Välkommen Janos Hari

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
fidyekcoh

Re: Välkommen Janos Hari

Inlägg av fidyekcoh »

Behövs fler spelare som kan avgöra matcher. Om Janos bygger upp sitt självförtroende så är han en skicklig spelare som kan och har mod att bryta mönster. Hoppas att han får lira med några passande lekkamrater bara.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

fidyekcoh skrev:Behövs fler spelare som kan avgöra matcher. Om Janos bygger upp sitt självförtroende så är han en skicklig spelare som kan och har mod att bryta mönster. Hoppas att han får lira med några passande lekkamrater bara.
Vet inte vilka i vårt nuvarande lag som skulle vara passande bara?

Tim - Johner - Hari
Kalus - Honken - Sörensen
Wennberg - Fimpen - Åberg
Hank - Ljungh

Hujeda mig.....
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Manijock skrev:
fidyekcoh skrev:Behövs fler spelare som kan avgöra matcher. Om Janos bygger upp sitt självförtroende så är han en skicklig spelare som kan och har mod att bryta mönster. Hoppas att han får lira med några passande lekkamrater bara.

Tim - Johner - Hari
Hank - Ljungh

Hujeda mig.....
Herregud vad tunt det där känns.. Hoppas att Zabel har vett nog att ta med Kalin imorgon, om det behövs folk dvs.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det är väl fan dags att börja SPELA folk från J20 snart? Om man inte är redo att göra det med Kalin så borde man väl vara det med någon annan. I alla fall 5-10 minuter per match så övriga får någon vila, och sedan öka istiden lite om vi leder komfortabelt. Vi ORKAR helt enkelt inte gå runt på såhär lite folk hur länge som helst. Det fick vi se mot Tingsryd. Vi hade inget kvar att ge. Det var tomt i tanken.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:
Någon junior kan väl nästintill göra samma arbete.

Spelar egentligen ingen roll för vi kommer aldrig avancera till elitserien med denna backuppsättningen, första prio måste vara en defensiv back.
Och finns inte det på marknaden tror jag redan tåget gått för vår del!
Delar dina tankar. Måste prestera betydligt mer än senast, annars är detta ett fiasko. Har vi ingen i J20 som kan göra samma meningslösa insats som Hari gjorde senast är det illa.

Nu är några inne på att han kan bättre. Jag hoppas de har rätt. Fattar annars verkligen ingenting av denna värvning. Sett till de matcher han var här runt jul så tillförde han absolut noll. De gånger jag la märke till Hari var när han gjorde sina misstag. Offensivt kom han ingenstans, defensivt inget speciellt bra vad jag kunde se.

Kostar han oss inget (eller VÄLDIGT lite) så låt gå då. Han kan väl få någon match för att bevisa att han håller på denna nivå. Tar han upp löneutrymme för andra förstärkningar är detta en dum chanstagning.

Ingen kan ha blivit mindre förvånad än undertecknad över att det var just en forward vi hämtade in. I likhet med föregående säsonger behöver vi tydligen aldrig förstärka backsidan. Varken Boumedienne eller Nils Andersson anses värda att ersätta. Där löser vi situationen med orutinerade backar från egna leden.
Varför denna halvhjärtade satsning? Ska vi ge detta lag chansen att gå upp i år?
Ser ingen mening med att ha en av seriens dyraste trupper utan att löpa hela linan ut. Att åtminstonde ersätta en back som var tänkt som en ledande pp-back. Känns som att vi lika gärna kunnat börja om och bygga laget från grunden om vi nu inte ens tänker fullfölja den uppsatta planen .

Det enda som känns rätt med DIF just nu är Zabel. Tror det är helt rätt kille att satsa på kommande år. Låt honom bygga vidare och ge honom förutsättningar att hålla en kontinuitet bland spelarna. Svårt att bygga framgångsrika lag med flera nya spelare varje år. Titta på Bofors så fattar ni. Samma tränare och en liten spelaromsättning som sakta men säkert får sin spelidé att slå rot hos spelarna. Inte den mest "sexiga" laguppställningen man sett, men ack så imponerande lagmaskin de har fått ihop.
7 av deras 8 backar fanns med förra säsongen.
9 forwards är kvar.

