Är Dick Axelsson historia?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Då är det bättre att ta det säkra före det osäkra och torska lite kosing istället.Kall-El skrev:Ekonomiskt sätt kanske det inte är så dumt att hamnai kvalserien. Finns ju en hel publikdragande där om man säger så samtidigt som man får fler matcher att lira... Om klarar att hamna topp två i serien vill säga. Är inte så säker på att vi gör det dock...
Det tycker jag med, men skall man se det hela strikt ekonomiskt skulle vi nog vinna på att hamna 12a jämfört med 9a. ( Under förutsättning att man överlever kvalet då alltså. )
Bara matchen mot Leksand hade väl dragit lika mycket folk som två vanliga elitmatcher hade gjort och om det sedan dessutom kunde bli någon form av derby dessutom...
Bara matchen mot Leksand hade väl dragit lika mycket folk som två vanliga elitmatcher hade gjort och om det sedan dessutom kunde bli någon form av derby dessutom...
Med tanke på att vi har haft grymt svårt att föra matcher mot lag som är antingen jämbördiga eller sämre än oss på pappret så skulle nog en kvalserie bli rena mardrömmen.Kall-El skrev:Det tycker jag med, men skall man se det hela strikt ekonomiskt skulle vi nog vinna på att hamna 12a jämfört med 9a. ( Under förutsättning att man överlever kvalet då alltså. )
Visst hade dom extra stålarna suttit fint i vårt utsatta läge. Men när risken är att vi får möta publikdragarmagneter som Nybro, Bofors och Arboga ett pinnhål ner så känns plats 9-10 helt ok.
Lycka är att vara djurgårdare
- Remy Lebeau
08 Hockey har varit i kontakt med Dick Axelsson och han bjöd alla djurgårdare på en härlig hälsning till nästa säsong. Oavsett vad som händer med NHL och dylikt kommer han att spela i Djurgårdens tröja under nästa säsong. Dick var inte sen över att poängtera att det var något han såg fram emot"
Skönt att se detta!
Tänkte på en sak, är det någon som sett honom spelat mycket denna säsong? Tänker på att han har väldigt mycket utvisningsminuter på kontot denna säsong, och det vore trevligt om någon kunde berätta hur han har spelat hittils.
Skönt att se detta!
Tänkte på en sak, är det någon som sett honom spelat mycket denna säsong? Tänker på att han har väldigt mycket utvisningsminuter på kontot denna säsong, och det vore trevligt om någon kunde berätta hur han har spelat hittils.
-
ok
Kom på nu att jag kunde skriva i den här tråden istället
Om ni tittar på Landslagsstatistiken som finns bland nyheter så har Djurgården räknat med Dick Axelsson som spelare för DIF, lite roligt tycker jag.
Om ni tittar på Landslagsstatistiken som finns bland nyheter så har Djurgården räknat med Dick Axelsson som spelare för DIF, lite roligt tycker jag.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Re: ok
I valet och kvalet valde jag att inkludera honom i sammanställningen av två skäl. Dels har han ett skrivet tvåårskontrakt med Djurgården, dels så när han togs ut till U20-landslaget och blev landslagsman i september hade han tränat med Djurgården samt spelat matcher för Djurgården under försäsongen. Rent tekniskt var han registrerad för Huddinge fortfarande, men rent praktiskt var han i det läget DIF-spelare. Han bildade dessutom i den turneringen med Småkronorna en ren Djurgårdskedja tillsammans med Patrik Lundh och Andreas Engqvist.micke_1891 skrev:Om ni tittar på Landslagsstatistiken som finns bland nyheter så har Djurgården räknat med Dick Axelsson som spelare för DIF, lite roligt tycker jag.
Därför tyckte jag det var relevant att räkna in Dick Axelsson i den nämnda statistiknyheten.
-
ok
Tack för svaret. Och föressten så tyckte jag inte du gjort något fel utan det enda rätta. Men tack för förklaringen än en gång
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
-
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja