Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Caveman »

Jag gillar dina analyser men jag vill inte bläddra......

Var Erik dum i huvudet idag, Hur var Hari, Åberg..?
macin

Inlägg av macin »

-daniel- skrev:
macin skrev:
-daniel- skrev:Förstår inte folk som gnäller på Ros, han är den enda som gör S24 sändningarna acceptabla. Jag är allvarlig.

I övrigt en RIKTIGT bra andraperiod av DIF. Johner börjar mer och mer vara lika bra som jag hade hoppats på inför säsongen...många gör en bra match. Så förbannat onödigt dock att bjuda in Tuna i 3:e.
Absolut kan Ros ha en del intressanta saker och säga om vissa situationer men på det hela blir han väldigt jobbig att lyssna på. Det har väl mycket att göra med att han skapat det ryktet själv genom att skriva ut helt felaktiga saker, och säga felaktiga saker innan/under/efter match. För er som sett deras hockeyprogram på aftonblaskan vet ju också att han väldigt ofta säger förutsägbara saker, och så fort han saknar kunnighet inom området så hittar han på allt möjligt. Men han bjuder på många roliga skratt av sin rena pinsamhet väldigt ofta, t.e.x när han intervjuade Tingsryds jänkare i förrförra matchen. Hans engelska håller så usel nivå att det helt enkelt blir kul att lyssna på, lite som att se Erik Gustafsson bli intervjuad av difhockey, ungefär samma känsla :lol:
Så du menar att andra "experter" inte säger förutsägbara saker? Det är ju det som är roligt med Ros-kommenterande...han säger ju inte det alla andra säger.
Jag menar det jag säger. Generellt sett finns det väldigt få experter som är extremt kunniga i mitt tyckte. Jag är statistiknörd och gillar "experter" som plockar fram dolda vinklar i spelet, och dold statistik som är viktig. I eftersnack kring matcher nämner dom lite kort att "almtuna vann tekniknarna med 29-18" eller liknande. Det tas i princip aldrig upp om hur många blockade skott ölvestad har i en match, väldigt sällan hur många tacklingar en viss spelare delat ut i en match etc. Vi gillar nog kanske bara olika, men jag själv, 20~ år yngre kan mer hockey än en kille som Tomas Ros som ändå driver en hockeyblogg och jobbar med det fulltid.

Jag hade mer gillat ett upplägg där Holmgren styr och ställer i princip allt, och Ros enbart flikar in med saker som man inte kan se ifrån den position som Holmgren sitter vid, t.e.x det där att Almtuna hade "ryckt Pickard i skrevet" i första perioden. Hade dom plockat upp fler sådana sekvenser hade fler som inte är lika hockeykunniga förstått varför Pickard fick nog och sopade till Almtuna spelaren, även om den situationen inte var fullt lika blodig som de andra grejerna.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Caveman skrev:Jag gillar dina analyser men jag vill inte bläddra......

Tycker du verkar ha energi och fritid till att bläddra. Kanske kan få dig att somna gott sen!

Tycker du fokuserar på fel saker ponkeman. Det är DIF Hockey vi ska följa inte mina inlägg. Akta dig så inte Hasse Aro kommer och kniper dig en vacker dag, skulle vara en oerhörd förlust för detta forumet :cry:
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Manijock skrev:

Tycker du verkar ha energi och fritid till att bläddra. Kanske kan få dig att somna gott sen!

Tycker du fokuserar på fel saker ponkeman. Det är DIF Hockey vi ska följa inte mina inlägg. Akta dig så inte Hasse Aro kommer och kniper dig en vacker dag, skulle vara en oerhörd förlust för detta forumet :cry:
Ha ha, Aro är verkligen en lirare, han tar aldrig mig...

jag har icke energi eller fritid till att bläddra, jag tycker det är roligt när du analyserar, så är det... Du ser, inget utbrott från min sida idag.....
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Caveman skrev:
Manijock skrev:

jag har icke energi eller fritid till att bläddra, jag tycker det är roligt när du analyserar, så är det... Du ser, inget utbrott från min sida idag.....
Håller med i din poäng. Precis som "experterna" på aftonbladet bör stå till svars när deras analyser inte visar sig stämma så bör folk här inne få stå till svars för korkade inlägg.

T.ex. Wennerholm nu för några dagar sedan: "Crosby vinner nog inte poängligan då jag tror han kommer bli skadad."

