Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Godnoken

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Godnoken »

Skönt och se dig skriva med punkter också, mb81. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Godnoken skrev:Skönt och se dig skriva med punkter också, mb81. :lol:
Punkter är menlösa i dagens samhälle där det gäller att höras och synas mest!!!
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Måtte nu VIK och BIK torska sina uppkommande matcher. Då har vi drömläge att fortsätta klättra.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Stentuff skrev:Måtte nu VIK och BIK torska sina uppkommande matcher. Då har vi drömläge att fortsätta klättra.
Spelar ingen roll. Vinner vi våra matcher går vi till ES. Vi kan inte orka bry oss i vad andra gör.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

minalman skrev:
Stentuff skrev:Måtte nu VIK och BIK torska sina uppkommande matcher. Då har vi drömläge att fortsätta klättra.
Spelar ingen roll. Vinner vi våra matcher går vi till ES. Vi kan inte orka bry oss i vad andra gör.
Självklart är det så! Slipper dock play-off om jag ska vara ärlig, även om vi kanske blir bättre med matcher i benen. Klarar inte av nervositeten...
Isabo

Inlägg av Isabo »

Ja och jäklar vad tungt med 16 matcher på en månad (5 mars till 5 april) om man går vidare från playoff.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Skador på bärande spelare igen. Nu efter Asplöven Tim, Linkan och Fimpen om jag förstått rätt.
En sak börjar jag förstå. Vi går aldrig upp i ES med så mycket skadebenägna gubbar i laget. Vare sig via playoff eller bara direkt i kvalserien. Vare sig i år eller kommande år. För att klara det tuffa nålsögat till elitserien räcker det inte att komma topp tre/topp sju med ett rutinerat lag. Vi behöver ett lag som håller hela vägen, skademässigt. Det tar nog flera säsonger att bygga upp ett lag där kärnan består av tjugofem-åringar som är på sin peak. Att ha enbart tjugoåringar och trettiofemåringar kan räcka både till playoff och till KS och faktiskt till ES också om inga gubbar går sönder. Men det är mer eller mindre 100% att de gör det. Går sönder alltså.
Senast redigerad av minalman den 2013-01-21 08:51:17, redigerad totalt 1 gånger.
Staten

Inlägg av Staten »

Ja, vi har haft problem med skador hela säsongen. Så att tro att de helt skulle upphöra, vilket de måste göra om vi ska klara playoff och eventuell kvalserie, är nog att lura sig själv. Vi behöver både Tim och fimpen då. Linkan har jag i princip räknat bort.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Staten skrev:Ja, vi har haft problem med skador hela säsongen. Så att tro att de helt skulle upphöra, vilket de måste göra om vi ska klara playoff och eventuell kvalserie, är nog att lura sig själv. Vi behöver både Tim och fimpen då. Linkan har jag i princip räknat bort.
Vänta nu, när skadade sig Tim? Brukar inte stå ut att titta så noga på S24, men igår var ju inte Ros med så var ju helt klart med i matchen då. Men inte såg jag någon skada på Tim!
Staten

Inlägg av Staten »

Manijock skrev:
Staten skrev:Ja, vi har haft problem med skador hela säsongen. Så att tro att de helt skulle upphöra, vilket de måste göra om vi ska klara playoff och eventuell kvalserie, är nog att lura sig själv. Vi behöver både Tim och fimpen då. Linkan har jag i princip räknat bort.
Vänta nu, när skadade sig Tim? Brukar inte stå ut att titta så noga på S24, men igår var ju inte Ros med så var ju helt klart med i matchen då. Men inte såg jag någon skada på Tim!
Ingen aning, minalman som skrev det. Men hoppas givetvis att det inte stämmer, eller att det blir något långvarigt.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Staten skrev:
Manijock skrev:
Ingen aning, minalman som skrev det. Men hoppas givetvis att det inte stämmer, eller att det blir något långvarigt.
Såg det inte heller när jag satt på Hovet igår. Läste det i dag i Svenskan (i slutet av artikeln)
http://www.svd.se/sport/tredje-gangen-g ... 843494.svd
"Lite smolk i Dif:s glädjebägare: Fredrik ”Linkan” Bremberg, Christian Eklund och Tim Eriksson klev av i andra perioden."
Kan man lita på SvD?
Rix

Inlägg av Rix »

Stog inget om Tim idag iaf. Dock missar Fimpen/Linkan/Ölvestad/Sörensen matchen.

