Ottosson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Algot2003 skrev:
Jack Daniel skrev:Tyvärr har du rätt. :(

Ottosson har aldrig uppnått sin potential, han behöver grov mental träning, vad det verkar...

GO, OTTO!

D.I.F.
Att Ottosson aldrig uppnåt sin potential som du skriver tycker jag är fel och orättvist skrivit.

För ett par säsonger sen var han en av våra absolut bästa spelare och producerade många poäng.

Dock har han inte varit sitt rätta jag sen hans "familje problem" förra säsongen.

Hoppas han finner tryggheten hemma och på isen igen. I mina ögon borde han ha ialla fall 3-4 goda säsonger till att ge (om allt stämmer vill säga)

Jag står för mina ord. Ottosson var oerhört talangfull, spelskicklig, i yngre år. Kanske inte samma talang som Linkan, men inte långt ifrån.
Att då påstå att han uppnått sin potential men har en mellansäsong, är felaktigt.

D.I.F.
Affse

Inlägg av Affse »

Om jag får välja en center ur dagens DIF som ska fortsätta nästa år så blir det solklart Otto. Kan faktiskt inte tänka mig många andra centrar kanske har förutsättningar att vara ännu bättre är en annan sak, men antyda att han inte gör sitt bästa är för mig mycket irriterande. Otto är som han spelar idag en klasspelare samt en riktig Djurgårdare. Jag hoppas han väljer att spela hockey flera år till (och att då det blir DIF är jag övertygad om)
MAP

Inlägg av MAP »

Ottosson verkar under hela sin karriär haft lite motivationsproblem. Trots sin stora talang så tog han ingen plats i DIF under sina första försök. Först vid 23 års ålder tog han chansen ordentligt i den briljanta förstakedjan vi hade 99/00. Rollen som halva var som klippt och skuren för honom.
Han är lite för ödmjuk och tar inte för sig ordentligt enligt mig. Han ska dock ha mycket cred för att han tackade nej till samma erbjudande som Musse tog 2002 och stannade kvar med betydligt lägre lön. Han kommer förhoppningsvis vara en stabil 25-poängs-center under sina sista 3-4 år. Risken finns väl att han lägger av innan dess.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Fan den här tråden känns bara jävligt sorglig och tragisk.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fatta att Otto måste ha en målskytt vid sin sida. Killen är en tänkare med de smarta framspelningarna och den säkra defensiven. Otto är inte de stora numrens mästare, men i rätt omgivning är han lätt vår bästa center. Haken är att idag finns inte den omgivning i DIF då styrelsen valt att ersätta de målskyttar som försvunnit. Rätt talande att HV släppt in mer kassar än oss, ge oss lite målskyttar för helvete!

Hade Otto och Ölvestad fått en målskytt vid sin sida hade det varit en fruktad kedja från norr till söder.

För övrigt verkar det lossna för Ryno i Timrå, den spelaren hade jag gärna sett i DIF. Någonting säger mig dessutom att en kedja med Dick Axelsson- Ölvestad och Ottosson hade varit klockren.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Såg att Petter Rönnquist i Kanal 5:s nya hockeymagasin var inne på samma spår om Ottosson som jag. Rönnquist nämnde även Thomas Johansson, som en som underpresterat, men sa att han visste att Ottosson kunde så otroligt mycket mer.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

jensa öhling skrev:Såg att Petter Rönnquist i Kanal 5:s nya hockeymagasin var inne på samma spår om Ottosson som jag. Rönnquist nämnde även Thomas Johansson, som en som underpresterat, men sa att han visste att Ottosson kunde så otroligt mycket mer.
Thomas, Ronnie och Falk har ju dock kommit igång mot slutet, vilket inte Otto har gjort (än).
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tycker våra samtliga centrar har gjort en stabil insats hittills...
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Tycker att Otto är en lysande spelare!Klart man vill att han ska göra lite fler mål,men som många här inne tagit upp redan är att han saknar en klass spelare brevid sig.Skulle han ha spelat ihop med Linkan så hade han säkert gjort fler mål.

I dagens DIF så tar han ett större ansvar def och jag tycker han jobbar hårt över hela banan.Otto är en spelare som DIF kommer att ha nytta av många år!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

stabil ja, men Otto kan ju så mycket mer. Han ska vara en av seriens fem bästa centrar.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag har tidigare klagat på Otto.

NU ska jag hylla honom. De senaste matchern har Otto varit vår bäste spelare. Han kliver fram nu när vi behöver honom som mest.

Det är underbart bra, men samtidigt är det ju precis som jag skrivit tidigare att han borde kunna vara såhär bra jämt.

En Otto som spelar efter sin kapacitet är ju en av seriens bästa centrar.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Skulle gärna se nu när Otto har gjort mål i några matcher här nu att man flyttar Otto till kedjan med Jimmie och Dragan. Även om han har spelat bra med Fimpen och Ask nu så skulle ju en kedja med Fimpen - Falk - Ask plocka ner vilken 1:a lina som helst.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Sidney Crosby skrev:Skulle gärna se nu när Otto har gjort mål i några matcher här nu att man flyttar Otto till kedjan med Jimmie och Dragan. Även om han har spelat bra med Fimpen och Ask nu så skulle ju en kedja med Fimpen - Falk - Ask plocka ner vilken 1:a lina som helst.
Detta var precis vad tränarna gjorde i tredje perioden, förutom att Engqvist spelade istället för Ask. Jag håller med dig, men Jimmie - Otto - Dragan har vi en riktigt farlig kedja.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Diffe89 skrev:
Sidney Crosby skrev:Skulle gärna se nu när Otto har gjort mål i några matcher här nu att man flyttar Otto till kedjan med Jimmie och Dragan. Även om han har spelat bra med Fimpen och Ask nu så skulle ju en kedja med Fimpen - Falk - Ask plocka ner vilken 1:a lina som helst.
Detta var precis vad tränarna gjorde i tredje perioden, förutom att Engqvist spelade istället för Ask. Jag håller med dig, men Jimmie - Otto - Dragan har vi en riktigt farlig kedja.
Okej, då verkar det ha gått rätt bra eftersom vi vann sista perren med 4-1 ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ottosson var ju KANON i dagens mach mot Mora. Bästa liraren i DIF idag.
Säg den glädje som varar
Skriv svar