Vad är det för analys liksom?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Janos Hari fyra poäng på de två senaste matcherna. Två mål i öppen kasse och två jätteenkla assist. Är han turspelaren som vi har saknat? :lol:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:Janos Hari fyra poäng på de två senaste matcherna. Två mål i öppen kasse och två jätteenkla assist. Är han turspelaren som vi har saknat? :lol:
Man behöver inte ha tur för att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Det kan handla om något annat vi saknar hos många. Spelsinne. "Jag åker inte dit pucken är utan dit den kommer".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Själv tycker jag Ros är ganska skoj ibland. Lite som att han försöker anskaffa sig ett jobb på Hänt Extra, att han anser sig vara en av Sveriges bästa skandal-rubriksättare där ute i landet. Men detta ger ju att Ros-hatarna hatar allt han säger, och när han då säger något vettigt och sant så anser hatarna att han är kass ändå. Exemplet är tex direktskottuttalandet han gjorde som stämmer väldigt väl. Vi kan inte skjuta direktskott här i Sverige, de få gånger som det sker är det på en pass som går i 10km/h och då lovar jag att till och med jag träffar.

Ta en titt på valfritt PP i en NHL match så förstår ni vad Ros menar med att det inte finns den kunskapen i Sverige.

Däremot när han sa migränbyhallen så höjde han sig till legendarstatus i mina ögon, otroligt roligt.

Matchen? Var aldrig orolig.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Manijock

Inlägg av Manijock »

pulverapa skrev:
Caveman skrev:
Manijock skrev:

Håller med i din poäng. Precis som "experterna" på aftonbladet bör stå till svars när deras analyser inte visar sig stämma så bör folk här inne få stå till svars för korkade inlägg.

T.ex. Wennerholm nu för några dagar sedan: "Crosby vinner nog inte poängligan då jag tror han kommer bli skadad."

Vad är det för analys liksom?
Och på vilka sätt har mina analyser inte stämt? Åtminstone av dessa spelare som Caveman påpekar. Antar att ni framförallt syftar på Hari men visst han gör ett mål och en assist det ger jag er. Men i övrigt? Skulle jag flyga på alla som sågat Lidström hela jävla säsongen bara för att han gör mål igår? Nej för de har haft rätt, han har inte varit bra tidigare. Så är det! Men vill han sätta igång nu och motbevisa varenda jävel så blir ingen gladare än jag. Likaså Timmy, likaså Honken osv.

En del är verkligen helt sanslösa härinne :lol:
Manijock

Inlägg av Manijock »

Någon som snappat upp något om Kalus och Granath?
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tycker Ros är riktigt töntig. Visst kan han säga någorlunda relevanta, och ibland till och med smarta/korrekta saker (ex. direktskottskritiken igår), men oftast blir det bara töntigt.

"Vår gode vän" sade han till exempel om 95% av alla spelarna på isen så fort det blev en situation. Han höjer bonnhålornas klackar så högt han bara kan och påpekar i sändning att han ska gå å köpa tröjor för klacken, eftersom han tycker de är så balla. Han måste hela tiden påpeka att han ger "TV-tittarna där hemma en riktigt bra match, riktigt spännande och dramatisk." precis som att vi själva inte skulle kunna se något om matchen. Har man fixat s24 så är man ju förmodligen intresserad av att se och då behöver han väl inte fortsätta sälja hela konceptet.
25/4-2025
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Det är något man knappt klarar av att tänka på hur det skulle kännas. Beklagar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Isabo

Inlägg av Isabo »

Donkels skrev:Jaha nu har man kommit hem från det förhoppningsvis enda besöket i sunkladan Skränbyhallen. Vi borde naturligtvis kontrollerat matchen i tredje bättre men ändå skönt att vi inte viker ner oss som vi hade för vana i början av serien. Otto, Wennberg och Johner våra pådrivare idag.
Åkte du bil eller? Jag kom inte hem förrän efter midnatt.
Man tycker att de kunde ha satt in en förstärkningsbuss från arenan, men nej då. Halvtimmestrafik och 14 minusgrader, fi faan. Inte ens segern var tillräcklig för att värma en.
Isabo

Inlägg av Isabo »

JohanPez skrev:Klockrent inlägg BomBom! Det och Ertons mål värmer en dag som denna när farsan lämnat in.
Beklagar! :-(
Skriv svar