Ölvestad vet man ju är dag till dag, Fimpen och Linkan dras med skador. Men vafan är det för dundersjuka Sörensen har åkt på egentligen?

(kanske ska flytta detta inlägg till skadetråden)
Masse

Inlägg av Masse »

Med risk för att få många skällsord på mig så sticker jag ut hakan och påstår att det inte är helt öken att ligga i AS. ( Förutom de ekonomiska skillnaderna).
Under 10 års tid har vi Djurgårdare mest hejat på vårat lag i hopp om att undvika något ( undantaget 09/10 ) i år spelar vi för att komma till något.
Mediebevakningen har inte varit mindre än när vi låg i ES.
Vi har en publik som kommer och tittar på DIF och inte väljer match efter vilka vi spelar mot.
Kvaliteten på många matcher och lag tycker jag har varit överraskande hög.
Viasat:s sändningar håller en bra kvalitet. ( Lite mer jordnära ).
Kan tycka att många matcher har en större puls ( Leksand, Vik, SSK mm ) än många matcher och lag vi mötte i ES.
Inom en snar framtid tror jag att de ekonomiska skillnaderna mellan ES och AS kommer att minska då det är många publiklag i AS som ES skriker efter. ( Hur hett verkar det vara i ES hallarna i år??)
Jag vet att detta inlägg låter som en "dåres försvarstal" men jag har varit med sedan Anders Kallur vann ES poängliga i DIF tröjan, 11 st sm finaler och 6 st sm guld så jag har perspektiv.
Ingen skulle bli gladare än jag om vi går upp framåt vårkanten ( ES behöver DIF ) men
hellre vinster och toppkänning i AS än ångest och förluster i ES. SM guld vore ju allra bäst förstås.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Masse skrev:Med risk för att få många skällsord på mig så sticker jag ut hakan och påstår att det inte är helt öken att ligga i AS. ( Förutom de ekonomiska skillnaderna).
Under 10 års tid har vi Djurgårdare mest hejat på vårat lag i hopp om att undvika något ( undantaget 09/10 ) i år spelar vi för att komma till något.
Mediebevakningen har inte varit mindre än när vi låg i ES.
Vi har en publik som kommer och tittar på DIF och inte väljer match efter vilka vi spelar mot.
Kvaliteten på många matcher och lag tycker jag har varit överraskande hög.
Viasat:s sändningar håller en bra kvalitet. ( Lite mer jordnära ).
Kan tycka att många matcher har en större puls ( Leksand, Vik, SSK mm ) än många matcher och lag vi mötte i ES.
Inom en snar framtid tror jag att de ekonomiska skillnaderna mellan ES och AS kommer att minska då det är många publiklag i AS som ES skriker efter. ( Hur hett verkar det vara i ES hallarna i år??)
Jag vet att detta inlägg låter som en "dåres försvarstal" men jag har varit med sedan Anders Kallur vann ES poängliga i DIF tröjan, 11 st sm finaler och 6 st sm guld så jag har perspektiv.
Ingen skulle bli gladare än jag om vi går upp framåt vårkanten ( ES behöver DIF ) men
hellre vinster och toppkänning i AS än ångest och förluster i ES. SM guld vore ju allra bäst förstås.
Jag skiter faktiskt i att vi spelar i andraligan. Har inte tänkt på det på matcherna mer än att det är nya lag.

Hällre ett topplag i AS (inte som just nu, alltså) än ett skitlag i ES.
GamleGarpen

Inlägg av GamleGarpen »

Masse skrev: Text
Bra post, håller med helt och hållet. Kul att publiken finns kvar (hade väl aldrig trott annat heller) etc.

Men vill inte göra för många säsonger här nere ändå..
Skriv svar