Vad vill vi? Vad står DIF för? Senaste åren en klubb utan kontinuitet, tränarkaruseller, byte av spelidéer, och kortsiktiga lösningar.
Okey, vi åkte ur förra året, då händer alltid en hel del med en klubb. Men "förfallet" av DIF började långt innan.
Jag hoppas innerligt att man nu ger Zabel bra förutsättningar. Inte bara på spelarsidan. Det krävs en klar och tydlig ledning ovan honom också. En struktur i klubben där alla har tydliga uppgifter och att ALLA drar åt samma håll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Det är väl fan dags att börja SPELA folk från J20 snart? Om man inte är redo att göra det med Kalin så borde man väl vara det med någon annan. I alla fall 5-10 minuter per match så övriga får någon vila, och sedan öka istiden lite om vi leder komfortabelt. Vi ORKAR helt enkelt inte gå runt på såhär lite folk hur länge som helst. Det fick vi se mot Tingsryd. Vi hade inget kvar att ge. Det var tomt i tanken.
Tobias Liljendahl och Tobias Lindberg.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Manijock skrev:

Tim - Johner - Hari
Hank - Ljungh

Hujeda mig.....
I dagsläget känns det tunt och lite svårkomponerat, ja. Kan tycka att han borde spela med dom yngre killarna. Någon av Wennberg/Sörensen som är skickliga och kreativa skridskoåkare. Tillsammans med Åberg. Borde komplettera varandra bra.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Vi lär väl ha med Kalin till match, hoppas han får spela en del också. Bra att få in lite a-lags matcher på honom för rutin också. Men även bänken är nyttigt såklart men inte så jäkla insprirerande och roligt alltid. Vi måste våga, som tidigare år, och jag tror att den gode Zabel har bra koll på vad junisarna klarar.
In Zabel we trust! 8)
GamleGarpen

Inlägg av GamleGarpen »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Kostar han oss inget (eller VÄLDIGT lite) så låt gå då. Han kan väl få någon match för att bevisa att han håller på denna nivå. Tar han upp löneutrymme för andra förstärkningar är detta en dum chanstagning.
Har svårt att se att DIF betalar någon monstersumma. Hari har ju ofta varit utanför Modos trupp. Känns mer troligt att Modo har lånat ut honom nästan gratis bara för att han ska få chansen till mer speltid.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Ser inte vad Hari ska tillföra laget som en junis inte kan tillföra.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hari ännu sämre än under hans förra lån. Enda gången jag ens såg honom var när han drog på sig en utvisning
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:Hari ännu sämre än under hans förra lån. Enda gången jag ens såg honom var när han drog på sig en utvisning
Du vet att han bara hunnit spela en match under nuvarande lån va?

Givetvis ser det inte lovande ut dock.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vem i helvete såg lovande ut idag egentligen? Sluta vara så jävla negativa hela tiden, vi har förlorat två matcher nu. Våra viktigaste spelare är skadade och vi suger alltid mot sämre lag. Vi är i princip klara för playoff redan, där kommer vi inte ha lika svårt för motståndarna som mot t.ex coco och tingsryd.
Hari är bra nog för HA, det vet nog vi alla. Sen att han inte presterade på de fyra matcherna han var här förut är inte så konstigt genom att det tar några matcher att vänja sig med att spela med ett nytt lag. Man kan inte bedöma honom i dagens match då han inte är en av spelarna som ska leda laget vid matcher som dessa där ingen orkar spela hockey.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tre femmor är helt normalt i ishockey och det ska professionella spelare orka med, helt utan problem. Annars är man uselt tränad.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Mäklaren skrev:Tre femmor är helt normalt i ishockey och det ska professionella spelare orka med, helt utan problem. Annars är man uselt tränad.
Håller med men tyvärr var våra ledare borta då går det ofta så här kapten Timmy duger bara till att dra hejaramsor efter matchen på isen är han en gamnacke så Jimmie,Otto, Fimpen och Linkan får gärna bli friska så snart som möjligt
Skriv svar