riktigt bra under Tv-pucken. Tyckte då han såg riktigt intressant. Spelade då i en anna klubb har jag för mig men kom senare till oss.

Var en skicklig högerskjutande spelare som då gjorde en hel del poäng. Då siade jag om att han skulle kunna bli riktigt bra med tiden.

Som sagt, någon får gärna rätta mig om jag har fel, kan ha blandat ihop med någon annan, var ett tag sedan Tv-puckmatcherna jag såg.
Har under en längre tid jämförts med Mats Sundin. Men blir väl så om man är en 100 kilos center med nummer 13 på ryggen i landslaget och ett C på bröstet. Samt högerskytt.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kusligt tomt på Hovet...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:Kusligt tomt på Hovet...
Mmh, men det räcker om DIF är där, hoppas..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Edin skrev:Kusligt tomt på Hovet...
Hur illa är det (är inte på plats för en gångs skull pga jobbet)? Är det 5k iaf?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tim!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Såja! Bra av Gustafsson, bättre av Tim. Härligt.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Härligt av Emilio Estevez att vara aggressiv mot mål, lönar sig fan alltid att köra på mål!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Vilket jävla NHL-avslut..
Skriv svar