Skulle Stanley-cup vinnarna vinna ett VM?
Skulle Stanley-cup vinnarna vinna ett VM?
Vi satt och diskuterade lite på jobbet och följande fråga dök upp:
Skulle vinnarna av Stanley-cup klara av att vinna ett VM?
Enligt min åsikt så håller NHL så hög standard, så dem skulle absolut vinna.
Vore kul att höra er åsikt.
Skulle vinnarna av Stanley-cup klara av att vinna ett VM?
Enligt min åsikt så håller NHL så hög standard, så dem skulle absolut vinna.
Vore kul att höra er åsikt.
- fullfartframaat
Ett kanadensiskt junislag från någon av de tre större ligorna skulle ju ta mig tusan gå långt i ett slutspel i Elitserien. Det är då också tämligen självklart att ett NHL-lag skulle vinna VM-guld.
För övrigt anser jag att man ska lägga ner de fyra pajastourneringarna Pragobanka och allt vad dom heter och spela ett VM var fjärde år i stället. Då skulle det bli kul att kolla på landslagshockey igen.
För övrigt anser jag att man ska lägga ner de fyra pajastourneringarna Pragobanka och allt vad dom heter och spela ett VM var fjärde år i stället. Då skulle det bli kul att kolla på landslagshockey igen.
Det kommer aldrig att hända så länge ingen kommer på ett bra sätt att ersätta dem ekonomiskt. De nationella turneringarna är kassakor för de nationella förbunden och VM för det internationella. Så länge de drar åskådare, live och på TV, och därmed går med vinst så kommer de att bli kvar.fullfartframaat skrev: För övrigt anser jag att man ska lägga ner de fyra pajastourneringarna Pragobanka och allt vad dom heter och spela ett VM var fjärde år i stället. Då skulle det bli kul att kolla på landslagshockey igen.
- fullfartframaat
fullfartframaat skrev:Ett kanadensiskt junislag från någon av de tre större ligorna skulle ju ta mig tusan gå långt i ett slutspel i Elitserien. Det är då också tämligen självklart att ett NHL-lag skulle vinna VM-guld.
Junislagen skulle ha svårt att hålla sig kvar i elitserien är min bestämda uppfattning. Juniorlandslagen har visserligen lite högre tempo men möter dom ett lag med färdiga hockeyspelare så blir det tufft. Det skiljer så otroligt mycket uppe i skallen om erfarenhet, speluppfattning o.s.v.
Senast redigerad av oswä0216 den 2007-01-09 16:37:46, redigerad totalt 1 gånger.
- fullfartframaat
Det har du onekligen rätt i, men dessa grabbar är mellan 15-19 år gamla och det är inte några småkillar en del av dem och de tvekar inte att kasta handskarna om så skulle behövas.oswä0216 skrev:Junislagen skulle ha svårt att hålla sig kvar i elitserien är min bestämda uppfattning. Juniorlandslagen har visserligen lite högre tempo men möter dom ett lag med färdiga hockeyspelare så blir det tufft. Det skiljer så otroligt mycket uppe i skalen om erfarenhet, speluppfattning o.s.v.
Men visst, åldern tar ut sin rätt vad gäller erfarenhet m.m.
-
ok
Tycker de borde lira VM vartannat år,helst mer sällan men det är inte så logiskt. Och sedan det året där de inte lirar VM körs de där 4 turneringarna. På så sätt skulle man kunna starta elitserien senare, åtminstone vartannat år.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan inte påstå att det är så säkert att Stanley Cup mästarna skulle vinna en VM-turnering om de ställde upp.
Ta Carolina som exempel som vann Stanley Cup ifjol, de kom långt med sitt extremt disciplinerade spel men skulle de tvingas spela utan 3 timeout i varje period så kan de inte matcha sina spelare på det sätt de lyckades med under Stanley Cup slutspelet.
Går inte att jämföra spel på Nhls små rinkar med spelet på Europas större.
Tror att de flest landslag i Europa (A-VM) skulle slå Stanley Cup mästarna om de mot förmodan skulle mötas.
