Challes och Mickes tröja i taket?!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
espen21

Challes och Mickes tröja i taket?!

Inlägg av espen21 »

Vet att detta ämne diskuteras tidigare men jag tyckte det var värt en tråd då jag läste i Aftonbladets hockey-blogg att Mickes tröja ska upp i taket.

Någon som vet om det är sant och i så fall vid vilken match blir det. Jag kan tänka mig att ledningen har tittat länge efter en lämplig match som passar. Jag menar, man vill ju inte att han ska hyllas inför 5748 i globen.
Nån som hört nåt?

Såg förresten på ticnet att matchen mot Timrå var utsåld. Är det nåt speciellt med den matchen eller är det bara ticnet som yrar som vanligt? Det är väl inte då de tänkt hylla han? Den matchen är iofs på Hovet så det kan det väl inte vara? Om de nu ska hylla Micke så får man ju hoppas att de går ut med det så man får vara med och hylla han.

Sen hoppas jag verkligen de hissar upp Challes tröja i taket. Han är lika stor sett till vad han gjort för Djurgården.
KapZ
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av KapZ »

Ingen aning om det med tröjorna, matchen däremot är flyttat från hovet till globen av någon anledning. därför ticnet strulat till det och visar slutsålt.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Du har missuppfattat hela grejen, Tomas Ros på sin blogg spånade bara lite över vilka f.d. spelare som kunde tänkas få sina tröjor upphängda.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hänger inte tvåan uppe i taket redan på Globen?

Man kan faan inte ha samma nummer uppe två gånger, det luktar bonna FBK om det.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Nog är det skilnad på att hissa upp en tröja i taket och att pensionera ett nummer. Visst måste man kunna hänga upp en tvåa till i taket och hylla Challe. Det låter ännu mer bonnigt med "ehh, tvåan är visst upptagen. Sorry, Challe det blir inget, synd att du inte hade en trea på ryggen när du spelade." Jag tycker att man bör vara restriktiv med att pensíonera nummer. Nr 25 ligger väl närmast till hands, men tvåan är jag mer osäker på.
Dessutom tycker jag att det är för tidigt att skicka upp Challes tröja när han tränar laget. Lite tidigt med Mickes också, även om jag är rätt övertygad om att båda kommer upp.
Jerker Dammbro
Djurgården Hockey

Inlägg av Jerker Dammbro »

Micke Johanssons tröja kommer att hissas upp i taket den 15/2 mot Timrå. Det kan bli en väldigt speciell match eftersom Fredrik "Linkan" Bremberg, om han håller sig skadefri, kommer att spela sin 500:e match i Djurgårdströjan den kvällen. Traditionsenligt kommer han då att bära tröja nummer 500.
espen21

Inlägg av espen21 »

pekka21 skrev:Du har missuppfattat hela grejen, Tomas Ros på sin blogg spånade bara lite över vilka f.d. spelare som kunde tänkas få sina tröjor upphängda.
I hans blogg står det i undertexten att Mickes tröja ska upp titta igen får du se!

Tack Dammbro för att du går in här och bekräftar det! Bra initiativ! Hoppas nu bara att ni går ut och informerar om det här så det blir en del folk, gör ni det så kommer säkert fler att komma med.
Hur blir det med den matchen förresten? Är den på globen och varför står den som slutsåld. Nåt är ju fel, tycker ni kan kontakta ticnet och lösa det. Den kan ju inte stå som uppbokad då vi missar en massa folk!

Hur blir det med challes? Argumentet att det redan hänger en 2:a där uppe kan ju inte hålla. Då skulle ju inte challe fått ha tvåan heller.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

espen21 skrev:
pekka21 skrev:Du har missuppfattat hela grejen, Tomas Ros på sin blogg spånade bara lite över vilka f.d. spelare som kunde tänkas få sina tröjor upphängda.
I hans blogg står det i undertexten att Mickes tröja ska upp titta igen får du se!

Tack Dammbro för att du går in här och bekräftar det! Bra initiativ! Hoppas nu bara att ni går ut och informerar om det här så det blir en del folk, gör ni det så kommer säkert fler att komma med.
Hur blir det med den matchen förresten? Är den på globen och varför står den som slutsåld. Nåt är ju fel, tycker ni kan kontakta ticnet och lösa det. Den kan ju inte stå som uppbokad då vi missar en massa folk!

Hur blir det med challes? Argumentet att det redan hänger en 2:a där uppe kan ju inte hålla. Då skulle ju inte challe fått ha tvåan heller.

Jag såg det sen, men innan stod det annat och då spånade han bara lite.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kall-El skrev:Hänger inte tvåan uppe i taket redan på Globen?

Man kan faan inte ha samma nummer uppe två gånger, det luktar bonna FBK om det.

ja det gör den
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jerker Dammbro skrev:Micke Johanssons tröja kommer att hissas upp i taket den 15/2 mot Timrå. Det kan bli en väldigt speciell match eftersom Fredrik "Linkan" Bremberg, om han håller sig skadefri, kommer att spela sin 500:e match i Djurgårdströjan den kvällen. Traditionsenligt kommer han då att bära tröja nummer 500.
Det låter som en underbar match om Linkan också kan vara skadefri tills dess.

Var det därför den flyttades till Globen?
Jerker Dammbro
Djurgården Hockey

Inlägg av Jerker Dammbro »

espen21 skrev:

Den spelas på Globen. Den står som slutsåld eftersom biljettförsäljningen är stängd för närvarande eftersom ticnet inte flyttat om från Hovet till Globen. De gör det nästa vecka och då kommer biljettförsäljningen igång.
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Jerker Dammbro skrev:Micke Johanssons tröja kommer att hissas upp i taket den 15/2 mot Timrå. Det kan bli en väldigt speciell match eftersom Fredrik "Linkan" Bremberg, om han håller sig skadefri, kommer att spela sin 500:e match i Djurgårdströjan den kvällen. Traditionsenligt kommer han då att bära tröja nummer 500.
Vem vill missa den matchen!?
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jordan skrev:
Vem vill missa den matchen!?
Det är ju en 1/3-kortsmatch också, även om det inte ska spela någon roll. När Micke ska hyllas (och Linkan kanske spela sin 500:e match) ska fan varenda djurgårdare vara där!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

om en tröja hängs upp i taket tror som faan att ingen annan skall kunna nyttja numret. Om en tröja med nummer pensioneras så är den naturligtvis pensionerad och inget annat. Personligen tycker jag att det hängs upp tröjor i parti och minut i Sveriges ishallar. Tycker man bör vara mer konservativ här och bara pensionera nummer som verkligen förtjänar det. Mickes nummer känns dock helt rätt att pensionera. Om man förärar en spelare genom att hänga upp hans tröja skall ju självfallet ingen annan få bära numret efter detta, att tillåta detta vore en skympf mot spelaren som precis ärats...
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Tack Jerker!

15/2 Blir då en speciell dag i mitt djurgårdsliv!
Kommer bli orehört rörande och känslomässigt..
Den störste DIF spelaren i Elitseriens historia får sin tröja upphängd!
700 Matcher med Djurgården, 520 Poäng, 5-SM-Guld, 2 Europacupguld!
Magiska handleder utav guds like, tekniskt geni, lojal!!
Inte en dag för tidigt!!
Inte en endaste dag för tidigt!
Trogen Djurgården hela sin karriär förutom några säsonger under 90-talet då Micke prövade lyckan i Schweiziska HC Kloten!

#25 Micke Johansson = Större än de största!!

:!: :!: :!:
Skriv svar