NHL är lite överreklamerat, visst grädden på moset spelar "over there" men många lag håller låg klass och många spelare skulle inte ens passa i Allsvenskan hör hemma.
Ett lag ifrån någon av Kanadas 3 juniorligor skulle nog inte göra bort sig om de fick spela mot våra seniorlag.
Dock tror jag inte att de skulle platsa i ES men i Allsvenskan skulle de på intet sätt göra bort sig.
Ta Carolina som exempel som vann Stanley Cup ifjol, de kom långt med sitt extremt disciplinerade spel men skulle de tvingas spela utan 3 timeout i varje period så kan de inte matcha sina spelare på det sätt de lyckades med under Stanley Cup slutspelet.
Tror att de flest landslag i Europa (A-VM) skulle slå Stanley Cup mästarna om de mot förmodan skulle mötas.
NHL är lite överreklamerat, visst grädden på moset spelar "over there" men många lag håller låg klass och många spelare skulle inte ens passa i Allsvenskan hör hemma.
Ett lag ifrån någon av Kanadas 3 juniorligor skulle nog inte göra bort sig om de fick spela mot våra seniorlag.
Dock tror jag inte att de skulle platsa i ES men i Allsvenskan skulle de på intet sätt göra bort sig.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Frasse skrev:Kan inte påstå att det är så säkert att Stanley Cup mästarna skulle vinna en VM-turnering om de ställde upp.
Jag kan inte hålla med dig i mycket av det du skriver, tycker det känns som att du överskattar, Elitserien, Allsvenskan och VM
3 Timeout spelar nog ingenroll, eftersom det är större is och går mycket långsammare i Europa så kan deras första och andra femmor ta det lite lugnare, så kan tredje och fjärde linorna köra skiten ur motståndarna.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Är NHL så bra som du tror ????
Låt mig vända på resonemanget ..... skulle nog säga att NHL inte håller den höga klass som du verkar tro.3 Timeout spelar nog ingenroll, eftersom det är större is och går mycket långsammare i Europa så kan deras första och andra femmor ta det lite lugnare, så kan tredje och fjärde linorna köra skiten ur motståndarna.
Visst grädden på moset spelar dör borta men de flesta lag har endast två femmor som håller riktig klass de övriga två är endast utfyllnad.
De flesta lagen i Allsvenskan håller inte måttet men hur många av college lagen "over there" gör det ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
Re: Är NHL så bra som du tror ????
Frasse skrev:Låt mig vända på resonemanget ..... skulle nog säga att NHL inte håller den höga klass som du verkar tro.3 Timeout spelar nog ingenroll, eftersom det är större is och går mycket långsammare i Europa så kan deras första och andra femmor ta det lite lugnare, så kan tredje och fjärde linorna köra skiten ur motståndarna.
Visst grädden på moset spelar dör borta men de flesta lag har endast två femmor som håller riktig klass de övriga två är endast utfyllnad.
De flesta lagen i Allsvenskan håller inte måttet men hur många av college lagen "over there" gör det ?
Vi tar ett ex., kolla på Devils 3:dje lina, Madden, Brylin och Pandolfo.......
Visst fan skulle dom köra skiten ur motståndet, dom skulle klara sig bra i BP också.
Sen så TROR inte jag att NHL håller högsta klass, det VET jag...
Men, men, alla kan inte tycka lika.........
Härliga Djurgår´n
- fullfartframaat
Om inte NHL håller högsta klass, vilken hockeyliga gör i sådana fall det? Elitserien, tillåt mig att småle.Caveman skrev:[Sen så TROR inte jag att NHL håller högsta klass, det VET jag...
fullfartframaat skrev:Om inte NHL håller högsta klass, vilken hockeyliga gör i sådana fall det? Elitserien, tillåt mig att småle.Caveman skrev:[Sen så TROR inte jag att NHL håller högsta klass, det VET jag...
Jag kanske är dum i hela huvudet, men jag förstår inte vad du menar med ditt inlägg, jag skriver att JAG VET att NHL håller högsta klass.